Odgovori na pitanja iz područja zaštite potrošača

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 10.2021
Članak:
Odgovori na pitanja iz područja zaštite potrošača
Stranica:
169.
Autor/i:
Autor: Darko MAREČIĆ, dipl. iur.
Sažetak:

Propisi iz područja zaštite potrošača od iznimne su važnosti za potrošače jer se njima uređuje zaštita osnovnih prava potrošača pri kupnji proizvoda i usluga, a posebice pravo na zaštitu njihovih ekonomskih interesa, zaštitu od opasnosti za život, zdravlje i imovinu, te prava na informiranje i pravnu zaštitu. Ostvarivanje tih prava osigurava se ponajprije propisivanjem obveza i zabrana kojih su se trgovci obvezni pridržavati kad nude i prodaju proizvode potrošačima te propisivanjem prava koja potrošačima pripadaju prilikom djelovanja na tržištu. U nastavku članka daju se odgovori na pitanja s kojima se najčešće susrećemo u poslovnoj praksi.

  1. Na koje se ugovorne odnose primjenjuju odredbe zakona o zaštiti potrošača
  2. Kada se neka cijena smatra maloprodajnom cijenom
  3. Kako i kojom se ispravom utvrđuju cijene u maloprodaji
  4. Kako ispravno istaknuti cijene u prodavaonici
  5. U kojem je slučaju u prodavaonici uz MPC obvezno isticanje i CJM-a
  6. Treba li isticati cijene za izložbene uzorke te za robu u priručnom skladištu prodavaonice
  7. Kako istaknuti cijene robe koja se izlaže na štandu ili se prodaje putem automata, na daljinu i pokretnim vozilom
  8. Kako trgovci koji pružaju usluge moraju istaknuti cijene svojih usluga
  9. Na koje se proizvode i usluge ne primjenjuju odredbe ZZP-a o isticanju cijena
  10. Što se smatra akcijskom prodajom, rasprodajom, a što sezonskim sniženjem i kako se ističu cijene kod takvih oblika prodaje
  11. Koje su obveze trgovca glede isticanja cijena prilikom prodaje robe s greškom ili skorim istekom roka trajanja
  12. Kako se potrošačima mogu odobriti popusti
  13. Kako istaknuti MPC bona kada se u prodavaonici prodaju prepaid bonovi u određenim vrijednostima (50,00 kn, 100,00 kn) na koji se zaračunava naknada za izdavanje bona u svoti od 1,00 kn
  14. Smije li se u promocijske svrhe prodavati roba s oznakom „gratis“
  15. U kojem se slučaju smije odbiti prodaja robe odnosno pružanje usluga
  16. Načini na koje trgovac mora omogućiti potrošačima podnošenje prigovora i što treba sadržavati prigovor da bi ga trgovci prihvatili i riješili
  17. Do kojeg roka trgovac odgovara potrošaču za materijalni nedostatak robe i koja prava po toj osnovi ima potrošač
  18. U kojem roku potrošač može vratiti robu koju mu je trgovac prodao putem interneta ili izvan poslovnih prostorija trgovca
  19. Što je jamstvo i koja prava može ostvariti potrošač na osnovi jamstva
Hashtags:
#AkcijskaProdaja, #Jamstvo, #MaloprodajnaCijena, #Popusti, #PrigovoriPotrošača, #SezonskoSniženje, #ZaštitaPotrošača

Povezani sadržaj: