Iako primjena posebnih postupaka oporezivanja od 1. srpnja 2021. godine nije obveza, za porezne obveznike koji se odluče primjenjivati neki od posebnih postupaka to će svakako značiti pojednostavljene u poslovanju i oporezivanju jer se na taj način neće trebati registrirati u svim zemljama članicama u koje isporučuju dobra ili usluge na daljinu. Tko može primijeniti ove posebne postupke i na koje isporuke, kada se može primijeniti postupak OSS ili IOSS te koje su obveze poreznih obveznika, a koje kupca – fizičke osobe, još je uvijek aktualna tema. Primjena posebnih postupaka oporezivanja ne odnosi se samo na zakonodavstvo RH nego i na sve zemlje članice EU-a.
Opširnije o tome može se pročitati u ovom članku.
Uvod
Najčešća pitanja o primjeni posebnih postupaka
Primjena OSS-a
Primjena IOSS-a
Posebni postupak za prijavu i plaćanje PDV-a na uvoz dobara
Autor: Dr. sc. Ljerka MARKOTA , prof. vis. šk. i ovl. rač.
Usluga testiranja na COVID-19 oslobođena je poreza na dodanu vrijednost prema institucionalnom oslobođenju iz čl. 39. Zakona o porezu na dodanu vrijednost. Međutim, navedeno oslobođenje može se primijeniti samo uz ispunjenje jasno propisanih uvjeta. Zbog toga se u posljednje vrijeme u praksi često postavlja pitanje koji je porezni položaj usluge testiranja kada nastale troškove testiranja od svojih gostiju nadoknađuje hotel, kamp ili poduzetnik koji pruža usluge smještaja.
O tome kako se oporezuje i o čemu ovisi porezni položaj zaračunavanja ili prefakturiranja usluga testiranja, pišemo u ovom članku.
Uvod
Porezni položaj usluga testiranja na COVID-19
Usluga testiranja na covid-19 u organizaciji poduzetnika koji se bave pružanjem usluga smještaja
Zaključak
Autori: Mr. sc. Snježana BRKANIĆ PONGRAČIĆ , dipl. oec. i ovl. rač. Ivan PETARČIĆ, struč. spec. oec.
Autorica u članku obrazlaže postupak osnivanja stranih podružnica u Republici Hrvatskoj (dalje: RH) te objašnjava računovodstveno i porezno motrište njihova poslovanja u RH. Uz navedeno autorica daje primjere računovodstvenog praćenja nekih poslovnih događaja u poslovanju podružnice u RH, a koji se najčešće pojavljuju u poslovnoj praksi. Na kraju članka daje se i kratak pregled obveza koje su vezane uz statističko izvješćivanje podružnica stranih osnivača u RH.
Uvod
Postupak osnivanja inozemnih podružnica u RH
Vođenje poslovnih knjiga i plaćanje poreza na dobitak
Obračun i plaćanje PDV-a za podružnice
Računovodstveno praćenje nekih poslovnih promjena u podružnici
Devizno poslovanje podružnica
Statističko izvješćivanje o transakcijama između matičnog društva u inozemstvu i podružnice u RH
Vođenje nadzorne knjige podružnice
Zaključak
Autor: Dr. sc. Tamara CIRKVENI FILIPOVIĆ , prof. vis. šk. i ovl. rač.
Operativnim lizingom mogu se financirati različite vrste opreme. Razlika u odnosu na financijski lizing je u tome što se kod operativnog lizinga nakon proteka ugovorenog razdoblja predmet lizinga vraća lizing-društvu, a tijekom ugovorenog razdoblja ne otplaćuje se čitava vrijednost predmeta lizinga nego neotplaćen ostaje ugovoreni ostatak vrijednosti. On predstavlja ugovorenu vrijednost predmeta lizinga nakon završetka ugovorenog razdoblja, čime su otplatne rate za isti predmet lizinga niže nego kod financijskog lizinga. U ovom članku bit će riječ o operativnom lizingu opreme s posebnim naglaskom na evidentiranje promjena u operativnom lizingu društava koja primjenjuju MSFI-je.
Trgovačka društva koja se bave popravkom i održavanjem (servisiranjem) opreme i transportnih sredstava, obavljaju popravke i na imovini koja se nalazi u njihovu vlasništvu. Pritom se koriste rezervnim dijelovima, materijalima ili robom koja se nalazi na zalihi. Ako su zalihe namijenjene za popravak osobnih automobila koji služe za osobni prijevoz zaposlenika i članova uprave, a prilikom nabave zaliha pretporez je odbijen u cijelosti, na 50 % vrijednosti utrošenih zaliha potrebno je obračunati PDV. U nastavku članka dajemo prikaz poreznog i računovodstvenog postupanja prilikom popravka imovine u vlastitoj režiji, s posebnim osvrtom na popravak osobnih automobila.
Uvod
Porezni položaj zaliha namijenjenih za popravak vlastite imovine
Računovodstveno praćenje popravka imovine u vlastitoj režiji
Posredovanje u osiguranju je djelatnost pokretanja, predlaganja ili obavljanja poslova pripreme za zaključivanje ugovora o osiguranju odnosno reosiguranju, pomoć pri izvršavanju prava iz ugovora o osiguranju odnosno ugovora o reosiguranju, a posebno pri rješavanju odštetnih zahtjeva naslovljenih na društvo za osiguranje odnosno društvo za reosiguranje.
U članku se objašnjavaju posebnosti vezane za tretman priznavanja prihoda i troškova u poreznom i računovodstvenom smislu kod društava koja se bave posredovanjem u osiguranju te način podnošenja redovnih izvješća i izvješća na zahtjev Hrvatske agencije za nadzor financijskih institucija.
Što radi posrednik u osiguranju
Priznavanje prihoda
PDV kod usluga posredovanja u osiguranju
Izvještavanje
Plaćanje naknada HANFA-i
Zaključak
Autor: Anamarija WAGNER , dipl. oec., ACCA i ovl. rev.
Jedan od osnovnih alata komunikacije u poslovanju je mobilni telefon. Zbog toga su mobilni telefoni sastavni dio imovine većine trgovačkih društava.
U ovom se praktikumu daje primjer evidentiranja nabave mobilnih telefona kupnjom u trgovini i kupnjom u okviru pretplatničkog ugovora te naknadne prodaje mobilnih telefona. Također se daje primjer evidentiranja naplate dijela telefonskog računa od zaposlenika.
U ovom se proračunskom praktikumu prikazuje donos neutrošenih EU-ovih sredstava iz 2020. godine i jedno motrište službenih putovanja. Pri donosu neutrošenih EU-ovih sredstva iz 2020. godine u 2021. godinu, zbog promjena u računovodstvu od početka 2021. godine, ta sredstva treba odmah iskazati prihodima 2021. godine bez obzira na to kada će se ona potrošiti. U okviru odnosa između proračunskih korisnika različitih razina unutar Državnog proračuna, rashodi koji su povezani sa službenim putom u krajnosti pripadaju onom proračunskom korisniku koji je i izdao nalog za službeni put.
EU-ova sredstva pri donosu iz 2020. godine
Službeni put unutar Državnog proračuna
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
Autorica člankom podsjeća koje neprofitne organizacije imaju obvezu sastaviti i predati financijski izvještaj za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja 2021. godine, koji izvještaj te kome se i kako predaje.
Obveznici izrade i predaje
Način i rok predaje
Kako popuniti polugodišnji financijski izvještaj u elektroničkom obliku
U ovom se praktikumu neprofitnog računovodstva prikazuje primitak dara u stranoj gotovini te nabavljena licencija koja ima obilježje dugotrajne nefinancijske imovine. Neprofitna organizacija može od rezidentne osobe primiti novčani dar u stranoj valuti, dok to ostale rezidentne osobe ne mogu. Pri tome mogu nastati tečajne razlike. Kada neprofitna organizacija nabavi licenciju za razdoblje dulje od godine dana, mora ju iskazati kao dugotrajnu imovinu za koju samostalno određuje stopu otpisa prema razdoblju njezina korištenja.
