Pokazatelji stvaranja dodane vrijednosti

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 9.2024
Članak:
Pokazatelji stvaranja dodane vrijednosti
Stranica:
125.
Autor/i:
Autor: Dr. sc. Dolores PUŠAR BANOVIĆ , prof. struč. stud.
Sažetak:

Analiza financijskih izvještaja trgovačkog društva uobičajeno se obavlja vertikalnom i horizontalnom analizom financijskih izvještaja te pomoću tradicionalnih financijskih pokazatelja. Međutim, sve se više za mjerenje performansi poslovanja uz tradicionalne financijske pokazatelje koriste i pokazatelji stvaranja dodane vrijednosti. Među najčešće korištenim pokazateljima dodane vrijednost jesu pokazatelj ekonomskog profita (EP), ekonomske dodane vrijednosti (EVA), tržišne dodane vrijednosti (MVA) i novčane dodane vrijednosti (CVA). Pokazatelji dodane vrijednosti predstavljaju koristan i nužan alat za primjenu koncepcije upravljanja temeljenog na vrijednosti (VBM). Kao filozofija i sustav upravljanja kompanijom, VBM osigurava stvaranje maksimalne vrijednosti unutar kompanije, često s ciljem maksimiziranja vrijednosti za dioničare, što je ujedno i temeljna pretpostavka shareholderskog pristupa stvaranju i raspodjeli novostvorene vrijednosti kompanije.

  1. Uvod
  2. Dodana vrijednost i pokazatelji dodane vrijednosti
  3. Pokazatelji rezidualnog prihoda
  4. Pokazatelji tržišne dodane vrijednosti
  5. Pokazatelji dodane vrijednosti novčanog toka
  6. Zaključak
Hashtags:
#DodanaVrijednost, #FinancijskaAnaliza, #FinancijskiPokazatelji