Ministarstva, tijela državne uprave, gradovi, općine i županije načelno nisu obveznici poreza na dodanu vrijednost (dalje: PDV). No, kada to oni postanu ili su obvezni obračunavati PDV u određenim okolnostima, knjigovodstveno evidentiranje PDV-a kod proračuna / proračunskog korisnika ovisi o tome je li na razini proračuna ustrojen sustav riznice ili nije, o vrsti prihoda koji prikuplja te ima li pravo na odbitak pretporeza. U članku se daju knjigovodstvene evidencije kod jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, države te njihovih proračunskih korisnika ako oni imaju obveze u sustavu poreza na dodanu vrijednost. 1. Jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u sustavu poreza na dodanu vrijednost 2. Proračunski korisnik u sustavu poreza na dodanu vrijednost 3. Prijenos porezne obveze 4. Stjecanje dobara i usluga unutar EU-a 5. Zaključak
Uz Izmjene i dopune Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2014. godinu donesen je i Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2014. U nastavku se daje pregled izmijenjenih odredaba Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2014. godinu. 1. Uvod 2. Mjere za umanjenje prekomjernog deficita 3. Povrat pogrešno ili više uplaćenih prihoda u državni proračun
Donesene su Izmjene i dopune Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2014. godinu i projekcija za 2015. i 2016. godinu. Njima su usvojene preporuke Vijeća Europske unije za provedbu brže fiskalne konsolidacije te su usklađene neke proračunske veličine s promjenama koje su nastale u odgovarajućim okruženjima. Uz to što su one mijenjane ponajprije na prihodnoj strani, mijenjane su i na rashodnoj strani. O tim promjenama piše se u ovom članku. 1. Uvod 2. Prihodi državnog proračuna 3. Rashodi državnog proračuna 4. Ukupni manjak državnog proračuna
Autori: Ana MICHIELI PAVUNA , dipl. oec. Ivana KUNIĆ , dipl. oec.
U ovom se članku daju odgovori na niz pitanja iz područja primjene Zakona o javnoj nabavi. Odgovore su priredila dvojica autora. Time se pridonosi lakšoj primjeni propisa u ovom području.
Autori: Ante LOBOJA, dipl. iur. Davor MIKAC, dipl. oec.
Prema odredbi Zakona o javnoj nabavi, on se ne primjenjuje za nabavu robe i usluga procijenjene vrijednosti do 200.000,00 kn i za nabavu radova do 500.000,00 kn. Postupak nabava do tih vrijednosti naručitelj mora urediti svojim aktom. Sadržaj akta nije propisan. U nastavku se daje predložak takvog internog akta.
Naručitelji i ponuditelji koji sudjeluju u postupcima javne nabave moraju pored odredaba Zakona o javnoj nabavi i podzakonskih propisa u području javne nabave donesenih na temelju Zakona o javnoj nabavi imati u vidu i niz drugih propisa koji izravno ili neizravno uređuju pojedina pitanja javne nabave. U ovom se članku daje pregled tih propisa koji su doneseni krajem 2013. i početkom 2014. te se pojašnjava njihova povezanost sa sustavom javne nabave. 1. Uvod 2. Odluka o određivanju mjere plaćanja predujmom u ugovorima koje sklapaju proračunski korisnici državnog proračuna kao naručitelji 3. Odluka o određivanju mjere plaćanja predujmom u ugovorima koje kao naručitelji sklapaju trgovačka društva u kojima Republika Hrvatska ima većinski paket dionica ili većinski udio 4. Zakon o tržištu nafte i naftnih derivata 5. Zakon o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu, Pravilnik o mjerilima koja se koriste u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz i Pravilnik o metodologiji za izračun operativnih troškova tijekom razdoblja eksploatacije vozila za cestovni prijevoz 6. Pravilnik o izmjenama i dopunama pravilnika o javnoj nabavi u diplomatskim misijama i konzularnim uredima Republike Hrvatske u inozemstvu 7. Odluka Ustavnog suda od 19. prosinca 2013. 8. Zaključak
Način obračuna plaća kod državnih i javnih službenika je iznimno složen i podložan čestim promjenama, što unosi nesigurnost u ispravnost obračuna i ispravno uključivanje svih propisa pri njihovu obračunu. U nastavku se daje pregled pravnih okvira za obračun plaća kod državnih i javnih službenika te način njihova obračuna. 1. Uvodno 2. Minimalna plaća 3. Posebni propisi i pravo na plaću 4. Neke specifičnosti vezane uz pravo na plaću
U prvom tromjesečju ove godine nekoliko je čimbenika utjecalo na plaće zaposlenih u obrazovanju: prestanak važenja otkazanih granskih kolektivnih ugovora u sustavu osnovnog i srednjeg obrazovanja te izmjena koeficijenata složenosti poslova za radna mjesta nastavnog osoblja i stručnih suradnika. Ovim se člankom daje pregled navedenih promjena te objašnjava njihov utjecaj na plaće zaposlenika školskih ustanova. 1. Prestanak važenja granskih kolektivnih ugovora u sustavu osnovnog i srednjeg obrazovanja 2. Dodatak na plaću prema sporazumu o dodatcima na plaću u obrazovanju i znanosti 3. Uvećanja plaće prema temeljnom kolektivnom ugovoru za službenike i namještenike u javnim službama 4. Izmjena koeficijenata složenosti poslova za radna mjesta nastavnog osoblja i stručnih suradnika
Birači Republike Hrvatske izabrat će 25. svibnja 2014. predstavnika u Europski parlament. Europski parlamenta utjecat će na budući politički tijek Europske unije i njezino zakonodavstvo sljedećih pet godina. Naime, Europski parlament igra aktivnu ulogu u pisanju zakona koji utječu na svakodnevni život građana, kao što su zaštita okoliša, prava potrošača, jednake mogućnosti, promet i slobodno kretanje radnika, kapitala i roba. Stoga je bitan izbor hrvatskih članova Europskog parlamenta. 1. Uvod 2. Europski parlament i izborni sustav za izbor zastupnika 3. Nespojivost dužnosti i pravo na kandidiranje za zastupnika u Europski parlament 4. Postupak i način izbora članova iz Republike Hrvatske u Europski parlament 5. Tijela za provedbu izbora 6. Umjesto zaključka
Mjerila za određivanje plaća i naknada župana, gradonačelnika i općinskih načelnika i njihovih zamjenika te plaće službenika i namještenika u upravnim odjelima i službama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave uređeni su posebnim zakonom. Tim je zakonom utvrđen način izračuna plaća, ograničenje njihove visine u različitim okolnostima i njihove ukupne mase. Bitan element za ovo područje je osnovica za izračun plaće državnih dužnosnika koja je u vrijeme pisanja ovog članka utvrđena u svoti od 4.221,762 kn, a koja se primjenjuje počevši od plaće za travanj 2014. Osim o ovoj novosti, u članku se upućuje i na promjene koje su se zbile u poslovnom okruženju koje su imale izravan utjecaj na ovo područje. 1. Uvod 2. Zakonom propisana ograničenja plaća 3. Plaća i ograničenje visine plaće i naknada župana, gradonačelnika i općinskog načelnika te njihovih zamjenika 4. Plaća i ograničenje plaće službenika i namještenika 5. Proračunska ograničenja plaća