Uvoz novih motornih vozila marke OPEL I CHEVROLET – utvrđivanje carinske vrijednosti

Datum: 30.09.2010, Četvrtak
Klasa: 413-01/10-01/268_
Davatelj: Carinska uprava

Carinarnica K uočila je da se na računima prodavatelja OPEL SOUTHEAST EUROPE Kft i CHEVROLET CENTRAL AND EASTERN EUROPE Kft iskazuju veliki popusti pod nazivima fleet campaign Croatia franchise margin quality margin retail i HRQ i wholesale bonus administration bonus i dr te je u svezi istih tražila prilaganje dodatne dokumentacije od strane uvoznika kao i mišljenje Carinske uprave Odjela za carinsku vrijednost da li su predmetni popusti prihvatljivi ili ne kod utvrđivanja carinske vrijednosti Temeljem tako prikupljene dokumentacije i uvidom u dokumentaciju pribavljenu 12 drugih carinarnica gdje se carine OPEL i CHEVROLET vozila drugih uvoznika kupljeni od istih dobavljača ustanovili smo da su računi formirani istovjetno svim distributerima u RH međutim uz različit nivo popusta određenim kupcima ovisno o ostvarenosti ugovorenih obveza Ujedno je uočeno da predmetni popusti ovisno od slučaja do slučaja zbirno iznose i preko 40 od osnovne cijene vozila S ciljem jednoobraznog postupanja prema svim uvoznicima distributerima novih OPEL i CHEVROLET vozila dostavljamo Vam kratki osvrt na odredbe vezane uz utvrđivanje carinske vrijednosti i popuste kao i činjenice utvrđene temeljem dostupne dokumentacije Kako bi odgovorili na pitanje koja su umanjenja dozvoljena treba krenuti od temeljnih načela utvrđivanja carinske vrijednosti i to Carinska vrijednost robe utvrđuje se temeljem šest metoda propisanih člancima 31 37 Carinskog zakona Članak 31 Carinskog zakona propisuje da je carinska vrijednost uvezene robe njezina transakcijska vrijednost tj stvarno plaćena ih plativa cijena za robu koja se prodaje radi izvoza u RH usklađena prema odredbama članka 38 i 39 Carinskog zakona ukoliko su zadovoljeni uvjeti navedeni u članku 31 Carinskog zakona Članak 31 stavak 6 nadalje navodi da cijena koja se zaista plaća ili cijena koju treba platiti ukupno je učinjeno plaćanje u korist prodavača za uvezenu robu i uključuje sva plaćanja koja je kao uvjet prodaje za uvezenu robu učinio ili će učiniti kupac prodavaču ili trećoj osobi da bi se ispunile obveze prodavaču Ujedno članak 40 Carinskog zakona propisuje da pri utvrđivanju carinske vrijednosti treba uzeti u obzir sva uobičajena sniženja cijena i gotovinske popuste ako su oni ugovoreni i ostvareni prije uvoza Općenito a sa stanovišta utvrđivanja carinske vrijednosti i prihvaćanja umanjenja iskazanih na računu nužno je se voditi računa da se popusti moraju odnositi na robu koja se uvozi a ne na neku drugu robu ili usluge biti unaprijed dogovoreni te mora postojati dokumentacija koja isto može dokazati Ujedno razlikujemo dvije glavne grupe popusta i to popuste vezane uz plaćanje i popuste vezane uz količinu robe Količinski popusti popusti na cijenu ovisno о količini robe nužno je da kriteriji za iste budu unaprijed ugovoreni te da je dostupan svima npr unaprijed dogovorene skale rabata ovisno о količini Popusti na plaćanja popust nagrada za pravovremeno plaćanje npr 5 zbog avansnog plaćanja da bi predmetni popust bio prihvatljiv postoji i dodatni uvjet i to da je nivo istog uobičajen za poslovni sektor о kome se radi Nadalje trebamo istaknuti da se popusti koje prodavatelji daju a nisu vezani za konkretnu robu već se daju vezano uz prethodne pošiljke ne mogu prihvatiti te će ukupna cijena robe predstavljat polazište za utvrđivanje carinske vrijednosti Sniženje cijene koje se odobrava tek ...



Da bi ste vidjeli mišljenje/stajalište trebate se pretplatiti na PiP



Ako ste pretplatnik upišite svoje korisničko ime i zaporku


Povratak na mišljenja