Nakon skoro sedam godina, donesen je novi propis, kojim se propisuje sadržaj i način vođenja evidencije o radnicima i koji se naziva Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca (Nar. nov., br. 55/24., dalje: Pravilnik).
Pravilnikom je sada jasno razgraničeno da evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca, koje je poslodavac obvezan voditi, sadržavaju podatke iz:
- evidencije o radnicima koji kod poslodavca obavljaju poslove na temelju ugovora o radu
- evidencije o fizičkim osobama koje za poslodavca obavljaju poslove na temelju drugih ugovora ili posebnih propisa
- evidencije o radnom vremenu radnika.
Obveza je svakog poslodavca u nas ove evidencije voditi pisano, i to, prema odluci poslodavca, u papirnatom ili u elektroničkom obliku.
U odnosu na stari pravilnik o evidencijama u području rada, novi Pravilnik je znatno proširen u kvantitativnom smislu, osobito u sferi evidencija o radnicima i rokovima čuvanja pojedinih evidencija. Naime, zbog potrebe usuglašavanja s načelima obrade osobnih podataka (pravila GDPR-a) rokovi trajnog čuvanja podataka i dokumentacije o radnicima zamijenjeni su rokovima određenog trajanja i znatno su skraćeni, što će doprinijeti rasterećenju poslodavca, a istodobno osigurati veći stupanj zaštite osobnih podataka radnika.
Pravilnik će stupiti na snagu 1. listopada 2024. godine.
Detaljnije o svemu pisati ćemo u sljedećim brojevima časopisa. Osim toga, održati ćemo webinar / seminar kako bi se pravodobno mogli pripremiti za nadolazeće promjene.