Nedostaci i dvosmislena tumačenja koji su se pokazali u provođenju postupaka predstečajnih nagodbi, a koji su u znatnoj mjeri onemogućavali da se postigne osnovni cilj Zakona - uspostava likvidnosti i solventnosti i nastavak poslovanja poduzetnika - još su u 2012. nametnuli potrebu hitne izmjene i dopune Zakona. Iz tog je razloga krajem 2012 donesena Uredba o izmjenama i dopunama Zakona o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (N.N. 144/2012) kojom su privremeno riješena sporna pitanja (uredba ima ograničen rok djelovanja - 1 godinu), a koja se sada (trajno) rješavaju ovim izmjenama Zakona.
U odnosu na revizorska izvješća, koja su sastavni dio prijedloga za pokretanje predstečajne nagodbe, obavljene su izmjene i dopune radi usklađivanja s međunarodnim revizijskim standardima. Dužnik sada prilaže revizorsko izvješće o financijskim izvještajima, financijskom i operativnom planu restrukturiranja, te objektivnosti priloženog popisa obveza. Međutim, više nije obvezan priložiti revizorsko izvješće o procijenjenoj vrijednosti društva.
Kako pojedine odredbe Zakona nisu jasno uređivale prava vjerovnika čije su tražbine osporene ili koji nisu sudjelovali u postupku predstečajne nagodbe, te su odredbe sada jasnije definirane.
Rokovi ispunjenja novčanih obveza načelno ostaju isti (30, 60 i maksimalno 360 dana - uz izdavanje instrumenta osiguranja), no ovim je izmjenama nedvojbeno definirano područje primjene Zakona iz kojih sada jasno proizlazi da se Zakon ne odnosi na transakcije s potrošačima (potrošačke ugovore, plaćanje kreditnim karticama građana i sl.), a da se odnosi i na obrtnike "dohodaše" i slobodna zanimanja.
Osim navedenog, ovim se izmjenama uređuje financijski nadzor nad trgovačkim društvima u većinskom vlasništvu (ili suvlasništvu) RH ili jedinice lokalne samouprave, trgovačkim društvima koja se nalaze na popisu pravnih osoba od posebnog državnog interesa i pravnim osobama sa javnim ovlastima. Ove odredbe propisuju se sa svrhom racionalizacije poslovanja i jačanja financijske discipline te provedbe antirecesijskih mjera odnosno štednje na svim razinama.
Nadalje, postupak predstečajne nagodbe više se ne može pokrenuti niti voditi ako je u tijeku postupak za utvrđivanje zlouporabe prava u porezno-dužničkom odnosu. U tom smislu, tražbine glede kojih se vodi postupak utvrđivanja zlouporabe prava ne mogu biti predmetom nagodbe. Na ove pretpostavke, nagodbeno vijeće pazi po službenoj dužnosti tijekom cijeloga postupka, te će, ako utvrdi njihovo postojanje, prekinuti postupak do pravomoćne odluke nadležnog tijela (prethodno pitanje).