Novčani tijekovi (bilo izravni bilo neizravni) između proračunskih osoba koje primjenjuju proračunsko računovodstvo u računovodstvenom smislu imaju obilježje prijenosa sredstava ili pomoći. Ovisno o tome kako se oni razvrstaju, rabe se i odgovarajući knjigovodstveni računi kako kod onih osoba koje daju novac tako i kod onih koje ga primaju. Pravilno razvrstavanje tih novčanih tijekova bitno je radi uspješne konsolidacije.
U članku se objašnjavaju razni načini tih kretanja i daju njima pripadajuća knjiženja.
1. Uvod
2. Pomoći proračunu iz drugih proračuna (podskupine 363, 633 i 635)
3. Pomoći izvanproračunskim korisnicima i pomoći od izvanproračunskih korisnika (podskupine 363, 634)
4. Pomoći proračunskim korisnicima iz nenadležnog proračuna (podskupine 366, 636)
5. Pomoći na temelju prijenosa EU-ovih sredstava (podskupine 368, 638)
6. Prijenosi sredstava između proračunskih korisnika iz nadležnosti istog proračuna (podskupine 369 i 639)
7. Financiranje redovite djelatnosti proračunskih korisnika iz nadležnog proračuna (podskupine 367 i 671)
Protekom poslovne godine svaki put nameće se pitanje što se od računovodstvene dokumentacije može uništiti te jesu li u računovodstvenim propisima nastupile promjene koje uređuju ovo područje. U ovom se članku odgovora na postavljena pitanja.
1. Uvod
2. Knjigovodstvene isprave, poslovne knjige i financijski izvještaji
3. Čuvanje računovodstvene dokumentacije
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik
Unutar sustava javne nabave uređen je i institut pravne zaštite koji, između ostaloga, uređuje izjavljivanje žalbe, sadržaj i učinak žalbe, odlučivanje Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM-a) te sudsku zaštitu i naknadu štete.
U članku se cjelovito obrađuje pravna zaštita.
1. Uvod
2. Pravo na žalbu
3. Izjavljivanje žalbe
4. Rokovi za izjavljivanje žalbe
5. Postupanje naručitelja u vezi sa žalbom
6. Sadržaj žalbe
7. Suspenzivni učinak žalbe
8. Postupanje i odluke državne komisije
9. Upravni spor pred Visokim upravnim sudom
Žalbe koje se izjave u sustavu javne nabave u nadležnosti su Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM). S obzirom na to da se od 1. siječnja 2017. godine primjenjuje zakon prema kojemu DKOM rješava ta žalbe, kratko je razdoblje u kojem se na temelju njega moglo rješavati žalbe. U nastavku se daje nekoliko rješenja DKOM kojima se neizravno objašnjava i primjena Zakona o javnoj nabavi.
Nakon provedbe lokalnih izbora, održanih 21. svibnja 2017. godine, i tom prilikom izabranih vijećnika općinskih i gradskih vijeća te županijskih skupština, slijedi postupak konstituiranja predstavničkih tijela, a koji se, u pravilu, odvija u lipnja. U praksi se tijekom tog postupka pojavljuju određene dvojbe koje ćemo ovom prilikom nastojati razjasniti.
1. Uvod
2. Postupak konstituiranja predstavničkog tijela
3. Dvojbe u vezi s konstituiranjem
Promjene (izmjene i dopune) financijskog plana proračunskih korisnika provode se tijekom godine prema postupku za njegovo donošenje. Preporuka je izmjene i dopune provoditi u slučaju značajnih odstupanja nastalih prihoda i rashoda u odnosu na planirane te u slučaju nastanka novih obveza za čije podmirenje nisu osigurana sredstva te u slučaju smanjenja prihoda uz čije je ostvarenje vezano podmirenje već nastalih obveza. S obzirom na to da je financijski plan proračunskih korisnika dio nadležnog proračuna, od iznimne je važnosti imati jasno utvrđene procedure za provedbu njegovih izmjena i dopuna.
1. Uvod
2. Izmjene i dopune financijskog plana proračunskog korisnika jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
3. Primjer procedura izmjena i dopuna financijskog plana proračunskog korisnika Grada XY
4. Zaključak
Iako se još nisu donijeli svi privremeni kolektivni ugovori u javnim službama pa time nije ni „potvrđeno“ pravo koje je povezano s korištenjem godišnjeg odmora, izgledno je da će se i u tim okolnostima primijeniti odredbe o godišnjim odmorima koje postoje u odgovarajućim nevažećim kolektivnim ugovorima. O godišnjim odmorima u 2017. godini u javnim službama može se pročitati u ovome članku.
1. Uvod
2. Godišnji odmor prema TKU-u
3. Godišnji odmor prema granskim kolektivnim ugovorima
Državni službenici i namještenici imaju pravo na godišnji odmor. Osim što je njihovo pravo i način korištenja uređen općim zakonskim okvirom iz područja radnog prava, neka su pravila uređena i važećim kolektivnim ugovorom. O tim pravima i njihovom međuodnosu pisano je u ovom članku.
1. Uvod
2. Godišnji odmor državnih službenika i namještenika
3. Naknada plaće za vrijeme korištenja godišnjeg odmora
4. Naknada za neiskorišteni godišnji odmor
Institucije koje imaju uspostavljenu unutarnju reviziju u obvezi su donijeti interni pravilnik o unutarnjoj reviziji koji će zamijeniti dosadašnju povelju o unutarnjoj reviziji. O razlozima donošenja internog pravilnika i elementima koje pravilnik treba sadržavati, autori pišu u nastavku.
1. Razlozi donošenja internog pravilnika o unutarnjoj reviziji
2. Temelj za donošenje internog pravilnika o unutarnjoj reviziji
3. Obveznici donošenja internog pravilnika o unutarnjoj reviziji
4. Sadržaj predloška internog pravilnika o unutarnjoj reviziji
5. Zaključak
Na sjednici održanoj 31. ožujka 2017. Vlada Republike Hrvatske je donijela Zaključak kojim je obvezala čelnike korisnika proračuna na provedbu mjera s ciljem daljnjeg jačanja i razvoja sustava unutarnjih kontrola. Više o mjerama i analizi stanja u razvoju sustava unutarnjih kontrola u javnom sektoru autori objašnjavaju u nastavku.
1. Zaključak Vlade Republike Hrvatske
2. Objedinjeno godišnje izvješće o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru
3. Zaključno