Promidžba i darovi

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 12.2017
Članak:
Promidžba i darovi
Stranica:
31.
Autor/i:
Autor: Dr. sc. Šime GUZIĆ , viši pred. i ovl. rač.
Sažetak:

     Troškovi promidžbe nastaju zbog poslovnih aktivnosti i njihovo priznavanje porezni propisi ne dovode u pitanje. Promidžbeni troškovi nastaju u svrhu obavještavanja potrošača i poslovnih partnera o svojim proizvodima i uslugama. Zbog svoje poslovne funkcije u sustavu poreza na dobitak ti su troškovi priznati kao porezni rashodi, a pri nabavi dobara i usluga može se koristiti pretporez u sustavu PDV-a. No u pojedinim okolnostima pri isporukama dobara i usluga Zakon o PDV predviđa oporezivanje. U ovom se članku razmatraju razni oblici troškova promidžbe i darovanja za općekorisne djelatnosti odnosno potrošačima i njihov porezni položaj.

1. Troškovi promidžbe (reklame) – kao poslovni troškovi
2. Porez na dobitak i troškovi promidžbe
3. PDV i troškovi promidžbe
4. Knjigovodstvo promidžbenih usluga
5. Knjigovodstvo isporuka u svrhu promidžbe
6. Knjigovodstvo darova potrošačima
7. Promidžbeni materijal pri uvozu i stjecanju
8. Troškovi darovanja za općekorisne djelatnosti
9. Zaključak

Hashtags:
#Računovodstvo

Povezani sadržaj:
rrif - 11.2009, str. 59
Računovodstva u ustanovama