Ove godine najkasnije do 30. travnja poduzetnici trebaju dostaviti u FINA-u godišnje financijske izvještaje za potrebe statistike na obrascu GFI-POD za 2016. godinu. Obrazac je novi jer sadržava bilancu i račun dobiti i gubitka koji se sastavljaju u skladu s novim Pravilnikom o strukturi i sadržaju godišnjih financijskih izvještaja. U FINA-u se dostavljaju i dodatni podatci koji se, u najvećem dijelu, odnose na objašnjenje pojedinih stavaka iz bilance i RDG-a za potrebe statistike. Međutim, i ti dodatni podatci razlikuju se od onih za 2015. godinu. U časopisu RRiF, br. 2/17., detaljno smo pisali o sastavljanju bilance i RDG-a, stoga ćemo u ovom članku više pozornosti dati popunjavanju dodatnih podatka i povezati ih s računima glavne knjige te uputiti računovođe kako će u nove pozicije preraspodijeliti dodatne podatke za prethodnu godinu.
Za 2016. godinu GFI-ji se sastavljaju i predaju u skladu s odredbama novog Zakona o računovodstvu (Nar. nov., br. 78/15. i 120/16.) i Pravilnika o strukturi i sadržaju godišnjih financijskih izvještaja (Nar. nov., br. 95/16.). Nova je struktura i nov je sadržaj godišnjih financijskih izvještaja, a do promjene je došlo i u dodatnim podatcima koji se dostavljaju FINA-i za statističke potrebe. Novi rok za predaju GFI-ja za 2016. godinu za statističke i druge potrebe je 30. travanj 2017.
U ovom su članku prezentirane informacije o tome što je novo – izmijenjeno ili dopunjeno u odnosu na uvjete za sastavljanje i predaju GFI-ja za 2015. godinu. Ujedno se prezentiraju i one informacije koje se nisu mijenjale kako bi poduzetnike podsjetili na njih i dali im jednu zaokruženu cjelinu njihovih obveza u pogledu eksternoga financijskog izvještavanja.
1. Što je novo kod predaje GFI-ja za 2016. godinu
2. Zakonska osnova sastavljanja i predaje GFI-ja za 2016. godinu
3. Sastavljanje i predaja godišnjih financijskih izvještaja za 2016. godinu
4. Sastavljanje i predaja gfi-ja poduzetnika koji imaju poslovnu godinu različitu od kalendarske
5. Istodobna predaja dokumentacije radi javne objave i za statističke i druge potrebe
6. Način dostave, oblik i format te ovjeravanje dokumentacije
7. Vrsta i visina naknade za uslugu javne objave
8. Provjera potpunosti i točnosti godišnjega financijskog izvještaja i druge dokumentacije
9. Javna objava
10. Sankcije zbog nepodnošenja GFI-ja
U RRiF-u br. 2/17. pisali smo o sastavljanju godišnjih financijskih izvješća za 2016. godinu (bilance, računa dobiti i gubitka, izvještaja o novčanom tijeku, izvještaja o promjenama kapitala i izvještaja o ostalom sveobuhvatnom dobitku), a u RRiF-u br. 1/17. o sastavljanju prijave poreza na dobitak za 2016. godinu (obrasca PD). U ovom se članku obrazlaže pravni okvir utvrđivanja i uporabe dobitka ili pokrića gubitka za 2016. godinu te računovodstveno praćenje raspoređivanja dobitka i pokrića gubitka. Uz to, u članku je opisano i porezno motrište isplate dobitaka iz 2016. i iz prijašnjih godina.
1. Uporaba dobitka prema odredbama ZTD-a
2. Uporaba dobitka prema odredbama ZOR-a
3. Primjeri odluka o utvrđivanju godišnjih financijskih izvješća i uporabi dobitka ili pokriću gubitka
4. Računovodstvo uporabe ostvarenog dobitka i pokrića gubitka
5. Porezno motrište isplate udjela u dobitku (dividende)
6. Uporaba dobitka 2016. godine za reinvestiranje
7. Isplate predujmova dobitka i dividendi
8. Zaključak
Autor: Dr. sc. Tamara CIRKVENI FILIPOVIĆ , viši pred. i ovl. rač.
Priznavanje odgođene porezne imovine odnosno odgođene porezne obveze posljedica je privremene razlike između računovodstvenog i oporezivog dobitka. Privremene razlike nastaju zbog različitoga vremenskog obuhvata nekih prihoda ili rashoda iskazanih u financijskim izvješćima u poreznu osnovicu. Odgođena porezna imovina nadoknađuje se u sljedećim poreznim razdobljima, a kad se ispune određeni zahtjevi, i odgođena porezna obveza postaje tekuća. Najčešći poslovni događaji koji mogu dovesti do knjiženja odgođene porezne imovine i odgođene porezne obveze prikazani su u ovom članku.
1. Računovodstveno motrište poreza na dobitak
2. Knjiženje poreza za stalne razlike
3. Odgođeni porez u slučaju privremenih razlika
4. Odgođeni porez pri prijenosu poreznoga gubitka
5. Zaključak
Autor: Dr. sc. Šime GUZIĆ , viši pred. i ovl. rač.
Autorica u članku obrazlaže pravno, računovodstveno i porezno motrište likvidacije društava s ograničenom odgovornošću. Pri tome objašnjava koja su prava i obveze likvidatora koji provode likvidaciju društava s ograničenom odgovornošću. Uz navedeno, u članku posebno definira na koji se način provodi financijsko izvještavanje društava u likvidaciji, što je u poslovnoj praksi često dvojbeno s obzirom na promjene propisa iz 2016. godine.
1. Zakonski okvir likvidacije d.o.o.-a
2. Razlozi za prestanak d.o.o.-a
3. Donošenje odluke o likvidaciji d.o.o.-a
4. Imenovanje likvidatora u d.o.o.-u
5. Obveze likvidatora u postupku likvidacije d.o.o-a
6. Financijsko izvještavanje d.o.o.-a u likvidaciji
7. Sastavljanje financijskih izvještaja za društvo u postupku likvidacije na primjeru iz poslovne prakse
8. Brisanje d.o.o.-a iz sudskog registra
9. Zaključak
Autor: Dr. sc. Tamara CIRKVENI FILIPOVIĆ , viši pred. i ovl. rač.
U ovom se praktikumu knjiži vlastita izrada dugotrajne imovine i postupanje s potraživanjima u jednoj predstečajnoj nagodbi.
Računovodstvenim propisima nije uređen način knjiženja izrade dugotrajne nefinancijske imovine u vlastitoj režiji proračunske osobe. To ostavlja prostor za predlaganje rješenja iskazivanja takve poslovne promjene.
S obzirom na to da se u predstečajnoj nagodbi postojeće potraživanje može namiriti na različite načine, različiti su i načini smanjenja potraživanja. Često se dio potraživanja pretvara u temeljni kapital dužnika, a ostatak se potraživanja namiri u nekom novom razdoblju. Nije nužno da se potraživanje otpisuje.
1. Izrada dugotrajne imovine
2. Potraživanja u predstečajnoj nagodbi
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
U ovom se praktikumu neprofitnog računovodstva knjiže i obrazlažu knjiženja Prodaje dugotrajne i kratkotrajne nefinancijske imovine i Kupnja dugotrajne nefinancijske imovine iz darivanog novca. Pri prodaji dugotrajne nefinancijske imovine ne koriste se računi redovite prodaje i rabi se bruto-načelo. Ako se dugotrajna nefinancijska imovina koja se amortizira kupuje od inozemnog dobavljača, uz to što se mora obratiti pozornost na PDV, mora se odgovarajuće postaviti i na tečajne razlike koje se pojavljuju ako je račun inozemnog dobavljača u stranoj valuti.
1. Prodaja nefinancijske imovine
2. Darovana sredstva za nabavu dugotrajne nefinancijske imovine koja se kupuje u inozemstvu
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
Od 1. siječnja 2017. godine pojmovno se promijenio naziv terenskog dodatka te se sada terenski dodatak obračunava pod nazivom dnevnica za rad na terenu. Pravo radnika na dnevnice za rad na terenu utvrđuje se aktima koji uređuju pravo radnika na isplatu, a da bi se utvrđeno pravo isplatilo bez obveze oporezivanja, treba udovoljiti poreznim propisima. Što je novoga, a vezano je posebice za terenski rad u inozemstvu, pročitajte u ovom članku.
1. Pravo radnika na dnevnice za rad na terenu (terenski dodatak)
2. Temeljna obilježja neoporezive isplate dnevnice za rad na terenu
3. Isplata dnevnice za rad na terenu u tuzemstvu
4. Isplata dnevnice za rad na terenu u inozemstvu
5. Troškovi prehrane i dnevnice za rad na terenu
6. Međusobno isključivanje prava na dnevnicu za rad na terenu, dnevnicu za službeni put i nadoknadu za odvojeni život
7. Isplata dnevnice za rad na terenu izaslanim radnicima
Radnici mogu sklopiti ugovor o radu s poslodavcem u punom radnom vremenu, nepunom radnom vremenu te radnici mogu raditi kod dva ili više poslodavaca istodobno. Jednako tako radnici koji rade u punom radnom vremenu mogu sklopiti ugovor o radu s drugim poslodavcem u najduljem trajanju do osam sati tjedno. Nadalje, umirovljenici koji su stekli pravo na starosnu mirovinu, mogu nastaviti raditi kod poslodavca do polovine punoga radnog vremena. U ovom ćemo članku opisati obračun javih davanja (poreza na dohodak i doprinosa) prema radu u nepunom radnom vremenu, radu kod dva ili više poslodavca i/ili dopunskog rada.
1. Uvod
2. Obveza doprinosa za plaću u nepunom radnom vremenu
3. Obveza poreza na dohodak kod obračuna plaće u nepunom radnom vremenu
4. Primjeri obračuna javnih davanja u slučaju nepunoga radnog vremena
Od 1. siječnja 2017. godine u skladu s promjenama u okviru porezne reforme mijenja se i način oporezivanja mirovina bez obzira na to isplaćuju li se iz inozemstva ili u tuzemstvu. Oporezivanje inozemnih mirovina u potpunosti preuzima Porezna uprava, što znači da umirovljenici koji primaju mirovine iz inozemstva nisu više obvezni sami obračunavati porez te nisu više obvezni podnositi Poreznoj upravi obrazac JOPPD, ali su obvezni dostaviti podatke o ostvarenoj mirovini na određeni način i u određenim rokovima. O tome pišemo u ovom članku.
1. Uvodne napomene
2. Kako se obračunava porez na mirovinu
3. Oporezivanje mirovina ostvarenih iz inozemstva ili u inozemstvu
4. Obračun poreza na mirovine ostvarene istodobno u inozemstvu i u tuzemstvu
Autor: Lucija TURKOVIĆ-JARŽA, dipl. oec. i ovl. rač.
Obveza je svakog isplatitelja redovito dostavljati obrazac JOPPD s točno iskazanim podatcima o obavljenim isplatama. S obzirom na to da je obrazac JOPPD zahtjevan i opsežan, jer se u njemu prikazuje velik broj podataka, neizbježne su pogreške pri njihovu iskazivanju. Točnost iskazanih podataka – obuhvat primitka, vrstu primitka, obračun i svote javnih davanja ili status u obveznom osiguranju osobe – vrlo je važna kako se porezni obveznik ne bi doveo u nepovoljan položaj. uvođenjem posebnog postupka utvrđivanja godišnjeg poreza na dohodak, Porezna uprava generira dostavljene podatke za svakoga poreznog obveznika te utvrđuje možebitnu poreznu obvezu. S druge strane, po potrebi, Porezna uprava poreznom obvezniku izdaje Potvrdu o ostvarenom dohotku temeljenu na dostavljenim podatcima, u svrhu ostvarivanja nekoga socijalnog prava. Stoga je bitno nakon što se otkrije pogreška, ispraviti pogrešku u obrascu te ga nadopuniti ispravnim podatcima.
1. Uvod
2. Vrste pogrešaka
3. Kako ispraviti obrazac
4. Primjeri ispravaka obrasca
U prošlom broju časopisa RRiF objavljen je članak na temu novosti / aktualnosti u ovrsi na plaći u 2017. godini.
U ovome broju nastavljamo s obradom teme ovrhe na novčanim sredstvima na način da razmatramo institut ovrhe ne primitcima koji imaju karakter drugog dohotka.
1. Uvod
2. Drugi dohodak
3. Zaštićeni račun
4. Postupak provedbe ovrhe na primitcima koji imaju obilježje drugog dohotka
5. Zaključak
Porezna reforma donijela je i promjene vezane uz iskazivanje obveza poslodavca u slučaju neisplate plaće. Novost se očituje u tome da je sada potrebno predati obrazac JOPPD kojim se zadužuju doprinosi iz i na plaću te porez i prirez na zadnji dan mjeseca za prethodni mjesec. Na koji se način provodi postupak u slučaju neisplate plaće te njezine naknadne isplate, pročitajte u nastavku članka.
1. Uvod
2. Kada se plaća smatra neisplaćenom
3. Prava radnika u slučaju neisplate plaće
4. Obveze poslodavca ako ne isplati plaću u zakonom roku
5. Naknadna isplata plaće
6. Zaključak
Generalna direkcija za poreze i carine Europske unije (DG TAXUD) 2016. godine objavila je publikaciju „Trendovi oporezivanja u EU“ (Taxation Trend sin the European Union, 2016 Edition), koja predstavlja podatke o oporezivanju i informacije za 28 država članica EU-a, Irsku i Norvešku. Iako je ovo izdanje znatno opsežnije nego prijašnja izdanja, za potrebe naših čitatelja pružamo skraćeni i prilagođeni prijevod prvog poglavlja (nadopunjen, za razumijevanje, bitnim tablicama iz Anexa A), koje sadržava porezni razvitak u EU-u, glavne porezne indikatore na razini EU-a, sumira glavne podatke iz ovog izvješća, te osigurava podatke o najvišoj stopi poreza na dobitak i poreza na dohodak te prosječnim poreznim stopama.
1. Općeniti razvitak poreznih prihoda u Europskoj uniji
2. Porezi na potrošnju
3. Oporezivanje rada
4. Oporezivanje kapitala
5. Ekološko oporezivanje
6. Porezi na imovinu
Kada je riječ o članovima uprave strancima koji su u radnom odnosu te primaju plaću odnosno dohodak od nesamostalnog rada, trebaju kao i tuzemni članovi uprave voditi računa o najnižoj mjesečnoj osnovici za plaćanje doprinosa utvrđenoj u svoti od 5.030,35 kn za puno radno vrijeme. No, primitci koji se isplaćuju članovima uprave strancima uobičajeno se oporezuju na način propisan za drugi dohodak. U nekim slučajevima na isplatitelju je i obveza za obračunom doprinosa, dok je u nekim slučajevima obveza stranog člana uprave da se samostalno prijavi na obvezna osiguranja. O navedenome pišemo u nastavku.
1. Obvezno osiguranje članova uprave stranaca
2. Primitci stranih članova uprave i njihov porezni položaj
Otpad od građana može otkupljivati trgovac otpadom koji je registriran za obavljanje ove djelatnosti i koji ispunjava sve propisane uvjete. Naknada koju građanin ostvaruje prilikom prodaje otpada oporezuje se kao dohodak od otuđenja posebnih vrsta imovine. No prilikom prodaje otpada za građanina su propisana ograničenja što se tiče svote i načina isplate. O specifičnostima vezanim uz otkup otpada od građana te obvezama koje pritom nastaju za trgovca otpadom, pročitajte u nastavku.
1. Uvod
2. Razlikovanje otpada i osobne imovine
3. Uvjeti za trgovanje otpadom na malo
4. Oporezivanje dohotka od posebnih vrsta imovine
5. Kada prodaja otpada postaje obavljanje samostalne djelatnosti
6. Zaključak
Značajne promjene u oporezivanju posebnim porezom na motorna vozila sastavni su dio porezane reforme u Republici Hrvatskoj u kojoj je od 1. siječnja 2017. godine došlo do značajnih promjena u mnogim zakonima te njihovim provedbenim propisima. Predmet oporezivanja prema odredbama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila su nova i rabljena motorna vozila na koja nije obračunan posebni porez u Republici Hrvatskoj, a koja se registriraju u skladu s posebnim propisima. Riječ je o potpuno novom načinu obračuna posebnog poreza i uvođenju nove kategorije tzv. registriranog trgovca rabljenim motornim vozilima. Opširnije o navedenome može se pročitati u nastavku članka.
1. Uvod
2. Tko, kako i kada treba obračunati posebni porez na motorna vozila
3. Status registriranog trgovca rabljenim motornim vozilima
4. Način obračuna i plaćanje posebnog poreza na motorna vozila, porezna osnovica i visina posebnog poreza
5. Vođenje evidencije o posebnom porezu i izvješćivanje
6. Obračun posebnog poreza na stjecanje motornih vozila u Republici Hrvatskoj
7. Zaključak
Autori: Dr. sc. Ljerka MARKOTA , prof. vis. šk. i ovl. rač. Jasna VUK, dipl. oec. i ovl. rač.
U Nar. nov. br. 107 od 21. studenog 2016. godine objavljen je prijevod izmijenjenoga Međunarodnog revizijskog standarda 705 – Modifikacije mišljenja u izvješću neovisnog revizora, koji je na snazi za revizije financijskih izvještaja za razdoblja koja završavaju 15. prosinca 2016. godine ili nakon tog datuma. U odnosu na odredbe dosadašnjeg standarda nije došlo do promjene zahtjeva vezanih uz određivanje vrste modificiranog mišljenja, već je došlo do promjene u strukturi revizorova izvješća.
Od revizora se zahtijeva da izrazi modificirano mišljenje kada na temelju prikupljenih revizijskih dokaza zaključi da financijski izvještaji kao cjelina nisu bez značajnoga pogrešnog prikazivanja ili kada nije u mogućnosti prikupiti dostatne i primjerene revizijske dokaze na temelju kojih bi zaključio da su financijski izvještaji kao cjelina bez značajnoga pogrešnog prikazivanja. Ovisno o vrsti pitanja koje uzrokuje modifikaciju te koliko je učinak pogrešnih ili moguće pogrešnih prikaza prožimajući za financijske izvještaje, revizor može izraziti mišljenje s rezervom, negativno mišljenje ili suzdržano mišljenje.
1. Uvod
2. Razlozi modifikacije mišljenja
3. Određivanje vrste modifikacije revizorova mišljenja
4. Specifičnosti oblika i sadržaja revizorova izvješća u uvjetima modifikacije mišljenja
5. Primjer izvješća neovisnog revizora kada je mišljenje modificirano
6. Zaključak
Učinci promjena tečaja stranih valuta određuju se prema MRS 2 na način da se tečajevi stranih valuta preračunavaju u funkcionalnu valutu poduzeća. Međutim, MRS 21 ne određuje način utvrđivanja tečajeva stranih valuta pri priznavanju prihoda u slučaju u kojem je poduzeće primilo predujam u stranoj valuti. U raspravi o ovom problemu IFRIC naglašava da se primitak ili plaćanje predujmova u stranoj valuti ne ograničava samo na transakcije priznavanja prihoda. Razmatrajući navedeni problem, IFRIC je u vezi s tim problemom izdao tumačenje.
1. Uvod
2. Područje primjene tumačenja
3. Primjeri primjene IFRIC-a 22, Predujmovi transakcija u stranim valutama
Autori: Prof. dr. sc. Josipa MRŠA Josip Čičak , mag. oec.
1. EU parflamentarci za minimalne plaće u svim članicama
2. Francuska najviše u EU-u oporezuje kompanije
3. MMF poručio Slovačkoj da unaprijedi sustav PDV-a
4. Porezna rasterećenja ubrzala rast gospodarstva Austrije
Trgovci nerijetko zanemaruju planiranje i potiskuju rezultate planiranja, a posebno kada osjete da na tržištu vladaju brze promjene u kojima je teško prognozirati. U ovome članku ponudit će se neki prijedlozi trgovcima i trgovinskom menadžmentu koji mogu biti korisni u financijskom planiranju, koristeći pokazatelj povrata na imovinu (ROA) koji uključuje na ravnomjeran način dva smjera performansi, a to su profitabilnost i produktivnost imovine. U članku se prikazuju i neki praktični primjeri projekcija korisni za maloprodaju.
1. Uvod
2. Konkurentnost u trgovini
3. Financijski ciljevi u planiranju
4. Planiranje širenja
5. Bottom-Up i Top-Down pristupi planiranju
6. Odgovornost za plan i izvršenje plana
7. Prijedlozi mjera za planiranje performansi trgovaca
8. Zaključak
Neuređenost djelatnosti procjenjivanja nekretnina kroz proteklih nekoliko desetljeća predstavljala je plodno tlo za brojne zloporabe. Upravo je zbog toga bilo nužno donijeti zakon koji bi imao sve instrumente osiguranja za provedbu propisanih odredaba. Propisanim se postupcima sustavno uređuju pitanja procjene vrijednosti nekretnina na tržišnoj osnovici, što će pridonijeti pravnoj sigurnosti za investitore i vlasnike nekretnina te ujednačenosti procjena vrijednosti nekretnina u sudskim postupcima i postupcima izvlaštenja.
1. Uvod
2. Procjenitelji i procjeniteljska povjerenstva
3. Podatci za procjene
4. Načela procjene vrijednosti nekretnina
5. Metode za procjenu vrijednosti nekretnina
6. Posebni postupci procjene vrijednosti nekretnina
7. Masovne procjene vrijednosti nekretnina
8. Zaključno
Donesene su nove promjene odluke kojom je uređeno prikupljanje podataka za sastavljanje platne bIlance, stanja inozemnog duga i stanja međunarodnih ulaganja. Ta je odluka propis iz područja deviznog poslovanja, a izvještavanja koja su njome propisana podnose se Hrvatskoj narodnoj banci.
Iako navedene promjene nisu korjenite, one uvode i neke nove obrasce o kojima je, uz ostale zanimljivosti, riječ u ovom članku.
1. Uvod
2. Izmjene i dopune osnovnog teksta Odluke
3. Promjene u Uputama o izvještavanju o prihodima i rashodima od razmjene usluga s inozemstvom i posebnim transakcijama s inozemstvom
4. Promjene u istraživanju o izravnim i ostalim vlasničkim ulaganjima
5. Promjene u drugim statističkim istraživanjima
Utvrđivanje godišnjeg dohotka i podnošenje porezne prijave obrtnika i slobodnih zanimanja za 2016. godinu propisano je za sve fizičke osobe koje obavljaju samostalnu djelatnost, a utvrđuju dohodak prema poslovnim knjigama. Prijavu na obrascu DOH za 2016. godinu obrtnici su bili dužni podnijeti odmah po isteku godine, a najkasnije do kraja veljače 2017. godine.
Za prijavljeni dohodak PU više ne donosi rješenje o godišnjoj obvezi poreza, osim onih obrtnika koji su uz samostalnu djelatnost, ostvarili i neki drugi dohodak.
Međutim, radi konačnog utvrđivanja porezne obveze za 2016. godinu, u PU-u se provode kontrolni postupci obrade i verifikacije zaprimljenih godišnjih poreznih prijava obrtnika dohodaša na obrascima DOH – Z i DOH. Kontrolni postupci uključuju usklađenje i kontrolu stanja poreznih evidencija iskazanih u informacijskom sustavu PU s podatcima koje su porezni obveznici iskazali u svojim prijavama.
Fizičke osobe koje obavljaju djelatnost samostalno kao obrtničku djelatnost, djelatnost poljoprivrede i šumarstva te kao profesionalnu djelatnost, u načelu su obveznici poreza na dohodak. Porez na dohodak utvrđuju prema novčanom načelu na temelju stvarnih podataka o naplaćenim primitcima i plaćenim izdatcima. Te osobe mogu dragovoljno ili obvezno, prema odredbama Zakona o porezu na dobit, promijeniti način oporezivanja te umjesto poreza na dohodak plaćati porez na dobitak. U tom su sustavu obvezni ostati 3 godine. Nakon isteka tri godine, ako im pokazatelji u poslovanju u skladu sa Zakonom o porezu na dobit dopuštaju, taj porezni obveznik može ponovo promijeniti način oporezivanja s poreza na dobitak na porez na dohodak. Budući da se ponovo mijenja načelo utvrđivanja dohotka, podatke o imovini i obvezama treba iskazati u knjizi primitaka i izdataka kao početno stanje i temelj za nastavak knjiženja u tekućoj godini. Kako to treba učiniti, pokazujemo u ovom članku.
1. Uvodne napomene
2. Kako sastaviti početno stanje prilikom prelaska s obračunskog načela na načelo blagajne
3. Kako treba postupiti s porezom na dodanu vrijednost
4. Primjeri iskazivanja početnog stanja u poslovnim knjigama obveznika poreza na dohodak
5. Promjena u plaćanju doprinosa
Autor: Lucija TURKOVIĆ-JARŽA, dipl. oec. i ovl. rač.
Autorica u prvome dijelu ovoga članka piše o promjenama koje su nastale u vezi s obavljanjem pogrebničke djelatnosti, a nastupile su stupanjem na snagu novog Zakona o pogrebničkoj djelatnosti.
Jednako tako skreće pozornost na određene dvojbe i praznine koje se mogu javiti u primjeni propisa koji se odnose na upravljanje grobljem i pogrebničku djelatnost te prijedlaže moguća rješenja navedenih dvojba.
1. Uvod
2. Komunalne i tržišne djelatnosti - razlika
3. Komunalna djelatnost održavanja groblja i krematorija i upravljanje grobljem
4. Pogrebnička djelatnost
U ovome se članku daje osvrt na sudsku praksu kojom se odlučuje o izvanrednom otkazu ugovora o radu poslodavca.
O navedenome podrobnije u nastavku članka, s napomenom da je navedena sudska praksa aktualna i u primjeni Zakona o radu koji je na snazi.
1. Uvod
2. Pronevjera novca sindikalne podružnice
3. Okolnost da radnik u ugovorenom roku od 12 mjeseci nije položio stručni ispit osobito je važna činjenica koja opravdava izvanredni otkaz
4. Sudjelovanje radnika u nezakonitoj obustavi rada
Zakonom o javnoj nabavi, koji je stupio na snagu 1. siječnja 2017. godine, prepoznaje kao dva gotovo istovrsna postupka natjecateljski postupak uz pregovore odnosno pregovarački postupak s prethodnom objavom. Prvi primjenjuju javni naručitelji, dok drugi sektorski naručitelji.
O njima, s posebnim naglaskom na slične postupke koji su postojali u istovrsnom zakonu koji se primjenjivao do kraja 2016. godine, piše se u ovom članku.
1. Uvod
2. Natjecateljski postupak uz pregovore / pregovarački postupak s prethodnom objavom poziva na nadmetanje
1. Opći pregled
2. Cijene u RH i EU-u
3. Proizvođačke cijene industrije RH i EU-a
4. Industrijska proizvodnja RH i EU-a
5. Građevinarstvo RH i EU-a
6. Vanjskotrgovinska razmjena
7. Trgovina na malo u RH i EU-u
8. Turizam
9. Plaće
10. Likvidnost i insolventnost
11. Zaposlenost i nezaposlenost RH i EU-a