I ovo je godina u kojoj se mora planirati proračun na regionalnoj odnosno lokalnoj razini. S obzirom na to da se svake godine uz to planiranje, nakon što se to učini na razini države, donose i objavljuju upute kako planirati, to je učinjeno i ove godine. Naglasci iz tih uputa daju se u ovom članku kako bi se jednoobrazno planiralo i kako bi jedince svojim proračunskim korisnicima sastavile istovrsne upute.
Uvod
Sadržaj Uputa za izradu proračuna JLP(R)S-ova za razdoblje 2022. – 2024.
Izgled i sadržaj financijskog plana proračunskog i izvanproračunskog korisnika JLP(R)S-a
Izmjene i dopune financijskog plana proračunskih korisnika
Metodologija izrade proračuna JLP(R)S-a
Izmjene i dopune proračuna i nemogućnost izmjena i dopuna projekcija
Planiranje i evidentiranje prihoda od poreza na dohodak i prireza porezu na dohodak
Planiranje i evidentiranje protestiranih jamstava
Planiranje i evidentiranje beskamatnog zajma
Mogućnosti sukcesivnog i višegodišnjeg planiranja pokrića manjka iz prethodne godine (prethodnih godina)
Financiranje rashoda proračunskih korisnika i postupanje s viškovima, u sklopu decentraliziranih funkcija
Kao rashodne i prihodne stavke javljaju su i one koje su povezane s raznovrsnim osiguranjima čiji izvor financiranja može biti različit i koji namiruju osobe različite razine u proračunskom sustavu. S obzirom na to, evidentiranje rashoda za premiju osiguranja, naplate osigurnine i prihoda od premije osiguranja u proračunskom računovodstvu razlikuju se u tim okolnostima.
U sustavu javne nabave omogućena je izmjena cijena iz ugovora o jadnoj nabavi, što uključuje i one koje se odnose na povećanja cijena zbog pandemije COVID-19. Ta je promjena moguća i u okolnostima kada je cijena iz ugovora nepromjenjiva ili promjenjiva. Na te promijene cijene na odgovarajući se način primjenjuju i odredbe propisa kojima su uređeni obvezni odnos.
Uvod
Odredbe ZJN 2016 i Pravilnika koje uređuju cijenu ponude
Sklapanje i izvršenje ugovorao javnoj nabavi prema ZJN 2016
Izvršenje i izmjene ugovora o javnoj nabavi prema odredbi ZOO-a
Mišljenja o izvršenju i izmjenama ugovora o javnoj nabavi zbog posljedica pandemije COVID-19
Jedan od zastupljenijih postupaka javne nabave je pregovarački postupak javne nabave bez prethodne objave. Jasne su određene okolnosti koje moraju biti ispunjene da bi se on primijenio jer postoji visok stupanj mogućeg narušavanja jednog od osnovnih načela sustava javne nabave – tržišno nadmetanje.
Postupak se provodi prema jasno utvrđenim pravilima koja ponekad odstupaju od uobičajenih koja su propisana za ostale postupke javne nabave. O osnovanosti njegove primjene, o tome kako ga se provodi, kako se vrednuju ponude i koji su prijepori u praksi na temelju žalba koje su podnesene nadležnim tijelima, riječ je u ovom članku.
Uvod
Primjena pregovaračkog postupka bez prethodne objave
Direktive EU i praksa EU suda pravde
Pregovarački postupak bez prethodne objave prema ZJN 2016
Europska jedinstvena dokumentacija o nabavi (ESPD)
Tijek postupka, sudionici, poziv na dostavu inicijalne ponude
Razlozi isključenja natjecatelja odnosno ponuditelja
Kriteriji za odabir gospodarskog subjekta (uvjeti sposobnosti)
Kriterij odabira ponude
Otvaranje ponuda u pregovaračkom postupku bez prethodne objave
Pregovori naručitelja i ponuditelja
Postupak pregleda i ocjene ponuda
Obavijest za dobrovoljnu ex ante transparentnost
Dostava odluke o odabiru ili poništenju
Rok mirovanja
Žalba u pregovaračkom postupku bez prethodne objave poziva na nadmetanje
Materijalna prava službenika i namještenika u javnim službama uređena su odgovarajućim kolektivnim ugovorima. Jedno od prava tih osoba je pravo naknade troškova prijevoza dolaska i odlaska s posla. Povjerenstvo za tumačenje Temeljnoga kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama daje svoja tumačenja. Ono je tako dalo i niz tumačenja koja su povezana s čl. 66. kojim je uređeno pravo naknade tih troškova.
Uvod
Na koga se primjenjuje TKU
Naknada za trošak prijevoza
Smanjenje naknade za trošak prijevoza
Tumačenja povjerenstva
Zaključak
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
Približava se rok do kojeg mora biti donesen proračun kao temeljni financijski akt jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave. Pri njegovu predlaganju i donošenju mora se primijeniti zakonska procedura, kao što nastaju i zakonske posljedice njegova nepredlaganja odnosno nedonošenja. U određenim okolnostima pristupa se privremenom financiranju koje također mora biti usvojeno. U navedenim poremećajima bitnu ulogu ima i povjerenik Vlade Republike Hrvatske.
Prema posebnim odredbama propisa kojim se uređuje rad predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, članovi predstavničkih tijela (vijećnici / članovi skupštine), iako svoju dužnost obavljaju počasno, imaju pravo na naknadu za sudjelovanje („rad“) u predstavničkom tijelu (vijeću, skupštini) kojoj je zakonski određena gornja granica. Ovim će se člankom odgovorit na pitanja imaju li ta ista prava članovi radnih tijela tih jedinca, članovi mjesnih odbora istih jedinica, službenici tih jedinica, članovi upravnih tijela nekih pravnih osoba te izvršna tijela.
Uvod
Pravo na naknadu člana predstavničkog tijela
Radna tijela predstavničkog tijela
Ostale situacije iz prakse
Prava koje ostvaruje izvršno tijelo
Zakonitost odluke o naknadama predstavničkog tijela