Od početka travnja 2020. godine radi sprječavanja štete zbog epidemije koronavirusa doneseno je niz akata kojima se ograničava korištenje proračunskim sredstvima. Nekima od njih dane su jasne naredbe, dok su nekima one, ne manje bitne, načelne. Jednako tako, neke od njih osim sustava osoba u državnom proračunu, izravno primjenjuju i lokalne jedince, dok ih neke trebaju primjenjivati neizravno.
1. Uvod
2. Više o Zaključku
3. Naputak o načinu isplate beskamatnog zajma
4. Primjena Odluke
5. Umjesto zaključka
Autori: Mr. sc. Ivana JAKIR-BAJO, dipl. oec. Ana ZORIĆ , dipl. iur.
Za određenu skupinu naručitelja obustavljaju se (poništavaju) postupci javne nabave i postupci jednostavne nabave kao što im se zabranjuje i pokretanje novih postupaka nabave koji nisu nužni za obavljanje njihovih osnovnih poslova i funkcija.
1. Uvod
2. Razlozi donošenja Odluke Vlade RH
3. Na koga se sve primjenjuje Odluka VRH
4. Obustava postupaka javne nabave i postupaka jednostavne nabave
5. Obustava odnosno poništenje započetih postupaka javne nabave
6. Obustava odnosno poništenje započetih postupaka jednostavne nabave
7. Koje postupke javne nabave i postupke jednostavne nabave naručitelji mogu nastaviti provoditi te pokretati nove postupke
8. Prethodno savjetovanje sa zainteresiranim gospodarskim subjektima
9. Zaključno
Iznimna žurnost kao razlog za provedbu pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje u kriznoj situaciji izazvanoj koronavirusom, prema Zakonu o javnoj nabavi i Smjernicama Europske komisije.
Uvod
Fleksibilnost EU-ova okvira za javnu nabavu kada je riječ o robi, uslugama i radovima koji su potrebni za suzbijanje krize
Prednosti pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje
Pregovarački postupak bez objave poziva na nadmetanje prema pravu EU-a
Pregovarački postupak bez prethodne objave u praksi Europskog suda pravde
Kada naručitelj u skladu sa ZJN 2016 smije primijeniti pregovarački postupak bez prethodne objave zbog iznimne žurnosti
Komunikacija u pregovaračkom postupku javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje
Europska jedinstvena dokumentacija o nabavi (ESPD)
Tijek postupka, sudionici, poziv na dostavu inicijalne ponude
Razlozi isključenja natjecatelja odnosno ponuditelja
Kriteriji za odabir gospodarskog subjekta (uvjeti sposobnosti)
Kriterij odabira ponude
Otvaranje ponuda u pregovaračkom postupku bez prethodne objave
Pregovori naručitelja i ponuditelja
Postupak pregleda i ocjene ponuda
Obavijest za dobrovoljnu ex ante transparentnost
Dostava odluke o odabiru ili poništenju
Rok mirovanja
Žalba u pregovaračkom postupku bez prethodne objave poziva na nadmetanje
U okviru promjena koje su nastale zbog okolnosti koje se povezane s vremenom trajanja epidemije COVID-19, a koje se odnose na sustav javne nabave pri nabavi poljoprivrednih i prehrambenih, donesena je i posebna odluka koja detaljnije uređuje kriterije za odabir gospodarskog subjekta te u određenim situacijama mogućnost primjene pregovaračkog postupka bez prethodne objave.
1. Uvod
2. Predmet Odluke
3. Kriterij za odabir
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
Iako nije riječ o istoznačnicama, pojmovi „javna služba“ i „javna ovlast“ te pojmovi „pravna osoba koja obavlja javnu službu“ i „pravna osoba s javnim ovlastima“ nerijetko se isprepliću, ne samo u javnom diskursu nego i u njihovu izvornom javnopravnom kontekstu, s obzirom na to da neke pravne osobe u Republici Hrvatskoj istodobno djeluju u oba svojstva – obavljajući djelatnost kojoj je pozitivno pravo pridalo svojstvo javne službe, no obavljajući pritom i neke poslove s autoritetom države. U ovom članku autor nastoji razlučiti njihova ključna obilježja i skrenuti pozornost na to da, unatoč tim preklapanjima, među njima postoje značajne razlike, s nizom implikacija na praktičnoj razini.
Kako bi se ispravno provodile odredbe Temeljnoga kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama, osnovano je tijelo koje ih tumači. Ovom se prigodom podsjeća na način dostavljanja upita tom tijelu, na granske kolektivne ugovore koji isto, u načelu, imaju svoja tijela za tumačenje određenoga granskog kolektivnog ugovora. Uz to se daje niz tumačenja Temeljnoga kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama koja su dana do 20. travnja 2020. godine.
1. Uvod
2. Važeći granski kolektivni ugovori
3. O nekim bitnim odredbama TKU-a
4. Tumačenja povjerenstva
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik