Produktivnost i profitabilnost vodećih maloprodavača

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 7.2021
Članak:
Produktivnost i profitabilnost vodećih maloprodavača
Stranica:
124.
Autor/i:
Autor: Izv. prof. dr. sc. Dario DUNKOVIĆ
Sažetak:

Produktivnost trgovaca otkriva vrijedne nove informacije o poduzeću i menadžmentu jer uvijek uzima u obzir ograničene resursa (npr. prodajni prostor, vrijednost zaliha, broj zaposlenih, iskorištenost imovine). Velike se maloprodavače često stavlja u kontekst kako, između ostaloga, upravljanjem troškovima drže plaće niskima ili pritišću male proizvođače oko nabavnih cijena. Međutim, istodobno se zanemaruju vladajući uvjeti izrazite konkurencije i granične profitabilnosti u kojima i samo jedan postotak povećanja ukupnih troškova može odvesti u zonu gubitka. U članku će se opisati realnost maloprodajnog tržišta kako bi se lakše shvatile poteškoće s kojima se susreću maloprodajna poduzeća na tržištu. Cilj je prikazati njihove osjetljive financijske performanse, graničnu profitabilnost i produktivnost. S tom se svrhom koristilo podatcima iz uzorka od 16 trgovaca na malo (NKD G47.1 - 47.9) koji su među vodećima u branši.

  1. Uvod
  2. Realnost maloprodajnog tržišta
  3. Mjerenje uspješnosti maloprodavača
  4. Djelotvornost, produktivnost, učinkovitost i performanse
  5. Profitabilnost vodećih maloprodavača u Hrvatskoj
  6. Stvarna produktivnost maloprodavača
  7. Zaključak
Hashtags:
#Maloprodaja, #Produktivnost, #Profitabilnost, #ROA