Polugodište je vrijeme koje iziskuje sastavljanje financijskih izvještaja u sustavu proračuna koja se dostavljaju u rokovima koji nisu mijenjani u odnosu na prethodne godine, a ovise o osobama koje ih sastavljaju, te bazične pripreme za planiranje proračuna odnosno sastavljanje financijskih planova. Ovim člankom se podsjeća na izvještajne obveze i upozorava na promjene koje su bitne za planiranju.
Uzak je krug pravih osoba koje se smatraju osobama koje nisu porezni obveznici. No, ova činjenica, iako je izvor nekih posebnosti, u potpunosti ih ne isključuje iz sustava poreza na dodanu vrijednost. Stoga se u ovom članku važnije odredbe i pravila oporezivanja porezom na dodanu vrijednost koja se odnose i na pravne osobe koje nisu porezni obveznici, a kada postanu obveznici PDV-a u vezi obavljanja neke gospodarske djelatnosti ili kada pređu prag stjecanja dobara iz druge države članice Europske unije.
Nalaženo je nadležnim ministarstvima i jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave da za svakog obveznika iz svoje nadležnosti dužna su provjeriti formalni sadržaj Izjave i Upitnika o fiskalnoj odgovornosti. Isto tako, moraju na odabranom uzorku pitanja iz Upitnika provjeriti istinitost Izjave i Upitnika te na odabranom uzorku dostavljenih Izvješća o otklonjenim slabostima i nepravilnostima utvrđenima prethodne godine, provedbu aktivnosti iz Izvješća. Kakve su nepravilnosti uočene u ovom nadzoru kod osoba koje mora kontrolirati jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i ministarstava i drugih tijela državne uprave na razini razdjela organizacijske klasifikacije navedeno je u ovom članku.
Zakona o javnoj nabavi se ne primjenjuje za nabavu robe i usluga procijenjene vrijednosti do 200.000,00 kn, odnosno za nabavu radova do 500.000,00 kn. Postupak nabava do tih vrijednosti naručitelj mora urediti svojim aktom. Mogu li se u ovim nabavama i kako zaštititi ponuditelji predmet je ovog članka.
Ponuda je u sustavu javne nabave pisana izjava volje ponuditelja da će isporučiti robu, pružiti usluge ili izvesti radove sukladno uvjetima i zahtjevima navedenima u dokumentaciji za nadmetanje. Sadržaj ponude propisan je Uredbom o načinu izrade i postupanju s dokumentacijom za nadmetanje i ponudama. Sadržaju ponude i o postupanje s njom predmet je ovog članka.
Iako nije sporno pravo na godišnji odmor u javnom sektoru pri čemu se misli na prava službenika i namještenika u državnim službama, zaposlenika u javnim službama te službenika i namještenika u upravnim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, pitanje regresa je različito uređeno. Službenici i namještenici u državnim službama i zaposlenici u javnim službama za 2014. nemaju pravo na regres, dok službenici i namještenici u upravnim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave imaju pravo na regres samo ako je tako određeno.
Pravo na naknadu troška prijevoza za dolazak na podao i povratak s posla odnedavno se na jednak način utvrđuje za cijeli javni sektor. S obzirom na to da je takvo utvrđivanje naknade novina za neke zaposlenike u javnim službama, ovom prigodom pojašnjava se utvrđivanje ovog prava što se može primijeniti i za državne službe.
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
Izvršno tijelo kao ključna karika u lokalnom sustavu s jedne strane je tijelo inicira proces odlučivanja u predstavničkom tijelu te preuzima odgovornost za izvršavanje tih odluka, a s druge strane nadzire i usmjerava djelovanje upravnih tijela. Kako bi se razjasnile nedoumice koje su se pojavile u praksi i kako bi se legislativno ojačala suradnja predstavničkog i izvršnog tijela, 2012. izmijenjen je i nadopunjen sustavni propis koji uređuje lokalnu samoupravu. U ovom tekstu prikazat će se temeljne ovlasti izvršnog tijela definirane Zakonom o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi s naglaskom na onim ovlastima koje su bile izvorom brojnih dvojbi, slijedom čega su i razrađene zadnjim izmjenama tog Zakona.