S obzirom na to da se u proračunskom sustavu moraju usklađivati i međuodnosi proračuna i proračunskih korisnika, uvažavajući složenost i različitost tih odnosa, bitno je uskladiti knjigovodstvene evidencije tih poslovnih promjena. Ovo se odnosi na evidentiranje određenih, a u ovom članku obrađenih, vrsta prihoda.
Uređenje upravljanja imovinom države i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave podrazumijeva i odgovarajuće knjigovodstveno motrište i motrište financijskog izvještavanja, o čemu pišu autorice ovog članka.
Popis (inventura) je osnova za usklađenje knjigovodstvenih evidencija sa stvarnim stanjem imovine i obveza. Od toga nije isključen ni proračunski sustav. No, računovodstveni propisi proračunskog sustava postavili su neka pravila popisa i načina iskazivanja popisnih razlika u poslovnim knjigama. S obzirom na to da u računovodstvu proračunskog okruženja nije tijekom 2013. bilo promjena, popis i sve aktivnosti oko njega napraviti će se na jednak način kao i za 2012. Neće biti ni razlika u knjigovodstvenom iskazivanju popisnih razlika.
Autori: Mr. sc. Nada DREMEL, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev. Ivana JAKIR-BAJO, dipl. oec.
S obzirom na to da se u proračunskom sustavu većina financijskih izvještaja za 2013. predaje do 15. veljače 2014., treba provjeriti podatke na knjigovodstvenim računima. Provjera podataka iskazanih na knjigovodstvenim računima jedan je od oblika priprema za utvrđivanje rezultata poslovanja. Osim podataka na računima provjerit treba i sustav knjiženja istovrsnih poslovnih promjena.
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
Jedan od financijskih izvještaja u proračunskom sustavu je i izvještaj o obvezama. S obzirom na to da su uz njega vezani posebni rokovi sastavljanja i predaje te neke posebnosti u njegovu popunjavanju, o čemu se piše u ovom članku, upućuju se obveznici njegova sastavljanja kako ga sastaviti.
Uz zakon kojim se uređuje upravljanje i raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, doneseni su provedbeni propisi. Tim propisima se upotpunjuje jednoznačno raspolaganje i upravljanje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske koje je utemeljeno ovim zakonom. Riječ je o četiri uredbe o kojima se piše u ovom članku.
Autori: Nina BAN GLASNOVIĆ , dipl. iur. Ana ZORIĆ , dipl. iur.
Bezprijeporno je da je plan nabave bitan akt u sustavu javne nabave. On je po svojoj biti neraskidivo vezan i uz sustav financijskog planiranja. S obzirom na to da je kraj godine vrijeme kada se planiraju aktivnosti za slijedeću godinu, potrebno je pažljivo utvrditi plan nabave. Obvezna je javna objava plana nabave i njegovih izmjena te njegova dostupnost, što se sve obrađuje u ovom članku. Ujedno se najavljuju i skore promjene u tom području.
U ovom članku daje se odgovor na niz raznovrsnih pitanja iz područja javne nabave. Pravni okvir ovih promjene je u trenutku pisanja ovih odgovora važeći Zakon o javnoj nabavi te njegovi provedbeni propisi doneseni do studenoga 2013.
Pravo na dar djetetu prigodom Sv. Nikole i božićnica nisu prava koja su propisana zakonom, nego su to materijalna prava koja pripadaju državnom službeniku i namješteniku na temelju Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike te službeniku i namješteniku u javnim službama na temelju Temeljnoga kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama, Službenici i namještenici u upravnim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave navedena prava ostvaruju samo ako je to uređeno kolektivnim ugovorom sklopljenim između ovlaštenih predstavnika sindikata i općinskog načelnika, gradonačelnika ili župana. Ostvaruju li zaposleni u javnom sektoru u 2013. navedena prava, pročitajte u nastavku teksta.
Autori: Vesna ŠIKLIĆ ODAK, dipl. iur. Sanda PIPUNIĆ, dipl. iur.
Vlada Republike Hrvatske i sindikati državnih službenika i namještenika zaključili su 3. kolovoza 2013. Kolektivni ugovor za državne službenike i namještenike na određeno vrijeme do 1. kolovoza 2016. Osim Kolektivnog ugovora, Vlada i sindikati državnih službenika i namještenika zaključili su i Dodatak I. Kolektivnom ugovoru za državne službenike i namještenike koji su sadržajno istovjetni prethodnom istovrsnom kolektivnom ugovoru i njegovu dodatku, izuzev u dijelu odredbi koje se odnose na naknadu prijevoza i jubilarnu nagradu Iako se novi Kolektivni ugovor za državne službenike i namještenike u pretežitom broju svojih odredaba ne razlikuje od prethodnog istovrsnog kolektivnog ugovora, u odnosu na njega postoje i novosti koje možete pročitati u nastavku članaka.
Autor: Mirela GLAVOTA, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
Vlada Republike Hrvatske i sindikati javnih službi zaključili su 12. prosinca 2012. Temeljni kolektivni ugovor za službenike i namještenike u javnim službama na rok od četiri godine. Jednako tako, istog je dana sklopljen i Dodatak I. Temeljnom kolektivnom ugovoru za službenike i namještenike u javnim službama kojim se privremeno ograničavaju određena materijalna prava zaposlenih u javnim službama u 2013. Ugovorene su strane imenovale Povjerenstvo za tumačenje odredaba i praćenje primjene Temeljnoga kolektivnog ugovora i obvezne su pridržavati se danog tumačenja. U članku dajemo pregled nekih tumačenja odredaba Temeljnoga kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama koja je dalo Povjerenstvo.
Autor: Mirela GLAVOTA, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.