Dar u stranoj gotovini
Licencija
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
Za vrijeme korištenja godišnjeg odmora poslodavac je obvezan radniku isplaćivati naknadu plaće. Pitanja vezana uz određivanje svote te naknade i obračun doprinosa i ostalih javnih davanja glede svote te nakna de utvrđena su propisima i autonomnim aktima (koji uređuju prava radnika) poslodavca koji je obveznik njihove isplate. Prema odredbama Zakona o radu radnici pod određenim uvjetima ostvaruju pravo na godišnji odmor, i to puni ili razmjerni dio, dok regres predstavlja materijalno pravo radnika koje se može ostvariti samo na temelju akata koji uređuju prava radnika. O svemu tome detaljnije pišemo u nastavku.
Uvod
Isplata neoporezivog i oporezivog regresa
Ovrha i isplata regresa u gotovu novcu
Autori: Mr. Anja BOŽINA , dipl. oec. i ovl. rač. Ante VIDOVIĆ, dipl. iur.
Trudna radnica koja je u radnom odnosu ima niz prava koja joj proizlaze iz zakonskih propisa o radu i zdravstvenom osiguranju. Najčešće korišteno pravo je pravo na novčanu naknadu zbog komplikacija u trudnoći, ali manje je poznato da trudne radnice imaju i pravo na plaćeni dopust kada rade na poslovima koji su štetni po njezino zdravlje i/ili zdravlje djeteta. U članku je dan pregled prava, obračun i prikazivanje naknada na obrascu JOPPD.
Uvodno
Zabrana otkaza trudnoj radnici
Prekovremeni i noćni rad trudne radnice
Dopust trudne radnice koja radi na poslovima štetnim za njezino zdravlje
Slobodan radni dan za prenatalni pregled
Pravo na naknadu u slučaju komplikacija u trudnoći
Zaključak
Autor: Anamarija WAGNER , dipl. oec., ACCA i ovl. rev.
Odlukom o uvođenju Mjere za poticanje potrošnje u ugostiteljstvu i turizmu u Republici Hrvatskoj (Nar. nov., br. 125/19.; dalje: Odluka) uvodi se gospodarska mjera za poticanje potrošnje u ugostiteljstvu i turizmu u Republici Hrvatskoj.
Mjera svojim rješenjima treba ispuniti i stvoriti uvjete za postizanje ciljeva: poticanje domaće ugostiteljsko-turističke potrošnje, povećanje udjela domaćih turista u korištenju ugostiteljskih i turističkih usluga, povećanje popunjenosti smještajnih i drugih ugostiteljsko-turističkih kapaciteta, smanjenje izražene sezonalnosti hrvatskog turizma i povećanje primitaka radnika po osnovi radnog odnosa. Navedena se mjera ostvaruje kroz naknadu za podmirivanje troškova ugostiteljskih i turističkih usluga namijenjenih odmoru, koje poslodavac može neoporezivo isplatiti svojim radnicima u skladu s propisima o oporezivanju dohotka. O tome više pišemo u ovom članku.
Neoporeziva isplata i izdavanje Hrvatske turističke kartice
Tko može neoporezivo ostvariti naknadu troškova za odmor u svoti od 2.500,00 kn godišnje
Vjerodostojna isprava i način isplate naknade troškova za godišnji odmor
Koje će se usluge moći podmirivati Hrvatskom turističkom karticom
Autorica u praktikumu na primjeru prikazuje na koji način poslodavac podmiruje obvezu isplate naknade za neiskorišteni godišnji odmor kod prestanka ugovora o radu kada radnik ne može iskoristiti čitavo pravo na godišnji odmor prije prestanka radnog odnosa. U primjeru je obuhvaćen postupak kod utvrđivanja prava na godišnji odmor u danima, utvrđivanje prosječne tromjesečne bruto-plaće, obračun naknade za neiskorišteni godišnji odmor i zadnje plaće te konačno popunjavanje Obrasca JOPPD i obvezne evidencije1 u skladu sa Zakonom o radu (Nar. nov. br., 93/14. – 98/19.; dalje: ZOR)2.
Uvod
Primjer – postupak obračuna naknade za neiskorišteni godišnji odmor
Autor: Iva MARJANOVIĆ KAVANAGH , dipl. oec. i ovl. rev.
Prema Zakonu o PDV-u stjecanje dobara unutar EU-a smatra se predmetom oporezivanja. U prometu između dvaju poreznih obveznika, pri čemu je isporučitelj iz zemlje članice EU-a, a stjecatelj porezni obveznik iz RH, stjecatelj kao porezni obveznik treba obračunati PDV u RH te, uz zadovoljenje propisanih uvjeta, može priznati pretporez. U tzv. samoobračunu nema fizičkog plaćanja PDV-a nego se iskazivanjem obveze PDV-a i priznavanjem pretporeza (ako su zadovoljeni svi uvjeti) postiže porezna neutralnost u obračunu.
Međutim, pravo priznavanja pretporeza nemaju mali porezni obveznici koji su prešli prag stjecanja i koji su samo registrirani za potrebe PDV-a. Nadalje, za stjecanje nekih dobara unutar EU-a propisani su posebni uvjeti, i to pri stjecanju novih prijevoznih sredstava i trošarinskih proizvoda.
Opširnije o tome može se pročitati u nastavku članka.
Uvod
Utvrđivanje poreznog statusa sudionika pri stjecanju dobara unutar EU-a
Oporezivo stjecanje dobara unutar EU-a – temeljna pravila
Porezna osnovica pri stjecanju dobara unutar EU-a
Naknadna odobrenja i terećenja unutar EU-a
Mali porezni obveznici kao stjecatelji dobara iz EU-a i ostali poduzetnici koji nisu registrirani kao obveznici PDV-a
Posebnosti pri stjecanju nekih dobara unutar EU-a
Stjecanje dobara unutar EU-a koja nisu predmet oporezivanja PDV-om
Stjecanje dobara unutar EU-a koja su oslobođena PDV-a
Zaključak
Autor: Dr. sc. Ljerka MARKOTA , prof. vis. šk. i ovl. rač.
Tuzemni poslodavac za izaslanog radnika, odnosno sam porezni obveznik rezident koji je ostvario dohodak izravno iz inozemstva ili u inozemstvu, ako je za taj dohodak platio porez u zemlji izvora tog dohotka, obvezan je nadležnoj ispostavi Porezne uprave prema svom prebivalištu / uobičajenom boravištu / sjedištu dostaviti podatke o ostvarenom dohotku i plaćenom porezu u inozemstvu na Izvješću o inozemnim primicima rezidenata i tuzemnim neoporezivim primicima nerezidenata te inozemnom porezu (dalje: Obrazac INO-DOH). Obrazac INO-DOH dostavlja se nadležnoj ispostavi Porezne uprave prema prebivalištu / uobičajenom boravištu poreznog obveznika do 31. siječnja tekuće godine za prethodnu godinu. Točnost iskazanih podataka: obuhvat primitka, vrstu primitka, obračun i svote javnih davanja ili status u obveznom osiguranju osobe vrlo je važna kako se porezni obveznik ne bi doveo u nepovoljan položaj. Porezna uprava posebnim postupkom utvrđivanja godišnjeg poreza na dohodak generira dostavljene podatke za
svakoga porezno
g obveznika te utvrđuje možebitnu poreznu obvezu. S druge strane, prema potrebi, Porezna uprava poreznom obvezniku izdaje Potvrdu o ostvarenom dohotku temeljenu na dostavljenim podatcima, u svrhu ostvarivanja nekoga socijalnog prava. Stoga je važno nakon što se pogreška otkrije, ispraviti pogrešku u obrascu te ga nadopuniti ispravnim podatcima.
U ovome praktikumu autorica objašnjava porezno motrište danih predujmova za graditeljske usluge koje se drugim poreznim obveznicima isporučuju uz tuzemni prijenos porezne obveze. Autorica daje i primjer računovodstvenog i poreznog evidentiranja danog predujma za građevinske usluge u poslovnim knjigama i poreznim evidencijama davatelja predujma odnosno investitora.
Uvod
Primjer računovodstvenog praćenja danog predujma za građevinske usluge
Autor: Dr. sc. Tamara CIRKVENI FILIPOVIĆ , prof. vis. šk. i ovl. rač.
Autorica u članku navodi stajališta Suda Europske unije1 vezano uz kvalifikaciju fizičke osobe kao obveznika PDV-a kada prodaje nekretnine koje je stekla kao namirenje za dane zajmove. U drugom slučaju Sud razmatra može li se uslugu najma nekretnine, koju pruža fizička osoba koja primarno obavlja profesionalne djelatnosti, kvalificirati kao „pomoćnu transakciju“, koja se ne ubraja u prag isporuka propisan za registraciju u svrhu PDV-a.
Autorica u članku daje pregled analize Odbora za međunarodne računovodstvene standarde vezano uz kapitalizaciju troškova posudbe pri nabavi zemljišta.
Odbor u zaključku napominje da se u rješenju ovog pitanja trebaju primijeniti odredbe MRS-a 23 za određivanje trenutka u kojemu će se prestati kapitalizirati troškovi posudbe nastali zbog financiranja nabave zemljišta.
Uvod
Sažetak pristiglih komentara
Analiza stručnog tijela Odbora treba li kapitalizirati troškove posudbe kao dio vrijednosti zemljišta ili zgrada
Stopa zateznih kamata i način njihova izračunavanja uređeni su Zakonom o obveznim odnosima i Zakonom o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi. Bez obzira na to što polaze od različitih načina izračunavanja zateznih kamatnih stopa, i jedan i drugi zakon dolaze do jednake visine stopa zateznih kamata. Zatezne kamate propisane Zakonom o obveznim odnosima primjenjuju se za obračun zateznih kamata između svih sudionika ugovora ili zakonom propisanih obveza, dok se za obračun zateznih kamata između poduzetnika za isporuku dobara i usluga te za isporuke osobama javnog prava kada su te osobe dužnici primjenjuje Zakon o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi koju on definira kao kamatu za kašnjenje s plaćanjem.
Uvod
Zatezne kamate su obvezne za dužnika
U određenim okolnostima obračunavaju se zatezne kamate na neplaćene kamate
Početak obračuna zateznih kamata
Način obračuna zateznih kamata
Primjena stopa zateznih kamata
Zastara potraživanja za kamate
Porezno motrište zateznih kamata
Zaključak
Autor: Dr. sc. Šime GUZIĆ , viši pred. i ovl. rač.
Produktivnost trgovaca otkriva vrijedne nove informacije o poduzeću i menadžmentu jer uvijek uzima u obzir ograničene resursa (npr. prodajni prostor, vrijednost zaliha, broj zaposlenih, iskorištenost imovine). Velike se maloprodavače često stavlja u kontekst kako, između ostaloga, upravljanjem troškovima drže plaće niskima ili pritišću male proizvođače oko nabavnih cijena. Međutim, istodobno se zanemaruju vladajući uvjeti izrazite konkurencije i granične profitabilnosti u kojima i samo jedan postotak povećanja ukupnih troškova može odvesti u zonu gubitka. U članku će se opisati realnost maloprodajnog tržišta kako bi se lakše shvatile poteškoće s kojima se susreću maloprodajna poduzeća na tržištu. Cilj je prikazati njihove osjetljive financijske performanse, graničnu profitabilnost i produktivnost. S tom se svrhom koristilo podatcima iz uzorka od 16 trgovaca na malo (NKD G47.1 - 47.9) koji su među vodećima u branši.
