Početkom godine dopunjene su i promijenjene neke odredbe temeljnoga računovodstvenog propisa kojim se uređuje računovodstvo proračunskih osoba. Te je promjene potrebno primijeniti za iskazivanje poslovnih promjena u 2018. godini. Među bitnima se ističe računovodstveni ispravak vrijednosti izrijekom navedenih potraživanja. O tome i o drugim promjenama piše se u ovom članku.
1. Uvod
2. Nove analitičke evidencije
3. Evidentiranje ispravka vrijednosti potraživanja
4. Novosti u evidenciji specifičnih prihoda
5. Novosti u evidenciji specifičnih rashoda
Autori: Mr. sc. Ivana JAKIR-BAJO, dipl. oec. Ivana VARGAŠEVIĆ ČONKA , dipl. oec
I proračunski korisnici državnog proračuna i proračunski korisnici jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave obvezni su prije sklapanje ugovora koji zahtijevaju plaćanje sljedećim godinama ishoditi suglasnost nadležnog proračuna, odnosno odgovarajućih tijela unutar proračuna. U ovom se članku daje pregled procedure ishođenja suglasnosti te iznimaka kada suglasnost nije potrebna.
1. Uvod
2. Tko i kome upućuje zahtjev
3. Kada uputiti zahtjev
4. Izgled zahtjeva i prilozi
5. Kada nije potrebna suglasnost izvršnog tijela – izuzeća
6. Tko i kolike novčane kazne plaća ako se ugovor sklopi bez suglasnosti
1. Zakonski okvir za zaduživanje i davanje jamstva
2. Uvjeti dugoročnog zaduživanja
3. Zaduživanje kod međunarodnih financijskih institucija
4. Refinanciranje i reprogram kredita ili zajma
5. Zaduživanje izdavanjem vrijednosnih papira i refinanciranje duga po izdanim vrijednosnim papirima
6. Davanje jamstva općine, grada i županije te ministra financija za ispunjenje obveza po dugoročnom zaduživanju
7. Mogućnosti kratkoročnog zaduživanja
8. Izvještavanje o dugoročnom zaduživanju i danim jamstvima
Na temelju zadnjih promjena Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, u slučaju nedonošenja proračuna nastupit će uvjeti za imenovanje povjerenika Vlade Republike Hrvatske i raspisivanje prijevremenih izbora, no za koje tijelo, ovisit će o tome zbog čijeg postupanja odnosno nepostupanja nije donesen proračun. U ovom će se članku prikazati nove posljedice nedonošenja proračuna te ujedno objasniti uloga i ovlasti povjerenika Vlade koje su također redefinirane spomenutim izmjenama Zakona.
1. Uvod
2. Posljedice nedonošenja proračuna
3. Istodobno raspuštanje i razrješenje
4. Imenovanje povjerenika Vlade Republike Hrvatske
5. Ovlasti povjerenika
6. Prestanak ovlasti povjerenika
Od 1. siječnja 2018. godine na snazi su nove vrijednosti europskih pragova u javnoj nabavi. Zbog čega su promijenjene, kako ih se utvrđuje i koje se vrijednosti odnose na Republiku Hrvatsku, navedeno je u ovom članku.
1. Uvod
2. Uredbe EU parlamenta i Vijeća o izmjeni vrijednosti europskih pragova u javnoj nabavi
3. Procijenjena vrijednost nabave
4. Vrijednosti nabave na koje se ne primjenjuje Zakon o javnoj nabavi
5. Europski pragovi nabave – nabava velike vrijednosti
6. Vrijednosti europskih pragova prema vrsti naručitelja
7. Nabava male vrijednosti
8. Ugovori o javnim uslugama za društvene i druge posebne usluge
9. Zaključno
U sustavu javne nabave kao jedan od kriterija za odabir gospodarskog subjekta može biti i sposobnost za obavljanje profesionalne djelatnosti. S obzirom na to da su česte povrede propisivanja tog instituta u dokumentaciji za nabavu, ovim se člankom, uz navođenje niza mišljenja, odgovora na to kako bi taj institut trebalo ostvariti.
1. Uvod
2. Određivanje sposobnosti za obavljanje profesionalne djelatnosti
3. Primjeri nezakonitog određivanja sposobnosti za obavljanje profesionalne djelatnosti
4. Zaključno
Niz propisa uređuje plaću i materijalna prava lokalnih čelnika (općinskih načelnika, gradonačelnika i župana). Ona se nikako ne mogu poistovjetiti s pravima službenika odnosno državnih dužnosnika. Koja prava iz rada imaju čelnici kada odaberu da dužnost obavljaju profesionalno, gdje su ona uređena i koja prava imaju nakon prestanka profesionalnog obavljanja dužnosti, tema je ovog članka.
1. Uvod
2. Način obnašanja dužnosti izvršnog čelnika – profesionalno ili volonterski
3. Prava za vrijeme profesionalnog obnašanja dužnosti
4. Prava po prestanku profesionalnog obnašanja dužnosti
5. Pravo na naknadu za volontersko obnašanje dužnosti
Proračunski i izvanproračunski korisnici moraju do 28. veljače 2017. godine nadležnom ministarstvu ili nadležnoj jedinici lokalne i područne (regionalne) samouprave predati Izjavu o fiskalnoj odgovornosti za 2017. godinu. Uz obrazac Izjave za 2017. godinu potrebno je priložiti Upitnik za 2017. godinu, Plan otklanjanja slabosti i nepravilnosti za 2017. godinu, Izvješće o otklonjenim slabostima i nepravilnostima utvrđenima 2016. godine te Mišljenje unutarnjih revizora o sustavu financijskog upravljanja i kontrola za područja koja su bila revidirana. Autorice u članku daju osvrt na taj proces.
1. Uvodno
2. Davanje izjave o fiskalnoj odgovornosti za 2017. godinu
3. Upitnik o fiskalnoj odgovornosti
Autori: Ana ZORIĆ , dipl. iur. Hana ZORIČIĆ , dipl. oec.
Novodoneseni Temeljni kolektivni ugovora za službenike i namještenike u javnim službama primjenjuje se 1. prosinca 2017. godine. Obuhvat toga kolektivnog ugovora jednak je onome iz istoimenoga kolektivnog ugovora koji se primjenjivao do tada, no on donosi i neke novosti koje se u ovom članku posebno ističu.
1. Uvod
2. Neke temeljne odredbe
3. Pregled nekih TKU-a
4. Naknada za trošak prijevoza
5. Pregled nekih materijalnih prava
6. Zaključak
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik