Protekom devet mjeseci svake godine osobe iz proračunskog računovodstvenog sustava sastavljaju određeni skup financijskih izvještaja koje dostavljaju neposredno protekom tog razdoblja. Koje izvještaje sastavljaju te do kada i kome ih predaju, podsjeća se ovim člankom. Uz to se upozorava na nekoliko dosada uočenih propusta pri dosadašnjim sastavljanjima tih izjvještaja.
1. Uvod
2. Obveznici, rokovi, obrasci i njihova predaja
3. Popunjavanje Obrasca PR-RAS i Obrasca: OBVEZE za proračunske korisnike državnog proračuna
Autori: Ivana VARGAŠEVIĆ ČONKA , dipl. oec Hana ZORIČIĆ , dipl. oec.
Za svaku godinu donosi se odgovarajuća naredba kojom se, između ostaloga, pripisuju načini uplaćivanja prihoda proračuna. Tijekom godine ta se naredba, u načelu, mijenja. U članku se objašnjavaju prve ovogodišnje promjene s posebnim osvrtom na povrat sredstava u državni proračun.
1. Uvod
2. Računi za uplatu javnih prihoda
3. Način uplate javnih prihoda
4. Povrati sredstava na račun Državnog proračuna
5. Zahtjevi za povrat i preknjiženje uplaćenih javnih prihoda
6. Zaključak
S obzirom na to da su u sustavu javne nabave dopuštene izmjene ugovora o javnoj nabavi odnosno okvirnih sporazuma tijekom njihova izvršavanja, u ovom članku se objašnjavaju okolnosti u kojima je to dopustivo. Uz to, navodi se i praksa Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, kao središnjeg tijela državne uprave za politiku javne nabave, u primjeni Zakona o javnoj nabavi, koja se odnosi na ta pitanja.
1. Uvod
2. Sklapanje ugovora o javnoj nabavi i okvirnog sporazuma
3. Izvršenje ugovora o javnoj nabavi i okvirnog sporazuma
4. Mogućnost izjavljivanja žalbe u odnosu na izmjene ugovora o javnoj nabavi / okvirnih sporazuma tijekom njihova trajanja
5. Izmjene ugovora o javnoj nabavi i okvirnih sporazuma tijekom trajanja
6. Izmjene ugovora / okvirnog sporazuma ako su izmjene bile jasno i precizno predviđene u dokumentaciji o nabavi
7. Nabava dodatnih radova, robe ili usluga od ugovaratelja iz osnovnog ugovora
8. Izmjena ugovora / okvirnog sporazuma tijekom izvršenja zbog „nepredviđenih okolnosti“
9. Zamjena prvotnog ugovaratelja novim ugovarateljem
Svake godine se u ovo vrijeme planiraju proračuni jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Iako je već to uhodani postupak, svake godine u okviru odgovarajućih uputa nadležno ministarstvo daje dodatna objašnjenja i upozorava na uočene propuste u dosadašnjim planiranjima, kako u samom proračunu tako i u financijskim planovima proračunskih korisnika. U njima se ponekad najavljuju i očekivane promjene u proračunskom sustavu koje se očekuju do kraja godine koja prethodi razdoblju planiranja.
1. Sadržaj Uputa za izradu proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za 2020. – 2022. godinu
2. Izgled i sadržaj financijskog plana proračunskog i izvanproračunskog korisnika jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
3. Metodologija izrade proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
4. Novosti u metodologiji planiranja proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
5. Financiranje decentraliziranih funkcija u 2020. godini
6. Dostava proračunskih dokumenata Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju
I u sustavu državnog proračuna svoje financijske planove moraju sastaviti proračunski korisnici državnog proračuna. Ove godine osobita se pozornost polaže na pravilno uključivanje viška / manjka prihoda u sam plan. Tu postoje zamke koje treba izbjeći.
1. Pregled sadržaja Uputa za izradu prijedloga državnog proračuna Republike Hrvatske za razdoblje 2020. – 2022.
2. Podsjetnik na metodologiju izrade financijskih planova proračunskih korisnika državnog proračuna
3. Novine u planiranju državnog proračuna