S obzirom na to da se od 1. siječnja 2015. godine u proračunskom računovodstvu primjenjuju neka nova pravila pri knjigovodstvenom iskazivanje nekih poslovnih promjena, u nastavku se daje pregled nekih promjena početnog stanja koje su te promjene prouzročile.
1. Uvod
2. Promjene početnog stanja
3. Zaključak
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
Zakonom o proračunu uređena su, između ostaloga, i područja koja su bitna za proračun, upravljanje imovinom i javnim dugom te za zaduživanja i jamstva.
U sklopu promjena koje se prirodno nameću Republici Hrvatskoj njezinim pristupanjem Europskoj uniji bilo je potrebno intervenirati i u opći proračunski sustav. Uz promjene ovog sustava koje su uzrokovane poštovanjem proračunskih okvira EU-a, promjene našega proračunskog sustava uvažile su i nove pravne i praktične okvire u poslovanju proračunskih osoba.
1. Uvod
2. Uključivanjem dokumenata EU-a u proračunski proces
3. Usklađivanje sa zahtjevima europske statistike
4. Promjene u proračunskom kalendaru
5. Jačanje srednjoročnoga proračunskog okvira
6. Primjena načela transparentnosti
7. Uvođenje dodatne fleksibilnosti u izvršavanju
8. Jačanje sustava kontrole, stvaranja obveza i trošenja proračunskih sredstava
9. Upravljanje javnim dugom
Promijenjeni su neki propisi koji uređuju sustav javne nabave. Neki od njih su propisi koji su doneseni na temelju Zakona o javnoj nabavi, dok se jedan od njih odnosi na promjene Zakona o javno-privatnom partnerstvu čije se promjene izravno odnose na sustav javne nabave. Njihov sažetak daje se u ovom članku.
1. Uvod
2. Zakon o izmjenama i dopunama zakona o javno-privatnom partnerstvu
3. Pravilnik o izmjenama Pravilnika o izobrazbi u području javne nabave
4. Uredba o izmjeni Uredbe o javnoj nabavi za potrebe obrane i sigurnosti
U ovom se članku daje niz primjera kojima se rješavaju prijeporne situacije pri primjeni Zakona o javnoj nabavi koje su riješili Ministarstvo gospodarstva i Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave.
Središnja vlast ima pravo provedbe nadzora nad lokalnom i područnom (regionalnom) samoupravom kako bi se osiguralo poštovanje ustava i zakona. Radi zaštite ustavnosti i zakonitosti te zaštite prava građana, uz nadzor nad zakonitošću akata, država obavlja i nadzor zakonitosti rada predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
U ovom će se članku prikazati ovlasti središnje vlasti u nadzoru nad zakonitošću rada i akata predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i novosti vezane za ovlasti u postupku nadzora, sudske nadležnosti, nadzora rada te općih i pojedinačnih neupravnih akata.
1. Uvod
2. Nadzor nad zakonitošću rada predstavničkog tijela JLP(R)S
3. Raspuštanje predstavničkog tijela JLP(R)S-a
4. Institut istodobnog raspuštanja predstavničkog tijela i razrješenja izvršnog tijela - radi nedonošenja proračuna
5. Nadzor općih akata predstavničkih tijela JLP(R)S-a
6. Pojedinačni akti
7. Nadzor u financijskim pitanjima
8. Zaključak
Vlada Republike Hrvatske raspustila je predstavničko tijelo te razriješila dužnosti većeg broja jedinica lokalne samouprave. Te su odluke posljedica činjenice da u tim lokalnim jedinicama nije donesen ni proračun za 2015., ni odluka o privremenom financiranju. Donesena je i odluka o raspisivanju prijevremenih lokalnih izbora. Izbori su raspisani za 8. ožujka 2015. Nakon proglašenja rezultata izbora, prvi je korak konstituiranje novog saziva predstavničkih tijela te stupanje na dužnost novoizabranih općinskih načelnika i gradonačelnika. U ovom će se članku prikazati u bitnim detaljima pravila oko početka mandata novoizabranih vijećnika, konstituiranja predstavničkih tijela, stupanja na dužnost općinskog načelnika i gradonačelnika te pravila oko nespojivosti izabranih dužnosti.
1. Uvod
2. Proglašenje rezultata izbora
3. Konstituiranje predstavničkog tijela
4. Stupanje na dužnost općinskog načelnika i gradonačelnika
5. Nespojive dužnosti
6. Umjesto zaključka – o prijevremenom prestanku mandata
I za 2014. se mora sastaviti i predati izjava o fiskalnoj odgovornosti. Prema Prijedlogu Uredbe o izmjenama i dopunama Uredbe o sastavljanju i predaji Izjave o fiskalnoj odgovornosti i izvještaja o primjeni fiskalnih pravila predviđaju se promjene u upitniku o kojima je riječ u ovom članku.
Rokovi predaje izjave o fiskalnoj odgovornosti za obveznike u proračunskom sustavu su ostali nepromijenjeni.
I. Uvod
2. Rokovi sastavljanja i dostave izjave o fiskalnoj odgovornosti za 2014. godinu
3. Ključne promjene u upitniku za obveznike iz proračunskog sustava
4. Ostale promjene u prijedlogu uredbe
Autori: Mr. sc. Ivana JAKIR-BAJO, dipl. oec. Ana ZORIĆ , dipl. iur.
Sadržaju pojmova „radnog staža“ i „radnog iskustva“ ne može se dati obilježje istoznačnosti. S obzirom na to da o duljini ostvarenja tih instituta u ponekim okolnostima ovisi i opseg radničkih prava, u članku se daje njihovo pojašnjenje.
1. Uvod
2. Radni staž
3. Radni staž u državnim tijelima
4. Radno iskustvo