Proračun se planira i ove godine. Planira se za 2009., odnosno za razdoblje 2009.-2011. Proces i metodologija planiranja ne odstupa bitno od one koja se koristila prethodne godine. Očekuje se donošenje Smjernica ekonomske politike početkom srpnja 2008. One su pretpostavka procesa planiranja na razini države i na lokalnoj i regionalnoj razini. Kako Smjernice kao okvir za izradu državnog proračuna za 2009.-2011. godine još uvijek nisu objavljene, bit će prolongirani rokovi za dostavu prijedloga financijskih planova korisnika državnog proračuna, što će biti objavljeno u Uputama za izradu državnog proračuna Republike Hrvatske za razdoblje 2009.-2011. godine.
Autori: Ivana JAKIR-BAJO, dipl. oec. Ivana MALETIĆ, dipl. oec.
U financijskom izvještavanju u proračunskom sustavu nema promjena u odnosu na prethodnu godinu. Ovim člankom podsjećamo na obveznike sastavljanja i predaje financijskih izvještaja, rokove dostave i neke osobitosti pri popunjavanju financijskih izvještaja.
OBVEZA I ROKOVI PREDAJE POLUGODIŠNJIH FINANCIJSKIH IZVJEŠTAJA
PRORAČUNSKI KORISNICI KOJI OBAVLJAJU POSLOVE U SKLOPU FUNKCIJA ŠTO SE DECENTRALIZIRAJU
I ove će se godine, kao i prethodnih godina, tijekom lipnja objaviti popis korisnika svih proračuna. On je bitan radi ispravnog planiranja proračuna i radi pravilne primjene financijskih propisa na području poslovanja proračuna i proračunskih korisnika.Upozoravamo na to da se objava registara u Narodnim novinama tijekom godine ne mijenja. No, to ne znači da se sam registar ne mijenja. U registar se može „ući“ i tijekom godine.
Financiranje javne infrastrukture i javnih objekata provodi se uglavnom tako da je javni sektor investitor i korisnik kredita za pokriće troškova. U tom smislu javna vlast preuzima rizik investicije. Ako nema mogućnosti financiranja od strane javne vlasti, postoji mogućnost da se uključi privatni sektor. Privatni sektor u svom sudjelovanju tada pronalazi interes i mogućnost da povrati uloženo uz profit.
Osnovno načelo svakog modernoga pravnog poretka je načelo zakonitosti. Načelo zakonitosti djelovanja uprave danas u svim modernim državama čini osnove na kojima se gradi ideja pravne države. To obvezuje sve društvene subjekte da se pridržavaju pozitivnih pravnih pravila. To se osobito odnosi na djelovanje uprave pa možemo reći da je uprava podvedena pod pravo.
Članak razmatra sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj sa stanjem na dan 15. svibnja 2008. Tekst se ograničava na katalogizaciju tijela državne uprave i njihovog unutarnjeg ustrojstva, bez ulaženja u djelokrug pojedinog tijela, upravljanje i službeničke odnose.
Značajni pomak vezan za upravljanje ljudskim potencijalima dogodio se u državnoj službi jer Zakon o državnim službenicima propisuje svim državnim tijelima u kojima je zaposleno pedeset ili više službenika i namještenika ustrojavanje jedinica nadležnih za razvoj i upravljanje kadrovima (jedinice za službeničke odnose). Bitno je naglasiti da u modernom poslovanju treba osobito voditi brigu o ispravnoj selekciji i odabiru novih kandidata za posao.
U ovom članku dajemo kratki prikaz najnovijih promjena Kolektivnog ugovora za znanost i visoko obrazovanje koje su donesene Dodatkom IV. Kolektivnom ugovoru za znanost i visoko obrazovanje s osvrtom na njegove bitne razlike u odnosu na dotad važeći istovrsni Kolektivni ugovor[ND2] za znanost i visoko obrazovanje.
Autor: Mirela GLAVOTA, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.