Uvod
Realnost maloprodajnog tržišta
Mjerenje uspješnosti maloprodavača
Djelotvornost, produktivnost, učinkovitost i performanse
S motrišta poreza na dohodak, odvjetničke i javnobilježničke djelatnosti smatraju se djelatnostima slobodnih zanimanja koje obavljaju fizičke osobe koje su po toj osnovi obvezno osigurane te upisane u registar obveznika poreza na dohodak u PU-u. Obavljajući djelatnost slobodnog zanimanja, odvjetnici i javni bilježnici ostvaruju dohodak koji se obvezno mora utvrđivati na temelju propisanih poslovnih knjiga i evidencija koje se vode prema načelu blagajne.
Međutim, odvjetnici i javni bilježnici mogu postati i obveznicima plaćanja poreza na dobitak umjesto poreza na dohodak, i to dobrovoljno ako podnesu zahtjev za plaćanjem poreza na dobitak ili obvezno ako je u prethodnom poreznom razdoblju ostvaren ukupan primitak veći od 7.500.000,00 kn.
Opširnije o poslovanju odvjetnika i javnih bilježnika – obveznika porez na dohodak, može se pročitati u članku.
Uvod
Porezni propisi koji uređuju odvjetničku i javnobilježničku djelatnost
Obveze prema propisima o porezu na dohodak
Odvjetnici i javni bilježnici u sustavu PDV-a
Prolazne stavke kod odvjetnika i javnih bilježnika
Obveza izdavanja računa za obavljene usluge
Porezni položaj odvjetničkih i javnobilježničkih usluga koje se zaračunavaju inozemnim kupcima
Primjer evidentiranja poslovnih događaja u poslovnim knjigama javnog bilježnika
Autor: Mr. sc. Mirjana MAHOVIĆ KOMLJENOVIĆ, dipl. oec.
Fizičke osobe koje obavljaju djelatnost samostalno kao obrtnici te osobe koje obavljaju djelatnost samostalno u okviru profesionalnog zanimanja, djelatnost poljoprivrede i šumarstva, samostalni su osiguranici u okviru mirovinskog i zdravstvenog osiguranja te s te osnove ostvaruju i određena prava. Jednako kao i radnici u radnom odnosu, ostvaruju prava u vezi s porodom, roditeljstvom i njegom djeteta uz neke specifičnosti vezane za činjenicu da su te osobe istodobno i obveznici plaćanja doprinosa iz kojih se financiraju ta prava i korisnici tih prava.
Uvodne napomene
Osnovice za plaćanje doprinosa o kojoj ovisi i visina naknade za vrijeme spriječenosti za rad
U kojem postotku HZZO isplaćuje naknadu
Primjeri iskazivanja podataka na Obrascu JOPPD u slučaju spriječenosti za rad zbog bolesti
Pravo na rodiljni i roditeljski dopust i naknade samozaposlenih roditelja
Zaključak
Autor: Lucija TURKOVIĆ-JARŽA, dipl. oec. i ovl. rač.
U svibnju ove godine objavljene su izmjene i dopune Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom (Nar. nov., br. 52/21.) koje stupaju na snagu 1. rujna 2021. godine. Promjene u odnosu na „stari“ Zakon značajne su jer se proširuje primjena Zakona na veći broj dionika. Obveznici primjene tog Zakona postaju i ugostitelji te javna tijela u ulozi kupaca ako imaju značajnu pregovaračku snagu. Od 1. rujna značajnu pregovaračku snagu ima onaj kupac koji zajedno sa svojim povezanim društvima ostvaruje ukupni godišnji prihod od najmanje 15 milijuna kuna. U ovom članku daje se prikaz najvažnijih izmjena Zakona.
Uvod
Novi pojmovi koje donose izmjene ZZNTP-a
Novi kriterij za određivanje „značajne pregovaračke snage“ kupca
Sklapanje ugovora između dobavljača i kupca
Uvjeti i rokovi plaćanja za isporučene poljoprivredne i prehrambene proizvode
Izdavanje računa i otkupnog bloka
Primjeri nepoštenih trgovačkih praksi
Izmjene na području novčanih kazni za povredu ZZNTP-a
Autor: Dr. sc. Đurđica JURIĆ , prof. vis. šk. i ovl. rač.
Kada obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo stavlja na tržište poljoprivredne i/ili prehrambene proizvode proizvedene na svom poljoprivrednom gospodarstvu, prema propisima o hrani smatra se subjektom u poslovanju hrane, što znači da treba osigurati da poljoprivredni i prehrambeni proizvodi (hrana) koju prodaje potrošačima za osobnu potrošnju bude zdravstveno ispravna te označena u skladu s propisima o hrani. U prvom dijelu članka pišemo o tome kojim sve obveznim osnovnim (minimalnim) i dodatnim podatcima i kako OPG mora označiti poljoprivredne i prehrambene proizvode (hranu) koju stavlja na tržište.
Uvod
Općenito o označivanju hrane
Označivanje pretpakirane hrane
Posebno o pojedinim osnovnim podatcima kojima se obvezno označuje hrana
Radni odnos između poslodavca i radnika zasniva se ugovorom o radu, koji mora biti sklopljen u pisanom obliku. Odredbama Zakona o radu točno je određen obvezni sadržaj svakog ugovora o radu, odnosno podatci koji svaki ugovor o radu mora sadržavati. Uz te podatke, poslodavac i radnik u ugovoru o radu mogu utvrđivati i dodatne uvjete rada i zaposlenja (dodatni sadržaj ugovora o radu), dakako pod uvjetom da su takvi uvjeti u skladu s odredbama Zakona o radu i drugih propisa kojima se uređuju radni odnosi. Autorica u članku stoga navodi obvezni i dodatni sadržaj ugovora o radu te primjere ugovora o radu.
U ovom se članku obrađuju novi trendovi i izazovi prilikom ustroja i organizacije mjesta za rad prema modelu hot-deskinga, s posebnim osvrtom na prednosti i nedostatke takva modela.
Autor u članku daje poveznicu i osvrt na usklađenost i zahtjeve uspostave modela hot-deskinga s pozitivnom praksom zakona i propisa koji uređuju radne odnose u RH.
Uvod
Što je to hot-desking
Uvođenje modela hot-deskinga u organizaciju
Razlike između hot-deskinga i hotelinga
Usklađenost modela hot-deskinga s radnopravnim propisima u RH
Zastara se prekida priznanjem duga ili podnošenjem tužbe te svakom drugom vjerovnikovom radnjom poduzetom protiv dužnika pred sudom ili drugim nadležnim tijelom radi utvrđivanja, osiguranja ili ostvarenja tražbine. Za prekid zastare nije dovoljno da vjerovnik pozove dužnika pisano ili usmeno da ispuni obvezu, nego se zahtijeva da on poduzme procesnu radnju.
Prekid zastare podnošenjem tužbe te svakom drugom vjerovnikovom radnjom poduzetom protiv dužnika pred sudom ili drugim nadležnim tijelom, središnja je tema ovog članka.
Uvod
Podnošenje tužbe
Druge vjerovnikove radnje kojima se prekida zastara
Vjerovnikovo pozivanje dužnika
Uspjeh s tužbom ili drugim pravnim sredstvom jedini dovodi do prekida zastare
Iznimka iz čl. 243. ZOO-a – odbacivanje tužbe zbog nenadležnosti
Početak tijeka zastare i trajanje roka zastare u slučaju njezina prekida tužbom ili drugom vjerovnikovom procesnom radnjom
Unos nekretnine u imovinu društva s ograničenom odgovornošću (d.o.o.) može se provesti unosom u temeljni kapital d.o.o.-a, te između ostalog, i unosom u kapitalne pričuve toga društva, o čemu sažeto pišemo u ovom članku.
Uvod
Čime održati odnosno osigurati likvidnost trgovačkog društva
Sažeto o unosu nekretnine u kapitalne pričuve društva