Zaštita gosta u ugostiteljskoj djelatnosti

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 4.2019
Članak:
Zaštita gosta u ugostiteljskoj djelatnosti
Stranica:
175.
Autor/i:
Autor: Maja MAGDIĆ-HANŽEK, dipl. iur.
Sažetak:

      Poznata izreka “Gost je uvijek u pravu” u mnogim slučajevima ne vrijedi. Naime, uvažavajući tu izreku, ugostitelji mnogo puta pogoduju gostu, iako gost nije u pravu. Od svakoga gosta očekuje se da se ponaša s pažnjom “dobrog domaćina” i da poštuje pravila kućnog reda. Gost odgovara i za nanesenu štetu npr. na uređajima, opremi, inventaru i sl. Gost može biti i kažnjen od strane nadležne inspekcije, npr. ako puši u prostorima u kojima je pušenje zabranjeno. Međutim, i sami propusti ugostitelja u mnogim slučajevima daju opravdan razlog zbog kojih se gosti žale: otkaz rezervacije, kakvoća i količina hrane, nepridržavanje istaknutih cijena, neljubaznost i nekorektnost osoblja, neurednost i nedovoljna opremljenost prostorija za osobnu higijenu gostiju, kvaliteta smještajnih objekata, neizdavanje računa i sl.
      Cilj je ovog članka da se gosti, ali i ugostitelji, upoznaju sa svojim pravima, ali i obvezama, kako bi broj žalbi gostiju, a time i broj nezadovoljnih gostiju, bio što manji.
      Poštenje i savjesnost temeljna su načela kojih se stranke moraju držati u poslovima ugostiteljskih usluga.

  1. Uvod
  2. Vrsta ugostiteljskog objekta
  3. Radno vrijeme
  4. Kućni red
  5. Stvari gosta
  6. Rezervacija
  7. Uvođenje životinja
  8. Prostorije za osobnu higijenu gostiju
  9. Cijene, cjenici i jelovnici s kartom pića
  10. Normativ
  11. Otkaz usluge
  12. Korištenje uslugama
  13. Zadržavanje gosta
  14. Uljudan, korektan i profesionalan odnos prema gostu
  15. Oglašavanje i reklamiranje usluga
  16. Izdavanje računa
  17. Vođenje knjige gostiju
  18. Ugovor o osiguranju gosta od posljedica nesretnog slučaja
  19. Iznošenje pića i napitaka izvan zatvorenih prostora
  20. Zabrana usluživanja i dopuštanje konzumiranja alkoholnih pića, drugih pića i/ili napitaka koji sadržavaju alkohol gostu mlađem od 18 godina
  21. Kampiranje izvan kampa
  22. Ograničavanje uporabe duhanskih i srodnih proizvoda
  23. Postupanje gosta koji nije zadovoljan uslugom
Hashtags:
#TržišteIPropisi

Povezani sadržaj: