Financijska stvarnost najvećih trgovačkih lanaca u 2010.

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 6.2011
Članak:
Financijska stvarnost najvećih trgovačkih lanaca u 2010.
Stranica:
122.
Autor/i:
Autor: Dr. sc. Vlado BRKANIĆ, ovl. rač. i ovl. rev.
Sažetak:

Zašto ovakva tema, odnosno po čemu su zaslužili pozornost i bili podvrgnuti financijskoj analizi najveći maloprodajni trgovački lanci u odnosu na druge naše vrlo značajne poduzetnike? Prvo, mnogi poduzetnici stupaju u poslovne odnose s najvećim trgovačkim lancima pa ih može zanimati njihov financijski položaj i njihova financijska uspješnost. Drugo, svi mi kao građani potrošači trošimo golemi dio naših dohodaka kod tih poduzetnika. Pritom se pitamo jesmo li za naš novac dobili odgovarajuću protuvrijednost, odnosno plaćamo li doživljaj kupnje ili kvalitetu i primjerenu cijenu. Na kraju, postoji i znatiželja u vezi s time gdje ostvarujemo najbolju kupnju za potrošen novac. U analizi je obuhvaćeno 12 društava, prema našem mišljenju najbitnijih maloprodajnih trgovaca, a dobiveni rezultati zanimljivi su za sve.

1. Pristup analizi
2. Najveći trgovci prema ostvarenom prihodu
3. Gdje se isplati kupovati
4. Tko je najviše zaradio
5. Obujam prometa – koeficijent obrtaja zaliha
6. Tko je koliko zadužen – udio vlastitog financiranja
7. Sukladnost – kongruentnost financiranja
8. Kakve su plaće zaposlenih
9. Produktivnost najvećih trgovaca
10. Rentabilnost vlastitog kapitala ili prinos na ulaganje
11. Zaključak

Hashtags:
#Računovodstvo, #RačunovodstvoTrgovine, #TržišteIPropisi