Svake se godine provodi procedura koja u konačnici dovodi do usvajanja državnog proračuna. S obzirom na to da ne postoji poseban propis kojim bi se uredio sustav planiranja državnog proračuna, svake se godine daju upute za njegovu izradu, pri čemu je bitno kako se planiraju financijski planovi proračunskih korisnik državnog proračuna.
1. Uvod
2. Sadržaj Uputa za izradu prijedloga državnog proračuna Republike Hrvatske za razdoblje 2019. – 2021. godine
3. Novosti u metodologija izrade financijskog plana za ministarstva, ostale razdjele te druge područne riznice
4. Metodologija izrade financijskog plana za proračunske korisnike državnog proračuna 3. razine
5. Specifičnosti metodologije izrade financijskog plana za državne ustanove u zdravstvu
6. Objava financijskih planova
Kao što se planira državni proračun, moraju se planirati i proračuni jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Posebitosti tog planiranja s posebnim osvrtom na financijske planove proračunskih korisnika koji su sastavnica proračuna, između ostaloga, predmet su ovog članka. Upozorava se lokalne jedinice na sastavljanje i dostavljanje obveznih uputa za planiranje podređenim proračunskim korisnicima.
1. Uvod
2. Metodologija izrade proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (općeg i posebnog dijela)
3. Uključivanje vlastitih i namjenskih prihoda i primitaka svih proračunskih korisnika u proračun
4. Izrada obveznih Uputa za proračunske i izvanproračunske korisnike jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
5. Dostava proračunskih dokumenata Ministarstvu financija i primjena načela transparentnosti
6. Izrada financijskih planova za proračunski i izvanproračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za razdoblje 2019. – 2021. godine
7. Dostava i usvajanje financijskih planova
8. Postupak izmjena i dopuna financijskog plana proračunskih korisnika
9. Upute za decentralizirane korisnike
Osobe koje primjenjuju proračunsko računovodstvo ne smiju smetnuti s uma obvezu sastavljanja i predaje devetomjesečnih financijskih izvještaja. Rokovi predaje, obrasci predaje i računovodstveni sustav nisu mijenjani u odnosnu na ono što se primjenjivalo i za prošlogodišnje istovrsne izvještaje.
1. Uvod
2. Obveznici, rokovi, obrasci i njihova predaja
3. Uočene pogreške u knjigovodstvenim evidencijama specifičnih poslovnih događaja
U ovom se članku navodi niz stajališta Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave u primjeni važećeg Zakona o javnoj nabavi od kojih se posebno naglašavaju ona koja se odnose na obrazac ESPD, dostavljanje ažurne dokumentacije, zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda.
1. Uvod
2. Obrazac ESPD kao preliminarni dokaz u postupku javne nabave
3. Oslanjanje na sposobnost drugih subjekata
4. Dostava, nadopuna i objašnjenje ažuriranih popratnih dokumenata
5. Obvezne osnove za isključenje gospodarskih subjekata iz postupka javne nabave
6. Troškovnik kao sastavni dio ponude
7. Ekonomski najpovoljnija ponuda
8. Zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda
Sastavnice koje čine plaću radnika u „javnim“ zdravstvenim ustanovama uređene su nizom propisa koji su podložni čestim promjenama, što otežava i inače zahtjevan postupak određivanja temelja za povećanje osnovne plaće odnosno plaće radnika od koje u biti sve polazi.
O kojim je sastavnicama riječ, koji je pravni okvir za njihovo uključivanje u izračun plaće te kako obračunati plaću u danim okolnostima, obrazloženo je u ovom članku.
1. Uvod
2. Javne službe
3. Zaključak
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik