U našoj pravno – financijskoj praksi nismo imali ovakvog zakona. Objavljen je u Narodnim novinama br. 100/15. a primjenjuje se od 1. siječnja 2016.
Postupak stečaja potrošača provodi se nad imovinom potrošača, a potrošačem se, u smislu Zakona smatra svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti.
Potrošačem se, u smislu Zakona smatra i fizička osoba obveznik poreza na dohodak od samostalne djelatnosti prema odredbama Zakona o porezu na dohodak i fizička osoba obveznik poreza na dobit prema odredbama Zakona o porezu na dobit ako:
Postupak stečaja potrošača može se otvoriti samo ako je nesposoban za plaćanje. Smatrat će se da je potrošač nesposoban za plaćanje ako najmanje 90 dana uzastopno ne može ispuniti jednu ili više dospjelih novčanih obveza u ukupnoj svoti većoj od 30.000,00 kuna.
Stečaj potrošača pokreće sam potrošač u roku od tri mjeseca od izdavanja potvrde kojom dokazuje da pokušaj sklapanja izvansudskog sporazuma nije uspio.
Zakon o stečaju potrošača ne mijenja porezni status vrijednosnog usklađivanja potraživanja od kupaca za isporučena dobra i obavljene usluge kada su ti kupci fizičke osobe. Naime, čl. 9 Zakona o porezu na dobit propisano je da je vrijednosno usklađenje porezno priznati rashod ako su potraživanja utužena ili se zbog njih vodi ovršni postupak, ako su prijavljena u stečajnom postupku nad dužnikom ili ako je postignuta nagodba s dužnikom, koji nije fizička osoba ili povezana osoba, u postupku sanacije ili stečaja.