Posebnim zakonom uređen je sustav strateškog planiranja Republike Hrvatske i upravljanje javnim politikama odnosno priprema, izrada, provedba, izvješćivanje, praćenje provedbe i učinaka te vrednovanje akata strateškog planiranja za oblikovanje i provedbu javnih politika koje u skladu sa svojim nadležnostima izrađuju, donose i provode javna tijela.
O osnovnim sastavnicama i smjerovima strateškog planiranja, novostima u odnosu na prethodno strateško planiranje, povezanosti s politikama EU-a te o ostalim zanimljivim odredbama tog zakona može se pročitati u ovom članku.
1. Uvod
2. Svrha Zakona
3. Novosti u sustavu
4. Informacijski sustav za strateško planiranje
5. Institucionalni ustroj
6. Alokacija financijskih sredstava
7. Povezanost s politikama EU-a i korištenje sredstava EU-ovih fondova
8. Zaključak
Vlada Republike Hrvatske je 1. kolovoza 2019. donijela Odluku o visini vrijednosti nefinancijske imovine kojom je čelnik tijela državne uprave ovlašten raspolagati. Prema Odluci ministri i čelnici drugih upravnih organizacija prilikom raspolaganja imaju određene dodatne obveze o kojima je potrebno voditi računa u postupcima koji prethode samom raspolaganju.
1. Uvod
2. Obveznici primjene
3. Raspolaganje nefinancijskom imovinom
4. Različita postupanja prilikom raspolaganja nefinancijskom imovinom
5. Zaključno
S obzirom na to da poseban zakon kojim se uređuje poslovanje eRačunima u sustavu javne nabave primjenjuje i strane dobavljače, u praksi se javlja pitanje kako to strani dobavljač može provesti. Odgovor na to pitanje dan je u ovom članku.
Jedan od temeljnih instituta u sustavu javne nabave je svakako određivanje predmeta nabave. Zakonsko određenje predmeta nabave prilično je uopćeno, što ostavlja širok prostor naručiteljima da ga odgovarajuće odrede, čime se na njihov teret stavlja i obveza dokazivanja ispravnosti određivanja predmeta nabave. U članku se objašnjava način određivanja predmeta nabave u planu nabave i u dokumentaciji o nabavi s navođenjem niza primjera iz prakse odgovarajućih tijela ovlaštenih za donošenja stajališta u vezi s tom problematikom.
1. Uvod
2. Definiranje predmeta nabave prema prethodnom Zakonu o javnoj nabavi
3. Određivanje predmeta nabave prema važećem ZJN 2016
4. Podatke o predmetu nabave naručitelj unosi u Plan nabave
5. Praksa Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave
6. Nadležnost Ministarstva kao središnjeg tijela državne uprave za politiku javne nabave
7. Zaključno
Do kraja godine mora se usvojiti proračun. Kada dionici u sustavu donošenja proračuna ne poštuju utvrđenu proceduru i rokove koji prethode njegovu usvajanju, u nekim se okolnostima događa raspuštanje predstavničkih tijela i razrješenja izvršnih tijela. Što treba učiniti kako bi se takva situacija izbjegla, donosi ovaj članak.
1. Uvod
2. Donošenje proračuna JLP(R)S-a
3. Odluka o privremenom financiranju
4. Institut povjerenika
5. Ovlasti povjerenika
Autorica u članku daje kratak osvrt na novu Uredbu o sastavljanju i predaji Izjave o fiskalnoj odgovornosti i izvještaja o primjeni fiskalnih pravila koja je 4. listopada 2019. godine objavljena u Nar. nov., br. 95 iz 2019. godine i stupila je na snagu 12. listopada 2019. godine.
Ujedno se upozorava na nekoliko bitnih novosti koje ona donosi, a koje su značajne za davanje izjave o fiskalnoj odgovornosti.
1. Uvod
2. Novosti vezane za davanje Izjave o fiskalnoj odgovornosti
3. Upitnik o fiskalnoj odgovornosti
4. Obveza izobrazbe o sustavu fiskalne odgovornosti
5. Zaključno
Donesen je Zakon o izmjenama i dopunama zakona o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru. O novostima koje se donose, autor detaljnije objašnjava u nastavku.
1. Razlozi donošenja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru
2. Ključne novosti koje donose izmjene i dopune Zakona
3. Zaključno
Od 1. rujna 2019. godine primjenjuju se gotovo sve odredbe promijenjenoga kolektivnog ugovora za područje zdravstva i zdravstvenog osiguranja. Zamjetan broj promjene koje su objavljene u Dodatku II. toga kolektivnog ugovora povezane su s obračunom plaće.
U ovom se članku daje pregled pretežitog broja promijenjenih odredaba s posebnim naglaskom na one koje se odnose na obračun plaće.
1. Uvod
2. Područje primjene
3. Promjene u kolektivnom ugovoru u području zdravstva
4. Obračun plaće
5. Zaključak
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik