Na temelju odredbi članka 6. Zakona o poreznoj upravi (Nar. nov., br. 67/01., 94/01. i 177/04.), radi provedbe Zakona o porezu na dodanu vrijednost (Nar. nov., br. 47/95. do 76/07.) i Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost (Nar. nov., br. 60/96. do 34/08.), u vezi s popunjavanjem i podnošenjem obrasca »Izvješće o ostvarenim oslobođenjima od plaćanja PDV-a«, dajemo slijedeći naputak.
1. Obveznici i rokovi za podnošenje obrasca »Izvješće o ostvarenim oslobođenjima od plaćanja PDV-a«
Prema odredbama člankom 73c. stavak 6. Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost jedinica za provedbu projekta obvezna je Poreznoj upravi, Područnom uredu Zagreb, do kraja veljače tekuće godine za prethodnu godinu, dostaviti izvješće o ostvarenim oslobođenjima od plaćanja PDV-a pri nabavi robe i usluga u tuzemstvu na obrascu »Izvješće o ostvarenim oslobođenjima od plaćanja PDV-a« koji je sastavni dio Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost, po svakom korisniku projekta i ugovoru unutar projekta koji se financira iz potpore – financijske pomoći Europske zajednice.
2. Popunjavanje obrasca »Izvješće o ostvarenim oslobođenjima od plaćanja PDV-a«
U obrazac »Izvješće o ostvarenim oslobođenjima od plaćanja PDV-a« (u daljnjem tekstu Izvješće) upisuju se slijedeći podaci:
Pod »Redni broj« upisuje se redni broj obrasca podnositelja Izvješća. Naziv programa pomoći (CARDS, PHARE....) i godina na koju se odnosi upisuju se pod »Program«. Proračunska godina za koju se podnosi Izvješće upisuje se u »Proračunska godina«, a Izvješće se dostavlja Poreznoj upravi, Područnom uredu Zagreb, Avenija Dubrovnik 32, do kraja veljače tekuće godine za prethodnu godinu. Primjerice do kraja veljače 2009. godine podnosi se Izvješće za sredstva programa pomoći korištena u 2008. godini. Pod »Naziv projekta« upisuje se naziv projekta za koji se Izvješće podnosi. Planirani datum početka provedbe ugovorenih aktivnosti upisuje se pod »Početak«, a datum planiranog završetka projekta u »Planirani završetak«. Naziv korisnika projekta upisuje se u »Korisnik projekta«. Ako su jedinica za provedbu projekta i korisnik projekta ista osoba tada se upisuje naziv jedinice za provedbu projekta koji je ujedno i korisnik projekta. Pod »Broj ugovora« upisuje se broj ugovora na koji se odnosi Izvješće.
U stupac 1 – »Redni broj« upisuje se redni broj koji se odnosi na podatke iz stupaca 2, 3, 4, 5, i 6. Naziv i adresa isporučitelja robe i obavljenih usluga u tuzemstvu, koja su isporučena korisniku projekta odnosno programa pomoći (u daljnjem tekstu korisnik projekta), upisuju se u stupac 2 – »Naziv isporučitelja i adresa«. U stupac 3 – »Matični broj isporučitelja« upisuje se matični broj isporučitelja robe i obavljenih usluga korisniku projekta, a broj i datum ispostavljenog računa isporučitelja robe i usluga korisniku projekta u stupac 4 – »Broj i datum računa«. Vrijednost isporučenih dobara i usluga bez PDV-a u tuzemstvu izražena u kunama i lipama upisuje se u stupac 5 – »Vrijednost dobara i usluga bez PDV-a (KN)«, a u eurima i euro centima upisuje se u stupac 6 – »Vrijednost dobara i usluga bez PDV-a (EUR)«. Zbroj vrijednosti isporučenih dobara i usluga u kunama i lipama, te eurima i euro centima upisuje se u »Sveukupan iznos«. Naziv jedinice za provedbu projekta upisuje se u »Jedinica za provedbu projekta«. U obrascu Izvješća ime i prezime odgovorne osobe u jedinici za provedbu projekta upisuje se u »Odgovorna osoba«. Mjesto i datum sastavljanja Izvješća o ostvarenim oslobođenjima od plaćanja PDV-a upisuju se u »Mjesto i datum«. Prilikom dostavljanja Izvješća o ostvarenim oslobođenjima od plaćanja PDV-a obvezan je potpis odgovorne osobe i pečat jedinice za provedbu projekta koji se upisuju u »Potpis i pečat«. Ovlašteni djelatnik Porezne uprave upisuje datum i potvrđuje primitak Izvješća.
U slučaju pogreške podnositelj Izvješća obvezan je ispravljeni obrazac dostaviti Poreznoj upravi, Područnom uredu Zagreb.
Ako u tablici Izvješća nema dostatnog broja redaka za unos podataka podnositelj treba u privitku dostaviti nastavak tablice iz koje će biti vidljivi pojedini podaci koji se unose u stupce kao i vrijednosti isporučenih dobara i usluga bez PDV-a uključujući zbroj vrijednosti isporučenih dobara i usluga u kunama i lipama, te eurima i euro centima. Nastavak tablice također treba potpisati i ovjeriti odgovorna osoba.