Prijelaz tvrtke na ustroj za masovnu proizvodnju prema individualnim potrebama potrošača

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 7.2005
Članak:
Prijelaz tvrtke na ustroj za masovnu proizvodnju prema individualnim potrebama potrošača
Stranica:
87.
Autor/i:
Autor: Prof. dr. sc. Hrvoje SKOKO
Sažetak:
Masovna proizvodnja prema individualnim potrebama potrošača, odnosno masovna kastomizacija (Mass Customization, MC) menadžerska je koncepcija primjerena suvremenima turbulentnim uvjetima poslovanja. Bit je te koncepcije u tome da se njezinom primjenom može pomiriti potrebu za efektivnošću, barem kao u masovne proizvodnje i potrebu za izradom različitih proizvoda sukladno dnevno sve zahtjevnijim željama i potrebama potrošača kao individua.

MC je upravo koncepcija čijom se primjenom može po-stići navedene, naoko proturječne ciljeve. O toj mogućnosti, ali uz radikalne promjene u načinu poslovanja, primjenom ekonomije diferencijacije, odnosno integracije, suvremenih tehničko-tehnoloških rješenja te suvremenih menadžerskih koncepcija i primjenom odgovarajuće strategije, govori se u zasebnom članku H. Skoka1. U vezi s tim je istaknuta i nužnost radikalnih promjena ustrojstva u tvrtkama, primjereno novoj koncepciji MC-a. U ovome se članku cjelovitije razmatra upravo to pitanje opisom temelja i procesa prijelaza društava na ustroj što odgovara masovnoj kastomizaciji, te omogućuje osiguravanje kastomiziranih proizvoda, i to na više načina.

Hashtags: