Po prvi put će se za razdoblje od siječnja do lipnja 2015. primjenjivati sustav financijskog izvještavanja koji se ponešto razlikuje od onoga što se primjenjivao za isto razdoblje 2014. kako u pogledu obveznog seta financijskih izvještaja tako i u pogledu sadržaja obrazaca. Rokovi za njihovo podnošenje ostali su nepromijenjeni u odnosu na rokove koji su se primjenjivali za 2014.
Autori: Mr. sc. Ivana JAKIR-BAJO, dipl. oec. Mladenka KARAČIĆ, dipl. oec.
Republika Hrvatska morala je usvojiti dodatne mjere fiskalne konsolidacije učinkom u 2015. Stoga su provedene određene mjere na prihodovnoj i rashodovnoj strani proračuna te su smanjeni rashodi i povećani rashodi na određenim pozicijama.
Autori: Katarina BROZIĆ PUČEK , dipl. oec. Andrea KOCELJ , mag. oec.
Unutar sustava javne nabave uređen je način sprječavanja sukoba interesa pri sklapanju ugovora o javnoj nabavi u odnosu na predstavnike naručitelja kojima se smatraju osobe koje su pojedinačno navedene u Zakonu o javnoj nabavi.
Protiv odluke Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim upravnim sudom, a postupak po upravnoj tužbi u predmetu javne nabave je žurne naravi. U ovom članku se piše upravo o upravnom sporu u vezi s javnom nabavom.
Pitanja vezana uz lokalne izbore, odnosno izbore za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i izbor općinskih načelnika, gradonačelnika i župana te njihovih zamjenika uređena su posebnim zakonom. Navedenim Zakonom regulirana su i pitanja koja se odnose na početak mandata članova predstavničkih tijela, nespojivosti istovremenog obnašanja dužnosti za članove predstavničkih tijela koje se proširuju, detaljnija razrada pitanja mirovanja mandata i zamjenjivanja člana predstavničkog tijela te druga pitanja.
U ovom članku dan je odgovor na određena pitanja koja se odnose na prirodu mandata člana predstavničkog tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, te obnašanje dužnosti predsjednika predstavničkog tijela.
Iako nije sporno pravo na godišnji odmor službenika i namještenika u državnim službama te službenika i namještenika u javnim službama, ono se u ponekim okolnostima utvrđuje na različit način u odnosu na ostale sektore.
Uz pojašnjenje tih razlika u članku se osvrće i na ograničenja prava na isplatu regresa za 2015.
Za državne službenike i namještenika te službenike i namještenike u javnim službama (službenike i namještenike u javnim službama) promijenjena je osnovica za izračun svote u vezi s pravom na jubilarnu nagradu. Ona se vratila svoti koja je izvorno utvrđena u odgovarajućim kolektivnim ugovorima, 1.800,00 kn umjesto do sada primjenjivanih 500,00 kn.
U članku se obrađuje ova promjena uz pojašnjenje ostvarenja prava na jubilarnu nagradu.