Ekonomija obujma u funkciji uspješnosti poslovanja

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 6.2001
Članak:
Ekonomija obujma u funkciji uspješnosti poslovanja
Stranica:
121.
Autor/i:
Autor: Prof. dr. sc. Hrvoje SKOKO
Sažetak:
Pojam ekonomije obujma na području proizvodnje najčešće se veže uz mogućnost snižavanja troškova poslovanja (posebice onih fiksnih) povećanjem obujma proizvodnje. Ova mogućnost je osobito značajna kad se radi o masovnoj proizvodnji standardiziranih proizvoda u situaciji kada se strategija poslovanja zasniva na niskim troškovima, odnosno cijenama. To je osnovni način konkuriranja poznat kao Porterovo načelo konkuriranja kroz troškovno vodstvo.

Međutim, utjecaj ekonomije obujma na efikasnost poslovanja je znatno širi i veći, pa je zato cilj ovog članka istražiti one najznačajnije čimbenike koji s pomoću ekonomije obujma djeluju pozitivno (odnosno negativno) na poslovanje tvrtke.

Hashtags: