Na postavljeni upit gosp. R. N. Zagreb – Dubrava o izdavanju duplikata osobnoga identifikacijskog broja zbog uništenja originala Potvrde o osobnom identifikacijskom broju, u nastavku odgovaramo.
U skladu s člankom 2. Zakona o osobnom identifikacijskom broju (Nar. nov., br. 60/08., dalje: Zakon) osobni identifikacijski broj je stalna identifikacijska oznaka obveznika osobnoga identifikacijskog broja koju korisnici osobnoga identifikacijskog broja koriste u službenim evidencijama, u svakodnevnom radu i kod razmjene podataka. Prema članku 4. Zakona, osobni identifikacijski broj je jedinstven, nakazujući, nepromjenjiv i neponovljiv, a Potvrda o osobnom identifikacijskom broju (dalje: Potvrda) je javna isprava kojom obveznik broja dokazuje određeni i dodijeljeni osobni identifikacijski broj, što je propisano člankom 3. stavak 4. Pravilnika o osobnom identifikacijskom broju (Nar. nov., br. 1/09., dalje: Pravilnik).
Prema članku 2. stavak 3. Pravilnika osobni identifikacijski broj se dodjeljuje obvezniku broja i ne mijenja se bez obzira na promjene koje prate obveznika broja. Ukoliko je Potvrda uništena nije potrebno izdavanje drugoga osobnog identifikacijskog broja, nego sukladno članku 34. Pravilnika osoba kod koje je došlo do otuđenja, gubitka, uništenja ili drugog načina nestanka Potvrde, zatražit će osobno od Ministarstva financija – Porezne uprave izdavanje duplikata Potvrde.
Shodno navedenom, ako je došlo do otuđenja, gubitka, uništenja ili drugog načina nestanka Potvrde, mjesno nadležna ispostava Porezne uprave, prema adresi prebivališta hrvatskog državljanina na zahtjev osobe izdaje Potvrdu s oznakom DUPLIKAT i uručuje ju osobi. Stoga se osoba za izdavanje duplikata Potvrde mora obratiti mjesno nadležnoj ispostavi Porezne uprave.