Započelo je iskorištavanje Europskih strukturnih i investicijskih fondova za programsko razdoblje 2014. – 2020. Ovim se člankom na pristupačan način objašnjavaju pravila i postupci za pripremu i podnošenje zahtjeva za plaćanje Europskoj komisiji te razlike u odnosu na prethodno programsko razdoblje 2007. – 2013.
1. Uvod
2. Financijska i obračunska godina
3. Zahtjevi za plaćanja i rokovi za njihovo podnošenje
4. Podnošenje godišnjih računa i izračun godišnje isplate
5. Razlika između godišnjih računa i N+3 pravila
6. Zaključak
U radu se daje pregled triju novih pravilnika u području javne nabave: Pravilnika o dokumentaciji o nabavi te ponudi u postupcima javne nabave, Pravilnika o izobrazbi u području javne nabave i Pravilnika o nadzoru nad provedbom Zakona o javnoj nabavi. Pravilnici su objavljeni u Nar. nov., br. 65/17.
1. Uvod
2. Pravilnik o dokumentaciji o nabavi te ponudi u postupcima javne nabave
3. Pravilnik o izobrazbi u području javne nabave
4. Pravilnik o nadzoru nad provedbom zakona o javnoj nabavi
5. Zaključak
Zakonom o javnoj nabavi uređeni su razni instituti sustava javne nabave kojim se nastoji postići ekonomičnost u trošenju javnog novca. Neki su od tih instituta posebno zanimljivi širokom sudionika javne nabave, a o nekima od njih progovara se u ovom članku.
1. Uvod
2. Predmet nabave, procijenjena vrijednost nabave i vrijednosni pragovi za primjenu ZJN 2016
3. Obveznici primjene ZJN 2016
Važećim se Zakonom o javnoj nabavi pred obveznike njegove primjene postavlja niz obveza koje se nikako ne smiju zanemariti. Njih se u praksi naziva “općim” obvezama. U nastavku se daje njihov sažetak, uz poseban naglasak na one koje se razlikuju u odnosu na istovrsnu skupinu obveza koja je postojala u propisima iz sustava javne nabave koji su se primjenjivali do početka primjene važećeg zakona.
1. Uvod
2. Opći akt
3. Plan nabave
4. Registar ugovora o javnoj nabavi i okvirnih sporazuma
5. Sukob interesa
6. Stručno povjerenstvo za javnu nabavu
7. Profil naručitelja (kupca)
8. Pohrana dokumentacije
9. Dostavljanje dokumentacije
10. Statističko izvješće o javnoj nabavi
11. Nadzor nad provedbom ZJN-a 2016
12. Prekršajne odredbe
13. Upitnik o fiskalnoj odgovornosti
14. Zaključak
Za primjenu odredba navedenoga novog Zakona o javnoj nabavi ( Nar. nov., br. 120/16., dalje: ZJN 2016) u praksi je od iznimnog značenja pravna praksa koju stvara Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (dalje: Državna komisija).
U nastavku se daju primjeri iz najnovije prakse Državne komisije prema odredbama novoga Zakona.
Nakon isteka rokova za predaju Izjave o fiskalnoj odgovornosti, vrijeme je provedbe njihovih formalnih i suštinskih kontrola za Ministarstvo financija, nadležna ministarstva i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave. U ovom tekstu autorice pružaju kratak osvrt na provedene kontrole dostavljenih izjava o fiskalnoj odgovornosti za 2016. godinu koje su se provodile u prvom dijelu 2017. godine te nude primjere nekih nepravilnosti uočenih prilikom provedbe provjera.
1. Uvod
2. Kontrole dostavljenih izjava i specifičnosti 2016. godine na koje je potrebno obratiti pozornost
3. Rezultati provjere izjava za 2016. godinu
4. Uočene nepravilnosti po provedenim provjerama
1. Uvod
2. Makroekonomski i fiskalni okvir Državnog proračuna za razdoblje 2018. – 2020.
3. Procjena prihoda i primitaka i izrada plana rashoda i izdataka za ministarstva, ostale razdjele Državnoga proračuna te sve druge područne riznice
4. Procjena prihoda i primitaka i izrada plana rashoda i izdataka za korisnike 3. Razine
5. Novost pri izradi financijskih planova državnih ustanova u zdravstvu
6. Česte nepravilnosti pri planiranju
7. Obrazloženje financijskoga plana
8. Obveznici i rokovi dostave
Obveza planiranja državnog proračuna za razdoblje 2018. – 2020. postoji i za lokalne i regionalne jedinice (županije, gradove, općine). S obzirom na to da je Ministarstvo financija i za njih izradilo odgovarajuću uputu, u ovom članku pružaju se neke zanimljive informacije o bitnim stavkama iz te upute.
1. Uvod
2. Uočene nepravilnosti u procesu planiranja
3. Izrada financijskih planova za korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za razdoblje 2018. – 2020.
4. Uključivanje viška/manjka u proračun jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
5. Postupak izmjena i dopuna financijskog plana proračunskih korisnika
6. Prijedlog Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
7. Dostava proračunskih dokumenata Ministarstvu financija