Operativno planiranje prodaje

Časopis: Računovodstvo, revizija i financije - 11.2009
Članak:
Operativno planiranje prodaje
Stranica:
85.
Autor/i:
Autor: Mr. sc. Jasmina Očko
Sažetak:

Operativno planiranje je posao koji se redovito pojavljuje svake godine u isto doba i sa istom svrhom i razlogom. To je sjajna prilika za detaljnu „inventuru“ kompletnog poslovanja u protekloj godini, i to znatno prije bilo koje službene analize (koje se obično rade po završetku poslovne godine). S obzirom na to da sve planirane aktivnosti za sljedeću godinu moraju biti u potpunosti dovršene najkasnije mjesec dana prije završetka stare, jasno je da je ono zapravo i proces predviđanja i procjene ovogodišnjih rezultata. Planiranje se temelji na matematičkim proračunima, međutim bilo bi potpuno pogrešno shvatiti ga tako jednostrano. S druge strane, ono se mora oslanjati i na osjećaje i instinkt. Dakle, svatko tko sudjeluje u bilo kojem dijelu poslovnog planiranja mora planove i promišljati, mora realno i objektivno sagledati stvarnu situaciju i realne prilike koje se očekuju sljedeće godine. U procjeni prodaje to je najteže, a na tome počiva cijeli proračun – društvo.

  1. Uvod
  2. Plan prihoda definira tržište
  3. Zašto je bitan životni vijek proizvoda
  4. Planiranje nabave, proizvodnje i zaliha
  5. Planiranje pomoću točke pokrića
  6. Primjer planiranja jedne prodajne akcije
  7. Fleksibilni plan jednog profitnog centra
Hashtags:
#PoslovneFinancije