Približio se prvi rok za predaju financijskih izvještaja u sustavu računovodstva proračuna i proračunskih korisnika. Sustav financijskog izvještavanja za 2021. godinu nije doživio bitne promjene u odnosu na izvještaje iz prethodnog istovrsnog razdoblja.
Uvod
Obrasci, rokovi i obveznici
Dopuna pravilnika o financijskom izvještavanju
Usklađivanje potraživanja za naknade plaće za bolovanja na teret HZZO-a
Uputa o načinu provedbe i knjigovodstvenom evidentiranju povrata sredstava u državni proračun
Priznavanje EU-ovih prihoda primljenih u prethodnim godinama
Od 1. siječnja 2021. godine primjenjuju se neka nova pravila u iskazivanju poslovnih promjena u proračunskom sustavu. U ovom se članku daje praktičan primjer iskazivanja nekih od njih, pri čemu ih se obrazlaže i upućuje na neke prijepore. Riječ je promjenama u vrijednosti i obujmu imovine i obveza i tečajnim razlikama. Ujedno se daje i promišljanje o tome kako novim okolnostima prilagoditi odgovarajuća početna stanja u glavnoj knjizi.
Uvod
Promjene u obujmu i vrijednosti imovine
Tečajne razlike i razlike proizišle iz primjene valutne klauzule
Promjene početnih stanja 2021. godine zbog promjena u proračunskom računovodstvu u 2020. godini
Kako postupiti pri promjeni početnih stanja
Zaključak
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
Dana 30. prosinca 2020. godine u Narodnim novinama objavljen je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o polugodišnjem i godišnjem izvještaju o izvršenju proračuna koji je na temelju Zakona o proračun donio ministar financija. Odredbe izmjena i dopuna Pravilnika stupile su na snagu prvog dana od dana objave u Narodnim novinama, a odnose se na izgled i sadržaj Izvještaja o zaduživanju na domaćem i stranom tržištu novca i kapitala. Detaljnije o tim izmjenama i dopunama Pravilnika te o drugim aktualnostima vezanima uz sadržaj polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna autorice donose u ovom članku.
Uvod
Promjene u Pravilniku o izvršenju
Sadržaj izvještaja o izvršenju proračuna
Rokovi i donošenje
Objava i dostava
Autori: Martina ŠTEFKOVIĆ , mag. oec. Hana ZORIČIĆ , dipl. oec.
I za 2020. godinu treba se sastaviti i poslati statističko izvješće iz područja javne nabave. Ta obveza mora se ispuniti do 31. ožujka 2021. godine. U to izvješće svi obveznici javne nabave unose odgovarajuće podatke bez obzira na to jesu li ili nisu provodili postupke javne nabave.
Od početka 2021. godine ponešto je izmijenjen propis iz područja sustava javne nabave koji se odnosi i na plana nabave i na registar ugovora. Promjene su vezane uz financiranja iz fondova EU-a. O tim promjenama piše autorica ovog članka.
Zakonskim okvirom u Republici Hrvatskoj za usluge koje su izrijekom navedene može se primijeniti poseban režim nabave poznat pod nazivom „dodjela ugovora za društvene i druge posebne usluge“.
Uz objašnjenje primjene tog režima, u ovom se članku daje i niz rješenja Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave koji stvara određenu praksu u provedbi navedenog režima.
Uvod
Društvene i druge posebne usluge
Vrijednosni pragovi za nabavu društvenih i drugih posebnih usluga
Broj i vrijednost sklopljenih ugovora i okvirnih sporazuma u 2019. godini, za društvene i druge posebne usluge
Priroda i značenje društvenih i drugih posebnih usluga
Postupci dodjele ugovora ili okvirnog sporazuma za društvene i druge posebne usluge
Provedba pregovaračkog postupak javne nabave bez prethodne poziva na nadmetanje za nabavu društvenih i drugih posebnih usluga
Komunikacija naručitelja i gospodarskih subjekata u postupku dodjele ugovora za društvene i druge posebne usluge
Zahtjev za dodatnim informacijama, objašnjenjima ili izmjenama dokumentacije za nadmetanje
Korištenje osnova za isključenje i kriterija za odabir gospodarskog subjekta
Kriterij odabira ponude
Otvaranje te pregled i ocjena ponuda
Razlozi za poništenje postupka dodjele ugovora za društvene i druge posebne usluge
Rokovi za izjavljivanje žalbe u postupku dodjele ugovora za društvene i druge posebne usluge
Prema odredbama propisa kojima se uređuje sustav unutarnjih kontrola u javnom sektoru, osobe u proračunskom sustavu moraju provoditi određene aktivnosti kojima unapređuju taj sustav i provjeravati kako se provodi taj sustav.
U nadzoru tih aktivnosti uočeni su neki prepoznatljivi propusti u nekim od područja te provjere. Riječ je o području fiskalne odgovornosti, unutarnje revizije te samom sustavu unutarnjih kontrola prema nalazima Državnog ureda za reviziju.
Uvod
Pregled analize stanja sustava unutarnjih kontrola u javnom sektoru
Sport uživa poseban položaj u sustavu financiranja. Na izvore financiranja utječe niz posebnih zakona i provedbenih propisa od kojih se u ovom članku posebna pozornost daje uredbi kojom je određuju razna motrišta financiranja udruga, a među koje se mogu uvrstiti i one iz sustava sporta.
Uvod
Usvajanje i vrednovanje programa
Kriteriji, mjerila i preduvjeti za financiranje programa
Osnovni standardi financiranja programa
Postupci za financiranje i ugovaranje programa
Transparentnost i nepristranost postupka dodjele financijskih sredstava
Kontrola provedbe programa i financijski nadzor javnih potreba u sportu
Financiranje javnih potreba u sportu u uvjetima privremenog financiranja
Nakon objave rezultata izbora, slijedi postupak konstituiranja predstavničkog tijela i stupanja na dužnost novoizabranoga općinskog načelnika, gradonačelnika odnosno župana. Pri tome se mora obratiti pozornost na nespojive dužnosti svakoga od njih, te moraju obnašati dužnost na propisan način.
Uvod
Utvrđivanje rezultata izbora za izvršno i predstavničko tijelo
Početak mandata izvršnog tijela
Način obnašanja dužnosti izvršnog tijela
Inkompatibilne dužnosti izvršnog tijela
Početak mandata predstavničkog tijela
Inkompatibilne dužnosti člana predstavničkog tijela