Odgovori iz nadležnosti gospodarskih inspektora na pitanja iz područja zaštite potrošača

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 4.2013
Članak:
Odgovori iz nadležnosti gospodarskih inspektora na pitanja iz područja zaštite potrošača
Stranica:
165.
Autor/i:
Autor: Darko MAREČIĆ, dipl. iur.
Sažetak:

Na temelju provedenih inspekcijskih nadzora i utvrđenih nepravilnosti uočeno je da mnogi trgovci ne primjenjuju odredbe Zakona o zaštiti potrošača i njegovih provedbenih propisa u odnosu na obveze kojih su se dužni pridržavati prilikom sklapanja i izvršenja ugovora o prodaji roba odnosno pružanju usluga potrošačima. Unatoč djelovanja mnogobrojnih udruga i savjetovališta za zaštitu potrošača koji svakodnevno potrošačima daju informacije o njihovim pravima i načinu ostvarivanja tih prava, potrošači se u sve većem broju obraćaju Državnom inspektoratu radi zaštite potrošačkih prava zajamčenih odredbama Zakona o zaštiti potrošača. Nastavno dajemo sažeti prikaz odgovora na najčešća pitanja trgovaca i potrošača koja upućuju gospodarskim inspektorima bilo neposredno bilo putem pisanih upita i prijava.

1. Na koje se odnose primjenjuju odredbe Zakona o zaštiti potrošača?
2. Na koji način potrošači mogu ostvariti svoja potrošačka prava?
3. Jesam li, kao trgovac, obvezan voditi knjigu žalbe?
4. U prodavaonici sam kupio određeni proizvod za koji sam poslije ustanovio da mi nije potreban. Trgovac mi odbija zamijeniti proizvod. Ima li pravo?
5. Koja prava ima potrošač ako proizvod ima nedostatak i kako ta prava može ostvariti? 6. Kad se smatra da proizvod ima nedostatak za koji trgovac odgovara?
7. Ima li potrošač pravo reklamirati nedostatak na proizvodu s greškom?
8. Tijekom trajanja jamstvenog roka pokvario mi se televizor te sam ga odnio trgovcu kako bi isti zamijenio ili otpremio u servis na popravak, što je on odbio učiniti upućujući me na servis. Je li trgovac obvezan otpremiti televizor u servis?
9. Nakon isteka jamstvenog roka od 1 godine pokvario mi se mobitel. Međutim, trgovac, kao i servis, odbili su popravak mobitela s obrazloženjem da je isteklo jamstvo. Koja su moja prava?
10. U kojim se slučajevima jamstveni rok produljuje?
11. Kako se ističu cijene u prodavaonici?
12. Kako se ističu cijene obrtničkih usluga?
13. Što se smatra akcijskom prodajom i kako se ističu cijene na proizvodima koji se prodaju na akciji?
14. Kakva je razlika između rasprodaje, sniženja i popusta?
15. Kako se mogu zaštititi od raznih dostavljača koji zatrpavaju moj poštanski sandučić oglasnim i reklamnim materijalima koje ne želim primati?
16. Komunalno poduzeće poslalo mi je opomenu zbog navodnog neplaćanja računa za uslugu odvoza komunalnog otpada od prije dvije godine. Jesam li obvezan platiti taj račun?
17. Prilikom kupnje sjedeće garniture trgovac je tražio predujam koji sam platio, uz obećanje da ću garnituru dobiti u roku od 30 dana. Međutim, trgovac mi nije isporučio garnituru niti u roku narednih 60 dana, nego i dalje produljuje rok isporuke. Odbija mi vratiti predujam. Koja su moja prava?
18. Od akvizitera sam tijekom prezentacije kupio usisivač i platio cijenu s popustom zbog gotovinskog plaćanja. Tom mi je prilikom rečeno da imam pravo vratiti proizvod u roku od 8 dana. Nakon 5 dana pokušao sam vratiti kupljeni proizvod, ali mi je trgovac odbio isti preuzeti i vratiti uplaćenu cijenu uz obrazloženje da nisam vratio zapakirani proizvod u originalnoj ambalaži kako je bilo navedeno u ugovoru. Ima li trgovac pravo?
19. Imam automehaničarski obrt. U kojem slučaju moram izdati naručitelju predračun ZA usluge popravka osobnog vozila?

Hashtags:
#TržišteIPropisi

Povezani sadržaj: