Iako su prava potrošača i obveze trgovaca propisane odredbama Zakona o zaštiti potrošača, još uvijek ima mnogo primjera da se najčešće trgovci ne pridržavaju propisanih obveza posebice onih koji se odnose na način isticanja cijena, ispunjenja ugovora i udovoljavanja opravdanim reklamacijama potrošača glede materijalnih nedostataka proizvoda ili neispravnosti u tijeku jamstvenog roka.
Odgovori na pitanja koja gospodarskim inspektorima Državnog inspektorata najčešće postavljaju ne samo potrošači već i trgovci objavljeni su u časopisu RRiF 9/10. od str. 139., a pretplatnici na internet izdanje časopisa RRiF članak u cijelosti mogu vidjeti ovdje.
Pitanja na koja su dani odgovori:
1. U kojem slučaju trgovac može odbiti prodaju proizvoda ili pružanje usluga za koje je registriran?
2. Je li trgovac obvezan primiti proizvod i vratiti mi plaćenu svotu, ako sam nakon kupnje ustanovio da mi proizvod više nije potreban?
3. Zaključio sam sa stolarskim obrtnikom ugovor o izradi stepenica. Tjedan dana nakon završetka poslova oslabio je rukohvat na stepenicama. Obrtnik je odbio otkloniti nedostatak i više se ne javlja na telefonske pozive. U inspekciji su me uputili na sud jer imamo zaključen ugovor. Jesu li u inspekciji postupili ispravno?
4. Mogu li ostvariti pravo na reklamaciju za proizvod ili uslugu, ako nemam račun?
5. Kad se može smatrati da proizvod ima materijalne nedostatke?
6. Za koje nedostatke trgovac ne odgovara?
7. Odgovora li trgovac za materijalne nedostatke proizvoda koji je kupljen s greškom?
8. Tko odgovara potrošaču za proizvod koji postane neispravan u tijeku jamstvenog roka, proizvođač ili trgovac?
9. Koja prava pripadaju potrošaču na osnovi jamstva za ispravnost proizvoda?
10. Koliko iznosi najmanje trajanje jamstvenog roka?
11. Tko je dužan neispravan proizvod otpremiti u servis, potrošač ili trgovac?
12. Na koji se način mora voditi evidencija prigovora i koliko se dugo mora čuvati?
13. Izdavačka kuća dostavila mi je poštom knjigu s tiskanom narudžbenicom i uplatnicom, iako to nisam naručio. Moram li knjigu platiti ili je mogu vratiti pošiljatelju?
14. Imam registrirani automehaničarski servis. U kojem sam slučaju obvezan izdati potrošaču predračun odnosno radni nalog?
15. Koja je razlika između popusta i sniženja?
16. U kojim se slučajevima može obavljati rasprodaja robe?
17. Na koji se način ističu cijene za proizvode?
18. Kako omogućiti potrošaču provjeru točnosti izdanog računa?
19. Imamo trgovinu tehničkim proizvodima. Htjeli bismo potrošačima omogućiti plaćanje cijene u više obroka. Obvezuju li nas pritom odredbe propisa o potrošačkom kreditiranju?