Objavljen je broj 9 časopisa Računovodstvo Revizija i Financije za rujan 2015.
Jednako, ali drukčije
Kraljica kristala Nadja Swarovski u svome 120-godišnjem obiteljskom poduzeću ostvaruje godišnji prihod veći od 3 milijarde eura. Cijenjenim kolegicama i kolegama ne trebam objašnjavati što oni proizvode. Sjedište im je u u Tirolu u jednom austrijskom selu sa 7.700 stanovnika. Danas petu generaciju obitelji Swarovski zovu još austrijskim Rockefellerovima.
Moramo ostati ponizni. Mi smo samo proizvođač kristala, ništa više“, ovu procjenu izgovara njezin brat Markus L. Swarovski. Da ne dolazi sve samo po sebi, kaže: Svi su čekali da ja posrnem. Morao sam raditi tako naporno, pet puta više i pet puta bolje (iz časopisa: Manager magazin, Hamburg 2015, br. 4., str. 122.).
Po čemu je obitelj Swarovski različita od drugih? Po dodatku kristala. Nakitu su dodali kristalne ljuskice, čašama kristalni obrub, lusterima kristale u boji itd. Ništa novo, sve već poznato, ali ipak drukčije.
Dobili smo novi Zakon o računovodstvu i već se postavljaju pitanja hoće li se propisati cjenik računovodstvenih usluga? To ne znam, ali odmah postavljam pitanje: Bi li bilo dobro imati cjenik kojeg se nitko ne bi držao? Ako ste propustili pregovarati s odvjetnikom o cijeni njihovih usluga, podsjećam vas, učinite to sljedeći put. Što želim reći? Računovodstvene usluge pripadaju klasičnim proizvodima. Inovirajte ih. Ne čekajte godišnje izvještaje. Svojim klijentima odnosno upravi dajte bitne informacije o stanju zaliha, stanju kupaca i svoti promjene (porast prodaje ili svotu naplate), klasificirajte kupce u skupine rokovnog plaćanja, u skupine prekoračenja rokovnog plaćanja, ovisno o broju dana zakašnjenja (npr. 30, 60, 90), u skupinu kad počinju izvanredne mjere za naplatu, obustavu daljnjih isporuka te informacije o obvezama i njihovom dospijeću itd. Nastojte, dakle, oblikovati upravljačke informacije onako kako bi to i vama trebalo da ste na njihovu mjestu. Dodajte kristaliće onim informacijama koje već imate. I tako polako i cijenom usluga s dodanom vrijednošću. Do prvoga zarađenog milijuna najteže je doći. Poslije sve ide puno lakše.
Izgleda neostvarivo. Malo tko od nas može pretpostaviti da će se neka naša peta generacija baviti računovodstvom. Drugo, izgledi do bogatstva bi utoliko bili lakši ukoliko bi sve informacije i obrasce koje sastavljamo za ministra financija, ministarstvo rada i dr. mogli mjesečno fakturirati. Možda bi tada i osjećaj državne administracije bio drukčiji jer bi to bio znak da ona nešto i košta.
Dr. sc. Vlado Brkanić