Proteklih dana se u medijima a i među našim pretplatnicima nametnulo pitanje mogu li poduzetnici u svojim poslovnim knjigama evidentirati nabavu osobnog vozila čiji je oblik karoserije kabriolet. Pitanje koje se postavlja, pa čak i od strane poreznog nadzora je, mogu li se troškovi koji nastaju korištenjem takvog vozila (amortizacija, troškovi goriva te održavanja) smatrati poslovno opravdanim ili ti troškovi zapravo predstavljaju izuzimanje odnosno skrivenu isplatu dobitka člana društva.
Moramo istaknuti da propisi s područja poreza na dodanu vrijednost i poreza na dobitak terminološki raspoznaju termine osobni automobil i druga sredstva za osobni prijevoz.
Prema Zakonu o porezu na dobit, navedena vozila poduzetnici mogu koristiti za prijevoz poduzetnika, poslovodnih, rukovodnih i drugih zaposlenih ili za obuku vozača, testiranje vozila, servisnu službu, taksi službu, prijevoz umrlih, iznajmljivanje te za daljnju prodaju odnosno isključivo za obavljanje djelatnosti za koju je obavljena registracija društva.
U vezi s tim postavlja se pitanje može li te zahtjeve ispuniti kabriolet?
Kabriolet je zapravo bilo koji osobni automobil s platnenim ili čvrstim krovom, kojeg je po potrebi moguće električnim ili ručnim putem sklopiti iza putničke kabine u za to određeni prostor prtljažnika.
Poreznim propisima nije naveden oblik karoserije vozila (limuzina, kabriolet, jednovolumen i sl.) koja se može koristiti u službene svrhe, stoga smatramo da je ovdje riječ o osobnom vozilu koje može služiti za osobni prijevoz zaposlenika i poslovodnih osoba ili kao vozilo kojim se obavlja isključivo poduzetnička djelatnost. Ako u praktičnoj uporabi tog automobila postoji značajni raskorak u odnosu na navedeno, to je drugo pitanje koje može donijeti porezne probleme. Više o troškovima koji nastaju korištenjem osobnih vozila koja služe za prijevoz poslovodnih osoba i zaposlenika možete pročitati u časopisu RRIF 5/10.