Posebni porez na motorna vozila

Datum: 30.12.2016, Petak
Klasa: 011-02/16-02/59
Davatelj: Carinska uprava

Obavještavamo Vas da je Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila Nar nov br 115 16 i Pravilnikom o posebnom porezu na motorna vozila Nar nov br 1 17 u odnosu na obavijest KLASA 011 02 13 02 75 URBROJ 513 02 1760 1 13 1 od 27 lipnja 2013 koja Vam je dostavljena dijelom na drugačiji način uređen sustav oporezivanja motornih vozila u Republici Hrvatskoj koji je u primjeni od 1 siječnja 2017 te Vam želimo skrenuti pozornost na najvažnije odredbe u vezi s posebnim porezom na motorna vozila i registracijom motornih vozila Zakonom o posebnom porezu na motorna vozila Nar nov br 15 13 108 13 i 115 16 se propisuje da se posebni porez plaća na motorna vozila namijenjena za uporabu na cestama u Republici Hrvatskoj Posebni porez se plaća jednokratno i to prije prve registracije u Republici Hrvatskoj Člankom 9 st 7 Zakona propisano je da se bez dokaza o obračunatom odnosno plaćenom posebnom porezu ne može kod nadležnog tijela obaviti registracija motornog vozila Predmet oporezivanja Zakon u čl 5 određuje koja se motorna vozila smatraju predmetom oporezivanja 1 Predmet oporezivanja su motorna vozila na koje nije obračunat i plaćen posebni porez u Republici Hrvatskoj koja se registriraju sukladno posebnim propisima osobni automobili i ostala motorna vozila konstruirana prvenstveno za prijevoz osoba uključujući motorna vozila tipa karavan kombi i trkaće automobile iz tarifnih oznaka KN 8703 21 8703 22 8703 23 8703 24 8703 31 8703 32 8703 33 8703 90 osim sanitetskih vozila dostavnih van vozila i vozila posebno prilagođenih za prijevoz osoba s invaliditetom motocikli uključujući i mopede bicikli i slična vozila s pomoćnim motorom sa ili bez bočne prikolice iz tarifnih oznaka KN 8711 20 8711 30 8711 40 8711 50 i 8711 90 pick up vozila s dvostrukom kabinom neovisno o njihovom razvrstavanju u kombiniranoj nomenklaturi ATV vozila neovisno o njihovom razvrstavanju u kombiniranoj nomenklaturi druga motorna vozila prenamijenjena u motorna vozila iz t 1 2 3 i 4 ovoga stavka 2 Motorna vozila koja se isključivo pokreću na električni pogon motorna vozila čija je emisija ugljičnog dioksida CO2 0 grama po kilometru te motorna vozila proizvedena prije 30 i više godina koja su sukladno posebnim propisima razvrstana u kategoriju starodobnih oldtimer vozila nisu predmet oporezivanja Dakle predmet oporezivanja se definira na temelju Kombinirane nomenklature carinske tarife a ne na temelju homologacijskih oznaka Nisu predmet oporezivanja Zakon u čl 5 st 1 propisuje pored ostalog da predmet oporezivanja nisu sanitetska vozila dostavna van vozila i vozila posebno prilagođena za prijevoz osoba s invaliditetom Nadalje čl 4 st 1 t n Zakona definira dostavna van vozila kao motorna vozila izvedena iz karoserije osobnih automobila s najviše jednim redom sjedala ili motorna vozila izvedena iz karoserije kombi vozila s najviše dva reda sjedala koja se kod nadležnog tijela registriraju kao teretna vozila Pravilnikom se u čl 4 određuje koje uvjete treba ispunjavati motorno vozilo izvedeno iz karoserije kombi vozila s najviše dva reda sjedala da bi se smatralo kombi vozilom te prema tome ne bi bilo predmet oporezivanja Kombi vozilom smatra se motorno vozilo koje ispunjava sljedeće uvjete najmanja duljina 4390 milimetara najmanja širina 1790 milimetara najmanja visina 1800 milimetara najmanja duljina teretnog prostora 1020 milimetara najmanja tehnički dopuštena masa stražnje osobine 1230 kilograma klizna bočna vrata za pristup stražnjoj klupi u tvorničkoj izvedbi trajno ugrađena pregrada između prostora za putnike i prostora za prijevoz robe i teretna homologacija izdana od proizvođača motornog vozila U tu kategoriju vozila koja ispunjavaju uvjete da se ne bi smatrala predmetom oporezivanja spadaju npr FIAT Doblo Cargo Combi kratki 1 3 MJT 16v BASE Doblo Cargo Combi kratki 1 6 MJT 16v BASE Doblo Cargo Combi Maxi XL 1 3 MJT MAXI BASE VOLKSWAGEN Caddy homologacijski tip 2KN Transporter Caravelle homologacijski tip 7JO Crafter BASE tipovi 2EKE1 2EKE2 i 2EKZ CITROEN Berlingo FG L2 1 6Hdi Jumper FG 2 dva reda sjedala Prema čl 3 st 1 Pravilnika motornim vozilom posebno prilagođenim za prijevoz osoba s invaliditetom smatra se motorno vozilo koje je prilagođeno na način da u njega invalidska kolica ili drugo srodno ortopedsko pomagalo namijenjeno prijevozu i transportu npr posebno izrađena kolica krevet ili ležaj mogu ući putem rampe ili lifta i u koje je ugrađen mehanizam za njihovo pričvršćivanje radi osiguranja stabilnosti za registraciju ovog tipa vozila ne treba nikakav upravni akt Carinske uprave Nadalje prema st 2 istoga članka Pravilnika motornim vozilom posebno prilagođenim za prijevoz osoba s invaliditetom smatra se osim gore navedenog i motorno vozilo za koje je rješenjem nadležnog carinskog ureda utvrđeno da ispunjava uvjete propisane Pravilnikom a koji se pored ostalog odnose i na tehničku prilagodbu upravljačkog mehanizma koji ...



Da bi ste vidjeli mišljenje/stajalište trebate se pretplatiti na PiP



Ako ste pretplatnik upišite svoje korisničko ime i zaporku


Povratak na mišljenja