Odredbama novog Zakona o radu svim poslodavcima propisana je obveza vođenja evidencije o radnicima i radnom vremenu radnika, a koja nije bila uređena odredbama ranije važećeg Zakona o radu. Osim toga Zakon o evidencijama u oblasti rada kojim je do sada bila uređena ova materija prestao je važiti 31. svibnja 2010., a ministar gospodarstva rada i poduzetništva dana 24. svibnja 2010. donesao je Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima (Nar. nov., br. 66/10), koji je stupio na snagu 1. lipnja 2010.
Prema odredbama predmetnog Pravilnika evidencije o radnicima moraju sadržavati podatke o radnicima te podatke o radnom vremenu radnika. Svi poslodavci su ovu evidenciju o radnicima obvezni početi voditi danom početka rada radnika te je ažurno voditi sve do dana prestanka radnog odnosa. Poslodavac navedenu evidenciju mora čuvati kao dokumentaciju trajne vrijednosti, Isto tako evidenciju o radnom vremenu dužan je imati u poslovnom prostoru, odnosno na mjestu rada radnika.
Što se oblika tj., forme vođenja evidencija tiče one se, prema odredbama Pravilnika, mogu voditi pisano na papiru ili u elektroničkom obliku pa dakle isključivo o volji i mogućnostima poslodavca ovisi koji će oblik izabrati. Osam toga za podatke o radnom vremenu mogu se koristiti odgovarajuće kartice s jasnim pojašnjenjima značenja istih. U ove evidencije o radnicima te o radnom vremenu radnika svaki radnik ima pravo uvida.
Pravilnik detaljno propisuje obvezni sadržaj evidencije o radnicima i evidencije o radnom vremenu, a podatke u evidenciju unosi poslodavac iz odgovarajuće dokumentacije Svaki radnik je u svrhu vođenja evidencije o radnicima obvezan poslodavcu dostaviti potrebnu dokumentaciju ili isprave, a svaku eventualnu promjenu podatka radnik je dužan prijaviti poslodavcu odmah, a najkasnije u roku od osam dana od dana nastanka promjene.
Detaljnije o odredbama Pravilnika možete pročitati u novom RRiF-ovom izdanju Priručnika za radne odnose koji uskoro izlazi iz tiska.