Započela je nova proračunska godini pa se time približio i rok sastavljanja i predaje prvih financijskih izvještaja u sustavu proračuna za 2019. godinu. Iako nisu nastale promjene u sustavu financijskog izvještavanja u odnosu na isto razdoblje iz 2018. godine, potrebno je podsjetiti na obvezu izvještaja te se osvrnuti na neke aktivnosti koje su uobičajene nakon završetka prethodne proračunske godine.
Konsolidirani financijski izvještaji su i u sustavu proračunskog računovodstva jedna bitna vrsta financijskih izvještaja u kojima su podatci za više međusobno povezanih proračuna i/ili proračunskih i izvanproračunskih korisnika predstavljeni kao da je riječ o jedinstvenoj cjelini.
O toj vrsti financijskih izvještaja, posebno s motrišta lokalnih, a posebno s motrišta razdjela državnog proračuna, riječ je u ovom članku.
Općine, gradovi, županije i ministarstva te druga državna tijela na razini razdjela organizacijske klasifikacije predaju Ministarstvu financija svoje Izjave o fiskalnoj odgovornosti za 2018. godinu do 1. travnja 2019. godine. Naime, uobičajeni je rok 31. ožujka, ali s obzirom na to da je to ove godine nedjelja, odnosno neradni dan, rok za predaju pomiče se na prvi sljedeći radni dan, tj. na ponedjeljak 1. travnja 2019. godine.
Uvod
Predaja Izjave o fiskalnoj odgovornosti za 2018. godinu
U okviru postojećeg sustava javne nabave profesionalni propust jedna je od mogućih osnova za isključenje gospodarskog subjekta iz postupka javne nabave. Njezino korištenje mora biti predviđeno u dokumentaciji o nabavi. Naručitelji moraju biti oprezni pri korištenju ove osnove stoga što je teret dokazivanja postojanja tog propusta na njima.
U članku se objašnjava zakonsko utemeljenje ovog instituta, uz navođenje nekih rješenja iz prakse u vezi s njim.
Uvod
Pojam profesionalnog propusta kao fakultativne osnove za isključenje gospodarskog subjekta iz postupka javne nabave prema ZJN 2016
Fakultativne osnove za isključenje gospodarskog subjekta iz postupka javne nabave u skladu s Direktivom 2014/24/EU
Profesionalni propust prema odredbama prethodnog Zakona o javnoj nabavi
Fakultativne osnove za isključenje gospodarskog subjekta iz postupka javne nabave – profesionalni propust
Profesionalni propust - fakultativna osnova za isključenje gospodarskog subjekta
Europska jedinstvena dokumentacija o nabavi
Faza pregleda i ocjene ponuda
Samokorigiranje gospodarskog subjekta kod kojega su ostvarene osnove za isključenje
U sustavu javne nabave jedno od područja kojima se pokriva jamstvo je i područje urednog ispunjenja ugovora o javnoj nabavi ili okvirnog sporazuma ako on obvezuje na izvršenja. U članku se objašnjava primjena tog jamstva, navodi zakonski okvir te niz rješenja DKOM-a u vezi s ovom vrstom jamstva.
Uvod
Jamstvo za uredno ispunjenje – ugovor / okvirni sporazum
Vrsta, sredstvo i uvjeti jamstva za uredno ispunjenje
U sustavu javne nabave potrebno je početkom tekuće godine izraditi statističko izvješće za prethodnu godinu. Rok za ispunjenje te obveze je 31. ožujka 2019. godine, a njezino neispunjenje je prekršaj.
U članku se podsjeća na tu obvezu te se posebna pozornost pridaje unosu podataka u taj izvještaj koji se odnose na jednostavne nabave i na one koje se ni ne ubrajaju u njih jer su ispod propisanih pragova.
Ujedno se daje uputa kako provesti tu obvezu ako joj podliježe osoba koja nije provodila ni jedan od postupaka javne nabave jer to nije ni bila obvezna.
Plaće su školskim ustanovama uređene općim propisna radnog prava te posebnim propisima od kojih se neki primjenjuju na obje vrste ustanova, a neki se primjenjuj samo na jednu od njih.
U ovom se članku daje pregled sastavnica obračuna plaće u osnovnoškolskim i srednjoškolskim ustanovama. Uz to, navodi se i nekoliko mišljenja tijela koje tumače primjenu „općeg“ kolektivnog ugovora.
Uvod
Javne službe i temeljni kolektivni ugovor
Zaključak
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik