Zakon o računovodstvu čl. 21. propisuje obvezu sastavljanja godišnjeg izvješća odnosno izvješća poslovodstva. Tim člankom propisan je i obvezan sadržaj godišnjeg izvješća odnosno izvješća poslovodstva. Godišnje izvješće i izvješća poslovodstva sastavlja se u slobodnom obliku. Godišnje izvješće i izvješće poslovodstva obvezno sastavljaju srednji i veliki poduzetnici. Mikro i mali poduzetnici ne moraju sastavljati godišnje izvješće odnosno izvješće poslovodstva ali oni u bilješkama obvezno navode informaciju o stjecanju vlastitih dionica odnosno udjela.
1. Obveznici
2. Sadržaj godišnjeg izvješća odnosno izvješća poslovodstva
3. Financijska izvješća za izvještajno razdoblje
4. Izjava o primjeni kodeksa korporativnog upravljanja
5. Izvješće o plaćanjima javnom sektoru
6. Izvješće poslovodstva
7. Pokazatelji uspješnosti poslovanja
8. Zaključak
Autor: Dr. sc. Šime GUZIĆ , viši pred. i ovl. rač.
Ulaganje u osnovno stado s računovodstvenog motrišta predstavlja ulaganje u dugotrajnu biološku imovinu. Navedenim ulaganjem ostvaruju se ekonomske koristi kroz dobivanje nove biološke imovine (pomladak) i/ili poljoprivredne proizvode odnosno mlijeko. Autorica u članku obrazlaže računovodstveno praćenje ulaganja u osnovno stado.
1. Uvod
2. Utvrđivanje vrijednosti osnovnog stada
3. Definiranje troškova koji se uključuju u vrijednost osnovnog stada, mlijeka i pomlatka
4. Računovodstveno praćenje ulaganja u osnovno stado - koze
5. Računovodstveno praćenje ulaganja u osnovno stado – svinje
6. Računovodstveno praćenje državnih potpora povezanih s držanjem osnovnog stada
7. Zaključak
Autor: Dr. sc. Tamara CIRKVENI FILIPOVIĆ , viši pred. i ovl. rač.
Prijenos porezne obveze potrebno je primijeniti na isporuke, između dva tuzemna porezna obveznika, rabljenog materijala i onoga koji se u istom stanju ne može ponovno upotrijebiti, otpada, industrijskog i neindustrijskog otpada, reciklažnog otpada, djelomično obrađenog otpada, te ostalih dobara i usluga propisanih Pravilnikom o porezu na dodanu vrijednost. Što se smatra rabljenim materijalom i otpadom uređeno je i Zakonom o održivom gospodarenju otpadom. Poduzetnik koji kupuje rabljeni materijal i otpad treba prilikom nabave odlučiti za što će mu isti služiti te se sukladno tome provode knjiženja.
1. Uvod
2. Što su rabljeni materijal i otpad
3. Nabava rabljenog materijala i otpada
4. Prodaja rabljenog materijala i otpada
5. Zbrinjavanje otpadnog materijala
6. Zaključak
Ugovor o zakupu trgovačka društva mogu sklopiti s fizičkim ili pravnim osobama – vlasnicima poslovnog prostora. Nakon sklapanja ugovora pojavljuju se novi poslovni događaji koje treba evidentirati u poslovnim knjigama, pri tome se posebno ističu troškovi povezani s poslovnim prostorom kao što su ulaganje u tuđu imovinu. U ovom se članku prikazuje način evidentiranja pojedinih poslovnih događaja, koji su povezani s zakupom poslovnog prostora, kod zakupodavca i zakupnika.
1. Uvod
2. Računovodstveno praćenje poslovnog prostora koji je predmet najma (zakupa)
3. Ugovor o zakupu
4. Umjesto zaključka
Globalna inicijativa za izvještavanja je još 2013. godine objavila G4 Smjernice za izvještavanje o održivosti. Nova je smjernica donijela 27 novih modula izvještavanja koji integriraju financijski, okolišni i društveni rezultat poduzeća te je njima doneseno više od 376 različitih pokazatelja i mjera održivog poslovanja. Glavne izmjene odnose se na pet područja: materijalnost, opseg izvještaja, razine usklađenosti, zahtjevi o upravljanju i zahtjevi o dobavljačkom lancu. U članku se prikazuju glavne izmjene u navedenim područjima u odnosu na G3 Smjernice.
1. Uvod
2. Ključne izmjene smjernica
3. Prijelaz sa smjernica na standarde
4. Zaključak
Iskazivanje bolovanja u poslovnim knjigama ovisi o vrsti bolovanja te o tome posluje li proračunski korisnik preko svog računa ili računa riznice nadležnog proračuna. Darovanja dugotrajne nefinancijske imovine osobe unutar proračunskog sustava ne zahtijeva iskazivanje prihoda i rashoda već samo promjene u obujmu imovine.
1. Bolovanje
2. Darovanje dugotrajne nefinancijske imovine unutar proračunskog sustava
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
Neprofitnim organizacijama dopuštena je prodaja proizvoda u maloprodaji. S obzirom na to knjigovodstveni račun kratkotrajne imovine (zaliha) treba uključiti i razliku u cijeni i možebitni porez na dodanu vrijednost ako je neprofitna organizacija obveznik navedenog poreza. Pri nabavi dugotrajne nefinancijske imovine na temelju ugovora o financijskom leasingu, svakako se ne smije zanemariti obveza u vezi s kamatama koje ne mogu činiti nabavnu vrijednost te imovine, ali ih se ne smije zaboraviti razgraničiti s motrišta rashoda.
1. Maloprodaja proizvoda
2. Nabave dugotrajne imovine na temelju ugovora o financijskom leasingu
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
Neprofitne organizacije odlikuju se posebnostima vezanim uz službena putovanja jer mogu neoporezivo nadoknaditi troškove službenog putovanja i osobama koje nisu njihovi zaposlenici, ali pod posebnim uvjetima. Detaljnije o službenim putovanjima kod neprofitnih organizacija u tuzemstvu pročitajte u nastavku članka.
1. Uvod
2. Što se smatra službenim putovanjem
3. Dokumentacija za evidentiranje i praćenje službenih putovanja
4. Troškovi službenih putovanja
5. Službena putovanja u tuzemstvu
6. Načini isplate nadoknada troškova službenog putovanja
7. Kada nije potrebno predati obrazac JOPPD
8. Zaključak
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o poticanju Zapošljavanja izmijenjeno je određenje kojim se uređuje tko se smatra nezaposlenom osobom, odnosno osobom na koju se mogu primijeniti mjere aktivne politike zapošljavanja.
Nezaposlenom osobom smatraju se osobe bez odgovarajućeg radnog iskustva u stečenoj kvalifikaciji na srednjoškolskoj razini i razini visokog obrazovanja, osoba do navršenih 30 godina života koja se u evidenciji nezaposlenih osoba Hrvatskog zavoda za zapošljavanje kao nezaposlena osoba vodi se najmanje 30 dana i koja, bez obzira na razdoblje ukupno evidentiranog staža u mirovinskom osiguranju, nema više od 12 mjeseci staža u stečenoj kvalifikaciji, kod tuzemnog ili inozemnog nositelja obveznog mirovinskog osiguranja. Za te osobe uređena je i mogućnost stručnog osposobljavanja bez zasnivanja radnog odnosa uz naknadu na teret državnog proračuna u svoti od 2.620,80 kn. Aktivna mjera poticanja zapošljavanja prema tom Zakonu primjenjuje se i na stalne sezonce osigurane na produženo mirovinsko osiguranje na temelju ugovora o radu na određeno vrijeme za stalne sezonske poslove u vidu novčanog poticaja.
1. Uvod
2. Način ostvarivanja prava na novčanu pomoć stalnog sezonca
3. Stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa
4. Prijava osobe na stručnom osposobljavanju na obvezna osiguranja te obračun i uplata doprinosa
5. Iskazivanje podataka u obrascu JOPPD
6. Novčana pomoć za rad bez zasnivanja radnog odnosa
7. Što poslodavac može isplatiti osobama na stručnom osposobljavanju bez oporezivanja
8. Od kada i kako će se primjenjivati odredbe izmijenjenog Zakona o poticanju zapošljavanja
Autor: Lucija TURKOVIĆ-JARŽA, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
Pravo radnika na troškove prijevoza može biti uređeno prema kolektivnom ugovoru, pravilniku o radu, ugovoru o radu i drugim izvorima prava radnika ali prema poreznom propisu se to pravo isplaćuje neoporezivo prema točno propisanim uvjetima. Kako treba postupiti poslodavca ako je radnik na bolovanju, a kako kada se koristi vlastitim prijevozom za dolazak na posao i u drugim slučajevima pročitajte u nastavku.
1. Pod kojim uvjetima radnici stječu pravo na troškove prijevoza na posao i s posla
2. Neoporeziva isplata troškova prijevoza
3. Troškovi prijevoza za radnike u nepunom radnom vremenu ili dopunskom zapošljavanju
4. Prijevozni troškovi u slučaju bolovanja, godišnjeg odmora i drugo
5. Vjerodostojne isprave za priznavanje troškova prijevoza na posao i s posla
6. Prijevoz s posla i na posao kod obrtnika i drugih samostalnih djelatnosti
U ovome članku autor razmatra institut ovrhe na novčanim sredstvima, u okviru čega je institut ovrhe na plaći u korist poslodavca na teret radnika koji je kod njega zaposlen. Zapravo je riječ o kompenzaciji (prijeboju) plaće, odnosno dijela plaće i naknade plaće, odnosno dijela naknade plaće u korist poslodavca, kad su za to ispunjeni uvjeti. Također se daje i osvrt na mogućnost davanja izjave o suglasnosti za zapljenu dijela plaće u korist poslodavca, a na teret radnika.
1. Uvod
2. Razgraničenje instituta
3. Obustava dijela plaće putem tzv. administrativne zabrane
4. Obustava (dijela) plaće putem kompenzacije
Bonusi su oporezivi dohodak koji se u praksi najčešće isplaćuju menadžerima koji obavljaju poslove u društvu u svojstvu zaposlenika. Riječ je o osobama koje nisu kapitalom vezane za društvo te se te isplate smatraju dohotkom od nesamostalnog rada koji nije plaća za određeni mjesec već godišnja isplata koja nije pokrivena radnim satima. Budući da dohodak od nesamostalnog rada podliježe osim poreza na dohodak i obveznim doprinosima treba slijediti načelo da se doprinosi uvijek obračunavaju prema važećim propisima godine u kojoj je primitak nastao a porez na dohodak podliježe propisima važećim u trenutku isplate. To je slučaj kada se menadžeru isplaćuje bonus iz zadržanog dobitka ostvarenog u protekloj godini.
Ako je pak riječ o isplati bonusa na teret troškova tekuće godine tada se doprinosi i porez obračunavaju prema važećim propisima u trenutku isplate. Prema tome obračun doprinosa i poreza zavisi o izvoru bonusa o čemu ovisi i iskazivanje podataka na obrascu JOPPD.
1. Uvodne napomene
2. Primjena najviše mjesečne i najviše godišnje osnovice za obračun doprinosa za mirovinsko osiguranje
3. Način primjene najviše godišnje osnovice te obračun doprinosa i poreza na dohodak
4. Isplata bonusa u tekućoj godini za tekuću godinu
Autor: Lucija TURKOVIĆ-JARŽA, dipl. oec. i ovl. rač.
Republika Hrvatska je ulaskom u Europsku uniju 1. srpnja 2013. dobila odgodu za prilagodbu Zakona o PDV-u odredbama Direktive 2006/112/EZ u vezi s oporezivanjem nekretnina do 1. siječnja 2015. Od navedenog datuma porezni položaj prometa građevina ili njihovih dijelova te zemljišta značajno se promijenio. Danas su za određivanje poreznog položaja prometa građevina bitna dva kriterija, i to: jesu li građevine bile nastanjene odnosno korištene ili ne odnosno koliko je bilo razdoblje korištenja te građevine, te je li prodavatelj obveznik PDV-a ili nije u sustavu PDV-a.
I isporuke zemljišta (svih vrsta, osim građevinskog) oslobođene su PDV-a, također uz mogućnost izbora za oporezivanje (isporuka između poreznih obveznika) te uz tuzemni prijenos porezne obveze.
1. Uvod
2. Porezni položaj isporuka građevina ili njihovih dijelova i zemljišta na kojem se nalaze prema propisima o PDV-u
3. Porezni položaj prometa nekretnina prema Zakonu o porezu na promet nekretnina od 1. siječnja 2017. godine
4. Oporezivanje nekretnina u postupku ovrhe
5. Zaključak
Autor: Dr. sc. Ljerka MARKOTA , prof. vis. šk. i ovl. rač.
U određenim slučajevima kupoprodaje, darovanja i nasljeđivanja rabljenih motornih vozila, stjecatelj je obvezan platiti 5% posebnog poreza na stjecanje rabljenim motornih vozila. Međutim, stjecanje rabljenog motornog vozila je predmet oporezivanja posebnim porezom ako isporuka tog vozila ne podliježe oporezivanju PDV-om ili ako darovanje i nasljeđivanje tog vozila ne podliježe oporezivanju porezom na nasljedstva i darove. U nastavku članka možete pročitati u kojim slučajevima je stjecatelj obvezan platiti posebni porez na stjecanje rabljenih motornih vozila, kada je oslobođen plaćanja toga poreza te kada stjecanje rabljenog motornog vozila nije predmet oporezivanja posebnim porezom.
1. Uvod
2. Predmet oporezivanja
3. Porezna obveza i porezna osnovica
4. Oslobođenje od plaćanja posebnog poreza
5. Kupnja rabljenih motornih vozila od prodavatelja iz RH
6. Kupnja rabljenih motornih vozila od prodavatelja iz druge države članice EU-a
7. Uvoz rabljenih motornih vozila iz trećih zemalja
8. Stjecanje rabljenih motornih vozila darovanjem ili nasljeđivanjem
9. Stjecanje rabljenih motornih vozila kod prijenosa imovine, spajanja ili pripajanja društva
10. Zaključak
U sklopu porezne reforme koja je usvojena krajem prošle godine, utvrđeno je da je, uz materijalne porezne propise, nužno provesti određene promjene i u temeljnom procesnom propisu - Općem poreznom zakonu. Novim zakonom mnoge odredbe su preciznije uređene ili su redefinirani oni instituti kod kojih su uočene značajne poteškoće kod primjene, odnosno uvođena su neka jednostavnija i efikasnija rješenja. S obzirom na veći broj odredbi zakona koje je trebalo mijenjati, zakonopisac se odlučio donijeti novi Opći porezni zakon (Nar. nov., br. 115/16. dalje: OPZ), koji je stupio na snagu 1. siječnja 2017.
U članku donosimo pregled bitnih novosti iz Zakona s naglaskom na bitne promjene u odnosu na prije važeći Opći porezni zakon iz 2008.
1. Uvod
2. Porezna tajna
3. Obvezujuća mišljenja
4. Dostava poreznog akta
5. Poslovne knjige i evidencije poreznih obveznika
6. Posebni status poreznog obveznika
7. Ispravak porezne prijave
8. Davanje obavijesti - OPZ-STAT
9. Porezna nagodba
10. Porezna zastara
11. Međunarodna pravna pomoć i obveze banaka
12. Porezni nadzor - 3 godine za utvrđivanje poreza
13. Redoslijed plaćanja
14. Prijeboj i sredstva osiguranja
15. Ovršni postupak
16. Otpis zastarjelog duga
17. Pljenidba novčanih sredstava ovršenika na računima
18. Pljenidba radi osiguranja naplate
19. Žalba i žalbeni postupak
20. Prekršajne odredbe
Predujam dobitka oporezuje se na način propisan za dohodak od kapitala po stopi od 12%. No, ako je s osnove isplate predujma dobitka za 2016. isplaćeno više predujmova u odnosu na ostvareni dobitak, više isplaćena svota smatra se dohotkom od kapitala koji se smatra izuzimanjem i oporezuje se stopom od 36%. Možebitno nastalu poreznu obvezu treba podmiriti s predajom prijave poreza na dobit, obrasca PD najkasnije do 30. travnja 2017. Isplata predujmova dobitka pravnim osobama ne oporezuje se te niti je za takve isplate potrebno predati obrazac JOPPD.
1. Kada se može isplatiti predujam dobitka
2. Evidencije i vjerodostojne isprave o isplati predujmova dobitka
3. Isplata predujma dobitka za 2017. godinu
Porezni obveznici koji obavljaju gospodarsku djelatnost radi ostvarivanja dobitka, dužni su napraviti godišnji obračun poslovanja za 2016. te do 2. svibnja 2017. podnijeti prijavu poreza na dobitak za 2016. na PD Obrascu. Za porezne obveznike koji su prema računovodstvenim propisima razvrstani u velike i srednje poduzetnike te sve obveznike PDV-a, utvrđena je obveza dostave PD Obrasca elektroničkim putem u okviru elektroničkih usluga PU i korištenjem sustava ePorezna. Porezni obveznici trebaju prije predaje PD Obrasca, s nadležnom ispostavom Porezne uprave obaviti usklađenje stanja po pojedinim vrstama uplaćenog poreza. Uz prijavu poreza na dobitak za 2016. po prvi puta se dostavlja novo izvješće Obrazac PD-IPO, ako su poduzetnici tijekom poreznog razdoblja u poslovnim knjigama imali evidentirali poslovne događaje u vezi s povezanim osobama.
1. Uvod
2. Porezno razdoblje za koje se podnosi obrazac PD
3. Porezni obveznici koji ne podnose poreznu prijavu
4. Dostavljanje priloga uz poreznu prijavu
5. Načini podnošenja prijave poreza na dobitak
6. Usklađenje podataka prije predaje obrasca PD
7. Vrste priloga uz obrazac PD koji se dostavljaju korištenjem sustava ePorezna
8. Postupak verifikacije obrasca PD za 2016.godinu
9. Zaključak
Autor: Mr. sc. Mirjana MAHOVIĆ KOMLJENOVIĆ, dipl. oec.
Poslodavac koji zapošljava 20 i više radnika obvezan je zaposliti određeni broj osoba s invaliditetom. Broj invalidnih osoba koje poslodavac treba zaposliti određuje se po postotku 3% prema broju zaposlenih radnika zadnji dan u svakom mjesecu. Ako to ne učini ili ne obavi zamjensko zapošljavanje, obvezan je obračunavati i uplaćivati mjesečnu naknadu u svoti od 30% od minimalne plaće što u 2017. iznosi 982,80 kn (3.276,00 x 0,3) za jednu osobu koju je trebao zaposliti.
Ako zaposli osobu s invaliditetom moći će ostvariti neku od potpora od strane HZZ-a i Zavoda za zapošljavanje osoba s invaliditetom.
1. Uvodno
2. Koji su poslodavci obvezni zaposliti osobe s invalidnošću
3. Utvrđivanje broja osoba s invalidnošću koje treba zaposliti ili zamjenski „zaposliti“
4. Redovito zapošljavanje OSI-ja
5. Tko se smatra osobom s invalidnošću
6. Zamjensko zapošljavanje
7. Obračun i uplata naknade u slučaju zapošljavanja invalidnih osoba
8. Poticaji i novčana nagrada za zapošljavanje OSI-ja
Autor: Anamarija Miletić , dipl. oec., ACCA i ovl. rev.
Riječ je o najnovijem projektu IASB o unaprjeđenju potpunosti i jasnoće primjene MRS-a 32. projekt treba pripomoći u rješavanju problema kako jedna oblik kapitala preknjižiti u drugi – konvertibilne obveznice u glavnicu, put opcije u nekontrolirajući udjel i sl. Taj projekt treba razjasniti nejasnoće o tome kako se takve promjene podražavaju na izvješća o promjeni kapitala. Primjenom Gamma pristupa društvo procjenjuje konvertibilne obveznice u svrhu utvrđivanja vrijednosti konverzije.
1. Osnovne standardne odredbe
2. Praktična primjena odredaba MRS-a 32 danas
3. Analiza stručnog tijela IASB-a
4. Primjena Gamma pristupa
Propisi EU traže načina kako spriječiti poreznu evaziju posebno onih koje se događaju s trećim zemljama. Te nove ideje ugradit će se u posebnu direktivnu o izbjegavanju plaćanja poreza. Europska komisija nastoji poboljšati probleme u naplati poreznih prihoda. Procjenjuje se da je riječ o visokim postotcima od 1,2 u Švedskoj do 37,9 u Rumunjskoj.
1. EK uvodi nova pravila poštenog oporezivanja
2. Konzultacije radi poboljšanja borbe protiv utaja PDV-a
3. ECJ: Porezna izuzeća za nekomercijalnu aktivnost Crkve u skladu s EU-ovim propisima
4. Odobrena njemačka shema potpora za punionice baterija vozila
5. Italija u problemima zbog zatražene dodatne fiskalne prilagodbe
6. Jača pritisak na vlade da oporezuju ekonomiju dijeljenja
7. ECJ presudio protiv zavaravajućih oglasa
Područje kreditnog poslovanja s inozemstvom koje je šireg obuhvata nego što je to prema općem zakonu, nije složeno u „življenju“, ali traži pažnju radi provođenja odredaba iz sustava deviznog poslovanja kojim je uređeno njegovo praćenje. Jedan o rokova izvješćivanja je i 30. travanj 2017. godine.
U načelu se nisu zbile bitne promjene u ovom sustavu u odnosnu na 2015. godinu.
Upozorava se da se uveo novi obrazac kojim se prati prodaji potraživanja inozemstvu i/ili otkupu potraživanja od inozemstva.
Fizičke osobe koje obavljaju samostalnu djelatnost obrta te poljoprivrede i šumarstva mogu birati način oporezivanja. Porezni obveznik tako može utvrđivati dohodak kao razliku između primitaka i izdataka na osnovi podataka iz propisanih poslovnih knjiga, odnosno, dohodak može utvrđivati u paušalnoj svoti ako su zadovoljeni propisani uvjeti u skladu sa Zakonom o porezu na dohodak (Nar. nov., br. 115/16.). U kojim situacijama i na koji je način moguće promijeniti način oporezivanja samostalne djelatnosti, možete pročitati u nastavku.
1. Uvod
2. Uvjeti za paušalno oporezivanje
3. Prijelaz na paušalno oporezivanje
4. Prijelaz na oporezivanje na temelju poslovnih knjiga
U prvom je dijelu ovoga članka autorica razmatrala pitanja o promjenama koje su nastale u vezi s obavljanjem pogrebničke djelatnosti, a nastupile su stupanjem na snagu novog Zakona o pogrebničkoj djelatnosti, te je skrenula pozornost na određene dvojbe i praznine koje se mogu javiti u primjeni propisa koji se odnose na upravljanje grobljem i na pogrebničku djelatnost, dajući prijedloge mogućih rješenja navedenih dvojbi.
U ovome dijelu članka autorica objašnjava odnos između upravitelja grobljem i krematorijem i pogrebnika te daje ogledni primjer odluke o određivanju poslova prijevoza pokojnika i pogrebničkih usluga koje se financiraju iz proračuna, te ogledni primjer odluke o grobljima
5. Odnos između upravitelja grobljem i krematorijem i pogrebnika
6. Ogledni primjeri akata
7. Umjesto zaključka
Turistički inspektori Ministarstva turizma u okviru nadležnosti propisane Zakonom o turističkoj inspekciji obavljaju inspekcijski nadzor nad primjenom zakona i drugih propisa kojima se uređuju način i uvjeti pod kojima pravne i fizičke osobe obavljaju ugostiteljsku djelatnost ili pružaju ugostiteljske usluge, uključujući obavljanje ugostiteljske djelatnosti suprotno izdanom rješenju nadležnog tijela, osim u slučaju neregistriranog obavljanja ugostiteljske djelatnosti.
U časopisu RRiF br. 4/16., objavljen je članak pod naslovom „Uvjeti obavljanja i obveze pružatelja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu – iznajmljivača“, u RRiF br. 5/16. objavljen je članak pod naslovom „Što turistički inspektori kontroliraju u inspekcijskom nadzoru ugostiteljskih objekta“, u RRiF br. 6/16. objavljen je članak pod naslovom „Što turistički inspektori kontroliraju u inspekcijskom nadzoru u smještajnim objektima“ te u RRiF br. 7/16., objavljen je članak pod naslovom „Inspekcijski nadzor pružanja ugostiteljskih usluga u turizmu na OPG-u“.
