Kao sastavnica važećeg Zakona o proračunu, bitna je ona koja se odnosi na dugoročno zaduživanje područnih (regionalnih) i lokalnih jedinica i osoba s njima povezanih. Naime, njime su propisana ograničenja u njihovu zaduživanju koja su detaljnije uređena i godini pripadajućim zakonom o izvršavanju državnog proračuna i provedbenog propisa koji je donesen na temelju Zakona o proračunu. Ograničenja su postavljena u svoti i namjeni, a propisan je i način traženja odobrenja za zaduživanja te kada ga je i od koga potrebno tražiti.
Uvod
Davanje suglasnosti za dugoročno zaduživanje
Ograničenje dugoročnog zaduživanja
Namjena, uvjeti i ograničenja dugoročnog zaduživanja propisana Zakonom o proračunu
Prilozi i dokumentacija uz zahtjev za dugoročno zaduživanje
Zaduženje za projekte iz područja unaprjeđenja energetske učinkovitosti
Zaduživanje za provedbu projekata koji se sufinanciraju iz fondova EU-a
Refinanciranje, reprogramiranje i izmjene suglasnosti za zaduživanje
Zaduživanje izdavanjem vrijednosnih papira i refinanciranje ostatka duga po osnovi izdanih vrijednosnih papira
Dugoročno zaduživanje, refinanciranje ili reprogramiranje ostatka duga kod nekih osoba JLP(R)S-ova te zaduživanje kod međunarodnih financijskih institucija
Davanje jamstava JLP(R)S-a za ispunjenje obveza po dugoročnom zaduživanju
Izvještavanje o dugoročnom zaduživanju i danim jamstvima
Na temelju posebnog zakona kojim se uređuje obnova nakon potresa u određenim područjima Republike Hrvatske donesen je poseban propis kojim se uređuje provedba postupaka nabave roba, usluga i radova za postupke obnove. Riječ je o novom pravilniku koji u pretežitom dijelu pridržava pravila iz sustava javne nabave prema Zakonu o javnoj nabavi, ali u određenim se postupanjima razlikuje od tog sustava.
U ovom članku se sažeto objašnjavaju odredbe tog pravilnika i posebno se naglašavaju razlike u odnosu na „redovan“ sustav javne nabave.
Uvod
Predmet pravilnika, naručitelji i načela
Sukob interesa
Predmet nabave, plan nabave i registar ugovora
Postupak nabave procijenjene vrijednosti manje od 26.540,00 € odnosno manje od 66.360,00 €
Postupak nabave procijenjene vrijednosti od 26.540,00 € odnosno od 66.360,00 € do europskih pragova
Okvirni sporazum
Elektronička dražba
Postupak pregleda ponuda
Postupanje u postupcima nabave u slučaju nedostupnosti EOJN RH
Jamstva
Uvjeti sposobnosti
Isključenje ponuditelja iz postupka nabave
Podugovaranje
Izmjena ugovora o nabavi i okvirnog sporazuma tijekom njegova trajanja
U dokumentaciji o nabavi naručitelj može, ali ne mora, odrediti uvjete ekonomske i financijske sposobnosti kojima se osigurava da gospodarski subjekti ostvaruje pretpostavku za izvršenje ugovora o javnoj nabavi. Navedeni uvjeti moraju biti vezani uz predmet nabave i biti mu razmjerni, osim u valjano opravdanim slučajevima, koje naručitelj mora obrazložiti u dokumentaciji o nabavi. U ovom članku autor uz objašnjenje navedenih sposobnosti daje i noviju praksu kojoj su izvor Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave i Visoki upravni sud.
Uvod
Fakultativnost uvjeta ekonomske i financijske te tehničke i stručne sposobnosti
Ekonomska i financijska sposobnost prema Direktivi 2014/24/EU
Koje zahtjeve naručitelj može postaviti gospodarskom subjektu
Što uključuje pojam „promet“
Minimalni godišnji promet
Starost dokaza o ispunjavanju uvjeta ekonomske i financijske sposobnosti
Posjedovanje odgovarajuće razine osiguranja od rizika odgovornosti iz djelatnosti
Naručitelj može odrediti i druge zahtjeve radi dokazivanja ekonomske i financijske sposobnosti
Posebnim je zakonom uređena lokalna samouprava u koji su ugrađene odredbe o njihovu djelokrugu i djelokrugu njihovih tijela. Jedno od tih tijela je i predstavnički tijelo (vijeće, skupština) koje je ovlašteno donositi opće akte iz svog djelokruga. U vezi s tim aktima javljaju se prijepori oko toga kada stupaju na snagu, oko valjanih pravnih osnova za njihovo donošenje, njihovih tumačenja, potpisivanja te zakonitosti. Uz prijepore koji se javljaju u vezi s općim aktima, koji su predmet ovog članka, predmet ovog članka je i nekoliko prijepora povezanih s radom predstavničkih tijela.
Uvod
Pitanje stupanja na snagu općeg akta
Pitanje valjanje pravne osnove za donošenje općeg akta
Pitanje vjerodostojnog tumačenja općeg akta
Pitanje potpisivanja općih akata
Pitanje nadzora zakonitosti općih akata
Pitanje sazivanja sjednice predstavničkog tijela od strane potpredsjednika
Pitanje obveze postupanja predsjednika predstavničkog tijela po zahtjevu najmanje trećine vijećnika
Pitanje održavanje sjednice elektroničkim putem u redovnim okolnostima
Prestanak dužnosti lokalnoga izvršnog čelnika (načelnika, gradonačelnika, župana) može biti i na temelju prisilne zakonske odredbe. Tu se nalazi niz razloga zbog kojih su se za neke u praksi javili i javljaju prijepori u primjeni, što je ponekad uređeno promjenama propisa, a ponekad objašnjeno tumačenjem nadležnih tijela.
Uvod
Početak mandata i način obnašanja dužnosti lokalnog čelnika