S obzirom na to da su u sustavu računovodstva proračuna i proračunskih korisnika utvrđena tromjesečna obračunska razdoblja tijekom proračunske (kalendarske) godine, potrebno je sastaviti i prezentirati i financijske izvještaje za prvo tromjesečje 2012. Od 2011. nije mijenjan Pravilnik o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu. Stoga se financijski izvještaji za razdoblje siječanj – ožujak 2012. sastavljaju na jednak način kako su se sastavili i za isto razdoblje 2011. Ovim se člankom daju opće napomene uz sastavljanje financijskih izvještaja u sustavu proračunskog računovodstva za razdoblje siječanj – ožujak 2012.
1. Uvod 2. Obveza i rokovi predaje financijskih izvještaja 3. Način predaje financijskih izvještaja 4. Izvještaj o prihodima i rashodima, primitcima i izdatcima (Obrazac: PR-RAS) i Izvještaj o prihodima i rashodima korisnika proračuna (Obrazac: S-PR-RAS) 5. Izvještaj o novčanim tijekovima (Obrazac: NT) 6. Izvještaj o obvezama (Obrazac: OBVEZE) 7. Obvezna Bilješka - Izvještaj JLIP(R)S o vlasničkim udjelima/neto imovini
Nakon razdoblja privremenog financiranja, prije isteka roka do kojeg se moglo primjenjivati privremeno financiranje, donesen je Državni proračun Republike Hrvatske za 2012. godinu. Usporedno s njime, kako je to i predviđeno Zakonom o proračunu, donesen je i Zakon o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2012. godinu. S obzirom na to da se takvom vrstom zakona uređuju pravci provođenja aktivnosti koje su potpora realizaciji državnog proračuna za odgovarajuću godinu, ovim se člankom ukazuje na neke od njih, s posebnim osvrtom na razlike u odnosu na istovrsni zakon koji se primjenjivao za 2011. godinu.
1. Uvod 2. Izvršavanje državnog proračuna 3. Upravljanje državnom imovinom 4. Poticajne mjere u gospodarstvu 5. Korištenje namjenskih prihoda i primitaka 6. Korištenje vlastitih prihoda 7. Odgoda i obročna otplata duga te prodaja, otpis i djelomičan otpis potraživanja 8. Naplata proračunskih prihoda
Pregovarački postupak javne nabave jedan je od češće korištenih postupaka javne nabave. Da bi se taj postupak koji ima svoje dvije podvrste mogao primijeniti, moraju biti stvoreni odgovarajući preduvjeti i mora se provoditi na odgovarajući način. Iako je ukupno promatrajući pregovarački postupak javne nabave češći postupak javne nabave u sustavu javne nabave, pregovarački postupak javne nabave s prethodnom objavom je u toj cjelini znatno manje zastupljen od pregovaračkog postupka bez prethodne objave. U ovom se članku obrađuje pregovarački postupak s prethodnom objavom dok je u RRiF-u br. 3/12. obrađen pregovarački postupak bez prethodne objave.
1. Uvod 2. Kada se provodi pregovarački postupak s prethodnom objavom 3. Sadržaj pojmova nepravilne, neprihvatljive i neprikladne ponude 4. Provedba postupka u više faza
U svakodnevnom radu, pri provođenju Zakona o javnoj nabavi, obveznici njegove primjene postavljaju u određenim okolnostima pitanja na koja ne znaju odgovoriti ili traže provjeru svojih odgovora. U nastavku se daje odgovor na niz pitanja iz područja javne nabave koji se odnose na nekoliko područja: dokumentacije za nadmetanje i razloge isključenja te uvjete sposobnosti gospodarskih subjekata. Temelji pravni okvir za odgovore na postavljena pitanja: • Zakon o javnoj nabavi (Nar. nov., br. 90/1., dalje: Zakon) • Uredba o načinu izrade i postupanju s dokumentacijom za nadmetanje i ponudama (Nar. nov., br. 10/12., dalje: Uredba)
U skladu s odredbama novog Pravilnika o provedbi financijskog upravljanja i kontrola u javnom sektoru svi korisnici proračuna u obvezi su planirati aktivnosti za razvoj financijskog upravljanja i kontrola. U području planiranja aktivnosti za razvoj financijskog upravljanja i kontrola dogodile su se određene promjene jer je napravljena poveznica s Planovima otklanjanja slabosti i nepravilnosti koji se izrađuju uz Izjavu o fiskalnoj odgovornosti, sukladno Uredbi o sastavljanju i predaji Izjave o fiskalnoj odgovornosti i izvještaja o primjeni fiskalnih pravila. O novom pristupu u planiranju aktivnosti na uspostavi i razvoju financijskog upravljanja i kontrola pročitajte u nastavku.
1. Polazna osnova za planiranje aktivnosti za razvoj financijskog upravljanja i kontrola 2. Plan uspostave i razvoja financijskog upravljanja i kontrola
Pri obračunu plaće zaposlenih u djelatnosti zdravstva poslodavac treba voditi brigu o specifičnostima radnog vremena zdravstvenih radnika i posebnim uvjetima rada. Način obračuna plaće zdravstvenih djelatnika s dodatcima na plaću uređuju odredbe Temeljnoga kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama i Kolektivnog ugovora za djelatnost zdravstva i zdravstvenog osiguranja kao posebnog (granskog) ugovor za tu djelatnost, dok su koeficijenti radnih mjesta zdravstvenih radnika za određeno radno mjesto uređeni odredbama Uredbe o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova.
1. Uvod 2. Izvori radnog prava 3. Plaća prema odredbama zakona o plaćama u javnim službama 4. Plaća prema odredbama temeljnoga koletivnog ugovora i Kolektivnog ugovora 5 . Minimalna plaća
Autor: Mirela GLAVOTA, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
Odredbe Kolektivnog ugovora za djelatnost zdravstva i zdravstvenog osiguranja utvrđuju način isplate rada u dežurstvu, rada u pripravnosti i rada po pozivu. Tim su Ugovorom ugovorene strane posebno uredile način obračuna rada u dežurstvu, rada u pripravnosti i rada po pozivu, ovisno o tome je li riječ o isplatama nakon stupanja na snagu Državnog proračuna RH za 2012., ili je riječ o isplatama u 2013.. O svemu navedenom pišemo u nastavku članaka.
1. Uvod 2. Puno radno vrijeme 3. Rad u dežurstvu 4. Naknada za pripravnost 5. Rad po pozivu 6. Zaključak