Pred nama je novi rok za obračun u sustavu proračunskog računovodstva i obveza sastavljanja i predaje financijskih izvještaja. Rokovi predaje su uobičajeni, obrasci neznatno promijenjeni u odnosu na prošlogodišnje. Trebaju se uvažiti i računovodstvene promjene koje su nastale od 1. siječnja 2021. godine, a koje su povezane s tim financijskim izvještajima. To se već uvažilo i pri prvom tromjesečnom izvještavanju.
Uvod
Obrasci, rokovi i obveznici
Plaća u naravi
Knjigovodstveno evidentiranje danih i primljenih donacija
Sasvim je razložno, a s obzirom na nepredvidivost pravaca kretanja čimbenika koji su utjecali na veličinu usvojenoga Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2021. godinu, da se on izmijeni i dopuni polovinom godine.
Značajna promjena nastupila je u području rashoda od kojih neki imaju utjecaj na rezultat proračuna opće države, dok drugi taj utjecaj nemaju. Prihodi su neznatno mijenjani.
Inozemni dobavljači nisu izuzeti od obveze dostave eRačuna hrvatskim obveznicima primjene Zakona o javnoj nabavi. Postoji nekoliko mogućnosti slanja e-računa inozemnih dobavljača prema obveznicima javne nabave u Republici Hrvatskoj te ostalim korisnicima koji zaprimaju račune u skladu s EU-ovom normom putem PEPPOL infrastrukture.
U određenim okolnostima javnom naručitelju iz sustava javne nabave treba dostaviti ažurirane popratne dokumente, kao što i on može pozvati gospodarske subjekte da dostavljene dokumente nadopune ili objasne. U vezi s navedenim postoji već i praksa Visokoga upravnog suda.
Uvod
Ažurirani popratni dokumenti
Institut pojašnjenja i upotpunjavanja ponude
Nakon poništenja Odluke o odabiru treba provoditi postupak pojašnjenja i upotpunjavanja i ponude kod prethodno odabranog ponuditelja
Pojašnjenje i upotpunjavanje ažuriranih popratnih dokumenata
Ažurirani popratni dokumenti – nabava male vrijednosti
Kažnjavanost
Potvrda Porezne uprave – obvezni razlog isključenja gospodarskog subjekta – neplaćeni porezi i doprinosi
Provjera informacija navedenih u europskoj jedinstvenoj dokumentaciji o nabavi (ESPD)
Višekratno traženje pojašnjenja i upotpunjavanja ažuriranih popratnih dokumenata
U sklopu fiskalne odgovornosti navedena je provjera (testiranja) nekih procedura koje, u načelu, nisu zakonski propisane. Dvije od njih, koje su u poslovanju svih osoba pa tako i onih koje potpadaju pod sustav fiskalne odgovornosti, su stvaranje ugovornih obveza i naplata prihoda. Kako ih urediti, što uključuje i predložak njihovih sastavnica, daje se u ovom članku.
Uvod
Primjer procedure stvaranja ugovornih obveza
Primjer procedure naplate prihoda
Autori: Ana ZORIĆ , dipl. oec. Hana ZORIČIĆ , dipl. oec.
Nakon drugog kruga lokalnih izbora u Republici Hrvatskoj, a u određenom broju gradova i općina već i nakon prvog kruga postao je aktualan postupak primopredaje vlasti, dok je kod drugih korisnika u javnom sektoru taj postupak vezan za mandatno razdoblje. Autorice u članku podsjećaju o čemu je potrebno voditi računa prilikom sastavljanja Izjave o fiskalnoj odgovornosti za razdoblje do odlaska čelnika s dužnosti. Uz to, daje se i poseban osvrt na način odgovaranja na pitanja iz Upitnika o fiskalnoj odgovornosti ako do primopredaje dođe nakon 1. rujna.
Uvod
Izjava o fiskalnoj odgovornosti
Popunjavanje pitanja iz Upitnika o fiskalnoj odgovornosti prilikom primopredaje
Prilozi uz Izjavu o fiskalnoj odgovornosti
Postupak predaje Izjave o fiskalnoj odgovornosti
Zaključno
Autori: Ana ZORIĆ , dipl. oec. Hana ZORIČIĆ , dipl. oec.
Nakon provedenih lokalnih izbora konstituirana su predstavnička tijela (skupštine / vijeća). Ona počinju sa svoji radom u novom četverogodišnjem razdoblju. Pri radu moraju osigurati i transparentnost svoga rada u odnosu na javnost. Kako se osigurava transparentnost predstavničkih tijela, uređuje nekoliko pravnih izvora.
Prema odredbama Temeljnoga kolektivnog ugovora koji se primjenjuje na službenike i namještenike u javnim službama, postoji tijelo koje ga tumači. Pitanja tom tijelu postavljaju se na određen način i na određenu adresu. Tumačenja tog tijela (komisije) bitna su stoga što imaju snagu izvornoga kolektivnog ugovora.
Upućuje se i na to da uz osnovni kolektivni ugovor postoje i granski kolektivni ugovori za čije su tumačenje osnovana njihova tijela za tumačenje.
Ovom prigodom daje se niz tumačenja Temeljnoga kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama koja su dana do 25. svibnja 2021. godine.
Uvod
Važeći granski kolektivni ugovori
Osnovni pristup TKU-u
Tumačenja povjerenstva
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
Prema odredbama odgovarajućega kolektivnog ugovora koji se primjenjuje na državne službenike i namještenike, tijelo (komisija) koje je njime osnovano pozvano je tumačiti prijepore u vezi s njegovom primjenom. Tumačenja su zanimljiva za sve, a ne samo za one koji su izravno povezani s postavljenim pitanjem stoga što se time stvara dobar običaj u primjeni kolektivnog ugovora.
Stoga se i daje pregled nekih tumačenja toga tijela koja su objavljena do 34. sjednice održane 26. ožujka 2021. godine.
Uvod
Tumačenja komisije
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik