Gotovi proizvodi u vlastitim prodavaonicama

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 10.2017
Članak:
Gotovi proizvodi u vlastitim prodavaonicama
Stranica:
21.
Autor/i:
Autor: Dr. sc. Đurđica JURIĆ , prof. vis. šk. i ovl. rač.
Sažetak:

      U okviru računovodstvenih praktikuma proizvodnja je uvijek jedna od zanimljivih tema. Ovoga puta odlučili smo pobliže objasniti prodaju gotovih proizvoda iz vlastitih prodavaonica – od njihova zaprimanja u prodajni prostor, sastavljanja kalkulacije do prodaje i razduženja prodavaonice. Riječ je o temi koja se podjednako odnosi na sve proizvođače koji svoje proizvode plasiraju putem vlastitih prodajnih mjesta, neovisno o tome je li riječ o poljoprivrednoj proizvodnji, drvoprerađivačkoj, tekstilnoj, prehrambenoj ili drugoj vrsti proizvodnje jer zaprimanjem proizvoda u prodavaonicu – iz skladišta ili izravno iz proizvodnje – s računovodstvenog stajališta započinje primjena HSFI-ja 10 – Zalihe, a proizvođač na sebe preuzima još jednu važnu ulogu – ulogu „trgovca“.
      Autorica u članku obrazlaže zaprimanje proizvoda u vlastite prodavaonice i njihovu prodaju – s računovodstvenog i poreznog motrišta.

1. Uvod
2. Kalkulacija maloprodajne cijene gotovih proizvoda
3. Računovodstveno bilježenje prijenosa proizvoda u vlastitu prodavaonicu
4. Prodaja gotovih proizvoda iz vlastite prodavaonice
5. Isticanje cijena u prodavaonici
6. Umjesto zaključka

Hashtags:
#Računovodstvo