U ovom se članku razmatra planiranje, izvršavanje i evidentiranje europskih projakata u sustavu državnog proračuna. Članak čini cjelinu s istovrsnim člankom koji je objavljen u prethodnom prilogu časopisu RRiF, br. 12/18., Poslovanje proračuna i proračunskih korisnika.
1. Planiranje, izvršavanje i evidentiranje EU-ovih projekata u državnom proračunu
Osobe koje primjenjuju proračunsko računovodstvo moraju protekom proračunske godine sastaviti i predati i financijske izvještaje u okviru sustava proračunskog računovodstva. Obrasci i rokovi u kojima se oni predaju su različiti, ovisno o položaju proračunske osobe u proračunskom sustavu. Iako je krajem 2018. godine mijenjan propis kojim je uređen taj sustav izvještavanja, on nije unio bitne novosti u dosadašnji sustav financijskog izvještavanja.
Tko predaje financijske izvještaje, u kojim rokovima, na kojim se obrascima i kome se predaju, kako se popunjavaju neke pozicije financijskih izvještaja, koje su novosti u izvještavanju i o ostalim potaknostima piše autorica članka.
1. Uvod
2. Obveznici i rokovi predaje godišnjih financijskih izvještaja
3. Predaja i konsolidacija izvještaja decentraliziranih korisnika
4. Popunjavanje obrazaca godišnjih financijskih izvještaja
5. Objava godišnjih financijskih izvještaja
6. Priznavanje prihoda i rashoda u 2018. godini i povrati u proračun
Iznimna žurnost je navedena kao jedna od zakonskih osnova za provedbu pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje.
Institut iznimne žurnosti je uz pregovarački postupak javne nabave bez prethodne objave predmet ovog članka.
1. Uvod
2. Primjena pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje
3. Komunikacija u pregovaračkom postupku bez prethodne objave poziva na nadmetanje
4. Europska jedinstvena dokumentacija o nabavi (ESPD)
5. Tijek postupka, sudionici, poziv na dostavu inicijalne ponude
6. Razlozi isključenja natjecatelja odnosno ponuditelja
7. Kriteriji za odabir gospodarskog subjekta (uvjeti sposobnosti)
8. Kriterij odabira ponude
9. Otvaranje ponuda u pregovaračkom postupku bez prethodne objave
Hrvatski je sabor na sjednici održanoj 3. prosinca 2018. godine donio Državni proračun Republike Hrvatske za 2019. godinu i projekcije za 2020. i 2021. godinu. Državni proračun je najvažniji financijski i politički akt kojim se procjenjuju prihodi i primitci te utvrđuju rashodi i izdatci države za jednu godinu, a uz njega se svake godine donosi i godišnji zakon o izvršavanju državnog proračuna koji je provedbeni akt.
Dalje: autorice daju osvrt na najvažnije odredbe Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2019. godinu.
1. Uvod
2. Izvršavanje proračuna
3. Zaduživanje i pomoći jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave
4. Materijalna i ostala prava
5. Korištenje namjenskih i vlastitih prihoda
6. Glavne odrednice Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2019. godinu i projekcija za 2020. i 2021. godinu
Autori: Mr. sc. Ivana JAKIR-BAJO, dipl. oec. Ana ZORIĆ , dipl. iur.
Vlada Republike Hrvatske na 110. sjednici donijela je zaključak o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, trgovačkih društava, instituta, zaklada i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima. U ovom članku autor objašnjava obveze novog poslodavca kod isplate plaće koju su radnici / službenici ostvarili kod pripojenoga poslovnog subjekta.
1. Prava iz radnog odnosa
2. Obračun plaće za zadnji mjesec rada kod bivšeg poslodavca
3. Korištenje osobnog odbitka
4. Podnošenje obrasca JOPPD za plaću koja je ostvarena kod bivšeg poslodavca
5. Primjer obračuna plaće i podnošenja obrasca JOPPD
Izračun odgovarajuće plaće državnih službenika i namještenika te plaće službenika i namještenika u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave zahtjevan je posao ponajprije stoga što se mora uvažiti niz propisa kojima je on uređen. U ovom se članku daje temeljni pristup izračunu plaće tih dviju skupina službenika i namještenika uz pregled propisa koji utječu na njihov izračun.
1. Uvod
2. Državni službenici
3. Službenici i namještenici u JLP(R)S-u
4. Zaključak
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
Iz nalaza nadzornih tijela mogu se uočiti propusti u provedbi sustava unutarnjih kontrola u javnom sektoru. Taj sustav primjenjuju samo osobe koje na to obvezuju odredbe posebnoga pravnog okvira.
U članku se daje pregledan sažetak ovog sustava kako bi obveznici primjene provjerili svoja postupanja.
1. Uvod
2. Odgovornost za razvoj sustava unutarnjih kontrola
3. Koordinacijska uloga ustrojstvene jedinice za financije u razvoju sustava unutarnjih kontrola
4. Okvir za razvoj sustava unutarnjih kontrola – ključni zahtjevi za institucije
5. Analiza postojećih sustava unutarnjih kontrola i razvijenosti financijskog upravljanja
6. Zaključak