Ovogodišnje planiranje za buduće plansko razdoblje razlikuje se od prošlogodišnjeg. Razlike su različite ovisno o osobama koje planiraju. Promjene su se dogodile zbog provedbe novog Zakona o proračunu.
Uvod
Strateško planiranje
Povezivanje strateških planova s procesom izrade državnog proračuna za razdoblje 2010. – 2012.
Izrada smjernica ekonomske i fiskalne politike i uputa za izradu prijedloga državnog proračuna
Izrada financijskih planova proračunskih korisnika za razdoblje 2010. – 2012. 6. Izrada proračuna za razdoblje 2010. – 2012.
Izvještaj o obvezama je jedan od financijskih izvještaja koji ima svoje posebnosti u odnosu na ostale financijske izvještaje iz sustava financijskog izvještavanja proračunskog računovodstva. S obzirom na to pojašnjavamo način njegova sastavljanja i rješenje prijepora koji nastaju pri njegovu popunjavanju.
Uvod
Kako pravilno popuniti Izvještaj o obvezama
Najčešće pogreške pri ispunjavanju Izvještaja o obvezama
U članku se daje sažetak zaduživanja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te davanja jamstava i suglasnosti s posebnim osvrtom na novi Pravilnik o postupku zaduživanja te davanja jamstva i suglasnosti jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Uvod
Zakonski okvir zaduživanja te davanja jamstva i suglasnosti
Izvještavanje jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave o zaduživanju/jamstvu/ suglasnosti
S obzirom na to da se istovrsni poslovi mogu odraditi na temelju različitih pravnih temelja, postavlja se pitanje u kojim se okolnostima može za njihovo obavljanje sklopiti ugovor o djelu i može li se on sklopiti s osobom koja obavlja poslove na temelju rješenja o prijmu u državnu službu.
Uvod
Mogućnost angažiranja u državnom tijelu na temelju ugovora o djelu
Angažiranja državnog službenika na temelju ugovora o djelu
Tijekom 2009. promijenjena je politika plaća za državne službenike i namještenike te službenike i namještenike u javnim službama.Tijekom lipnja 2009. sindikati javnih službi konačno su prihvatili Dodatak Sporazumu o osnovici za plaće u javnim službama koji je bio sklopljen 13. svibnja 2009.
Pravne osobe često za izvršenje nekog posla sklapaju ugovor o djelu s fizičkom osobom. U vrijeme sklapanja tog ugovora fizička osoba može biti u različitim odnosima s pravnom osobom i može imati različit porezni položaj u sustavu oporezivanja dohotka. Prema tim okolnostima, isplatitelj ima različite obveze u vezi s javnim davanjima (porezima i doprinosima). U članku upozoravamo na te okolnosti i na obveze isplatitelja.
Uvod
Izvršitelj ugovorenih poslova je radnik
Izvršitelj ugovornih radova nije radnik
Treba li izdati račun
Zaključak
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
Pravo radnika na plaćeni godišnji odmor jedno je od temeljnih prava radnika u radnom odnosu zajamčeno Ustavom Republike Hrvatske i toga se prava radnik ne može odreći.Za korisnike državnog proračuna trajanje godišnjeg odmora i pravo na isplatu regresa utvrđuju odredbe nekoliko kolektivnih ugovora. To pravo za državne službenike i namještenike utvrđuje Kolektivni ugovor za državne službenike i namještenike, a za službenike i namještenike u javnim službama Temeljni kolektivni ugovor za službenike i namještenike u javnim služabama te nekoliko posebnih kolektivnih ugovora za određene djelatnosti u javnim službama.
Uvod
Godišnji odmor
Regres
Autor: Mirela GLAVOTA, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
Prema odredbama čl. 118. Kolektivnog ugovora, za tumačenje odredaba i praćenje primjene toga ugovora ugovorne su strane imenovale Zajedničku komisiju za tumačenje odredaba i praćenje primjene Kolektivnog ugovora (dalje: Zajednička komisija), i to svaka ugovorna strana po tri člana. Ugovorne su se strane obvezne pridržavati danog tumačenja Zajedničke komisije.
Autori: Sanda PIPUNIĆ, dipl. iur. Vesna ŠIKLIĆ ODAK, dipl. iur.