U svim navedenim člancima propisane su obveze ugostitelja i pružatelja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu – iznajmljivača te nositelja ili člana OPG-a, u skladu sa Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti te podzakonskim propisima, s prekršajnim odredbama.
Koje su ovlasti turističkog inspektora, koje uprave mjere donose te kako postupaju turistički inspektori kod utvrđenih prekršaja, može se pročitati u nastavku članka.
1. Uvod
2. Koje su ovlasti turističkog inspektora
3. Upravne mjere
4. Postupanje turističkog inspektora kod utvrđenih prekršaja
5. Presude prekršajnih sudova
6. Zaključak
Početkom ožujka ove godine stupio je na snagu novi Zakon o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme nezaposlenosti. O bitnim novostima koje donosi ovaj Zakon u odnosu na staro zakonsko rješenje, osobito s naglaskom na prava za vrijeme nezaposlenosti, pišemo u nastavku članka.
1. Uvod
2. Što donosi novi Zakon
3. Koje su bitne novosti vezane uz naknade za vrijeme nezaposlenosti
Elektroničke usluge Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (u nastavku: Zavod) od 10. lipnja 2014. godine postale su dio elektroničkih javnih usluga u okviru projekta e-Građani, putem kojeg se omogućava pristup svim elektroničkim javnim uslugama na jednom mjestu, na internetskoj adresi sustava www.gov.hr ili na Korisničkim stranicama Zavoda (www.mirovinsko.hr). Zavod u svojoj nadležnosti izdaje potvrde o podatcima o kojima se u informacijskom sustavu Zavoda (bazama podataka) vodi evidencija. U okviru elektroničkog poslovanja Zavoda izrađena je nova web-aplikacija, usluga izdavanja e-potvrda iz mirovinskog sustava, koja omogućava da se putem web-servisa korisnicima (osiguranicima i drugim osobama) izdaju elektroničke potvrde različitog sadržaja u PDF obliku te provjeru vjerodostojnosti izdanih e-potvrda.
1. Vrste elektroničkih usluga u mirovinskom sustavu
2. Usluga e-Potvrde iz mirovinskog sustava
U ovome se članku daje osvrt na sudsku praksu kojom Vrhovni sud Republike Hrvatske (VSRH) odlučuje o izvanrednom otkazu ugovora o radu poslodavca.
O svemu tome u nastavku, kroz prikaz obrazloženja odluka VSRH-a čije su odluke aktualne i u primjeni Zakona o radu koji je sada na snazi.
1. Uvod
2. Propust upravitelja koji ima značenje osobito teške povrede obveze iz radnog odnosa
3. Slanje na naplatu čeka kao osobito teške povrede obveze iz radnog odnosa
4. Odbijanje sklapanja posebnog ugovora o specijalizaciji kao osobito važna činjenica za otkazivanje ugovora o radu
Autor u članku razlaže mogući način upisa prava vlasništva imatelja udjela brisanoga trgovačkog društava s ograničenom odgovornošću (dalje: d.o.o.) na nekretninama koje su formalno-pravno ostale u vlasništvu d.o.o.-a nad kojim je provedena likvidacija po službenoj dužnosti i nad kojim je proveden postupak brisanja iz sudskog registra. S obzirom na to da su d.o.o.-i u praksi najzastupljenija trgovačka društva, u čanku ćemo se baviti jedino nekretninama koje su ostale bez zemljišnoknjižnog vlasnika nakon brisanja d.o.o.-a iz sudskog registra, s tim da se formalno-pravno njihov vlasnik i dalje smatra d.o.o. koji više ne postoji, jer je kao vlasnik upisan u „vlasnički“ list.
1. Uvod
2. Primjena odredbe čl. 70. st. 17. ZSR-a
3. Pretpostavke za stjecanje vlasništva
4. Prijedlog za uknjižbu prava vlasništva
1. Opći pregled
2. Cijene u RH i EU-u
3. Proizvođačke cijene industrije RH i EU-a
4. Industrijska proizvodnja RH i EU-a
5. Građevinarstvo RH i EU-a
6. Vanjskotrgovinska razmjena
7. Trgovina na malo u RH i EU-u
8. Plaće
9. Likvidnost i insolventnost
10. Zaposlenost i nezaposlenost HR i EU-a