I ove je godine, kao i za isto razdoblje prethodne godine, potrebno sastaviti odgovarajući skup financijskih izvještaja koji se sustavu financijskog izvještavanja u proračunskom računovodstvu moraju dostaviti u različitim rokovima od kojih prvi je 10. srpnja 2019. godine.
Uz podsjetnik o tome koji izvještaji čine propisani skup financijskih izvještaja, rokove i osobe kojima se ti izvještaji moraju dostaviti, u članku se osvrće na neke poslovne promjene koje traže dodatnu pozornost pri njihovom iskazivanju u glavnoj knjizi.
1. Uvod
2. Obveznici, način i rokovi predaje polugodišnjih financijskih izvještaja
3. Aktualnosti iz okružnice Ministarstva financija
U ovom je članku riječ o aktualnostima u proračunskom sustavu kojima se daje šira slika proračunskih aktivnosti koje su zanimljive svim osobama na koje se odnose, odnosno svima onima koji žele sagledati pravac nekih aktivnosti koje su usmjerene na poboljšanje učinkovitosti rada proračunskog sustava.
1. Uvod
2. Učinkovitiji sustav financijskog i statističkog planiranja i izvještavanja izvanproračunskih korisnika iz sektora prometa
3. Ex-post evaluacija učinaka odabranih aktivnosti u resoru zdravstva, vodnog gospodarstva i zaštite okoliša
4. Automatizirani prijenos vlastitih i namjenskih prihoda i primitaka iz sustava znanosti u informacijski sustav Državne riznice
U hrvatskom sustavu javne nabave navedeni su i obveznici njezine primjene: javni i sektorski naručitelji. S obzirom na to da trenutačno ne postoji neiscrpan popis obveznika primjene tog sustava, od velike su koristi stručna mišljenja nadležnog ministarstva koja su primjer dobre prakse pri promišljanju je li neka osoba obveznik primjene važećeg Zakona o javnoj nabavi.
Odgovor na to pitanje ponovno se razmatra zbog primjene posebnog zakona koji se odnosni na eRačune.
1. Uvod
2. Nadležnost središnjeg tijela državne uprave za politiku javne nabave
3. Pojam „javni naručitelj“ u smislu Direktive 2014/14/EU o javnoj nabavi
4. Obveznici primjene ZJN 2016 – javni naručitelji
5. Obveznici primjene ZJN 2016 – sektorski naručitelji
Protiv odluke Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave nije dopuštena žalba, već je dopušteno pokretanje upravnog spora pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske. U ovom se članke daje pregled nekih rješenja tog Suda u odnosu na postupovne pretpostavke za izjavljivanje žalbe, tj. vezano uz plaćanje naknade za pokretanje žalbenog postupka, pravni interes i pravodobnost žalbe.
1. Uvod
2. Naknada za pokretanje žalbenog postupka
3. Pravni interes za izjavljivanje žalbe
4. Izjavljivanje žalbe – rok i dostavljanje primjerka žalbe naručitelju
5. Zaključak
U hrvatskom sustavu javne nabave susreće se u okviru kriterija za odabir gospodarskog subjekta mogućnost traženja od gospodarskih subjekta na raspolaganje potvrda kojima se dokazuje njegova sukladnost s određenim normama osiguranja kvalitete. Bitno je da se uvijek moraju priznati jednakovrijedne potvrde onima koje je naručitelj zahtijevao.
1. Uvod
2. Norme za proizvode i usluge te norme osiguranja kvalitete i upravljanja okolišem
3. Norme osiguranja kvalitete i norme upravljanja okolišem prema novim direktivama EU-a
4. Standardni obrazac za europsku jedinstvenu dokumentaciju o nabavi (ESPD)
5. Norme osiguranja i upravljanja kvalitetom
6. Norme osiguranja kvalitete i norme upravljanja okolišem, u odnosu na uvjete tehničke i stručne sposobnosti
7. Odnos normi osiguranja kvalitete i upravljanja okolišem prema kriteriju odabira ponude
8. Sustav upravljanja informacijskom sigurnošću
9. Zaključno
Vlastiti prihodi jesu prihodi koje proračunski korisnici ostvaruju od obavljanja poslova na tržištu i u tržišnim uvjetima koji se ne financiraju iz proračuna.
Uz to što nadležna ministarstva imaju obvezu ostvarivanja i korištenja vlastitih prihoda svojih proračunskih korisnika, ona imaju ovlast i donijeti odgovarajuće pravilnike kojima se uređuju njihova mjerila i način primjene. Nedavno je donesen novi pravilnik za ustanove u kulturi koje su korisnici državnog proračuna. On se u nekim dijelovima razlikuje od prethodnog istoimenog pravilnika.
1. Uvod
2. Pravilnik o načinu korištenja vlastitih prihoda ostvarenih od obavljanja osnovne i ostale djelatnosti ustanova u kulturi
3. Zaključno
Radi ispravne primjene kolektivnih ugovora često se osnivanju tijela koja ih tumače. Poneki put ta tumačenja imaju snagu kolektivnog ugovora čije provođenje tumače. Tako je i s tumačenjima Zajedničke komisiju za tumačenje odredaba i praćenje primjene Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike. U nastavku dan je pretežit pregled javno objavljenih stajališta te Komisije koji se odnose na važeći navedeni kolektivni ugovor.
1. Uvod
2. Tumačenja komisije
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik