Časopis: | Računovodstvo, revizija i financije - 12.2006 |
Članak: |
Prigodna darovanja, promidžba i reprezentacija |
Stranica: |
48. |
Autor/i: |
Autor: Mr. sc. Šime GUZIĆ, dipl. oec. i ovl. rač. |
Sažetak: |
Uobičajena poslovna praksa poduzetnika je da krajem godine daruju poslovne partnere i zaposlenike na razne načine. Praksa hrvatskih poduzetnika u tome je vrlo neujednačena. Pokazalo se da je prigodom Božića i Nove godine ponegdje dovoljno poslati čestitku, kalendar s logotipom tvrtke, a ponegdje okolnosti ili stajališta poslovnih partnera iziskuju i ozbiljnije troškove. Neki poduzetnici poslovnim partnerima uručuju pretplate za sezonu nogometnog, košarkaškog ili nekog drugog športskog prvenstva, drugima pretplate za kazališnu sezonu, trećima putovanja u egzotične krajeve svijeta i sl. Pri tome maštovitost poduzetnika nema granica: od korištenja wellness centara, bonova za gift shop, košarica stella croatica, nisu rijetkost ni fotoaparati, DVD-i i brojni drugi atraktivni darovi. U ovom ćemo članku obraditi pitanja što su porezno prihvatljiva darovanja, što je promidžba prema poreznim propisima, a što reprezentacija te kako se ti izdatci evidentiraju u poslovnim knjigama. |
Hashtags: |