Za razdoblje siječanj – ožujak 2017. godine proračunske osobe u sustavu proračunskog računovodstva predaju financijske izvještaje u različitim rokovima od kojih je prvi već 10. travnja 2017. godine.
U nastavku članka podsjeća se na tu obvezu, rokove predaje te na neke posebitosti kojima se želi ujednačiti postupanje svih obveznika primjene proračunskog računovodstva.
1. Uvod
2. Nove izmjene Pravilnika
3. Financijski izvještaji za razdoblje od 1. siječnja do 31. ožujka 2017. godine
4. Popunjavanje obrasca PR-RAS
5. Popunjavanje obrasca: OBVEZE
6. Obvezna Bilješka - Izvještaj jedinica lokalne područne (regionalne) samouprave o vlasničkim udjelima / neto-imovini
7. Neka specifična knjiženja
Ministarstva, tijela državne uprave, gradovi, općine i županije načelno nisu obveznici poreza na dodanu vrijednost (dalje: PDV). No, kada to oni postanu ili su obvezni obračunavati PDV u određenim okolnostima, knjigovodstveno evidentiranje PDV-a kod proračuna / proračunskog korisnika ovisi o tome je li na razini proračuna ustrojen sustav riznice ili nije, o vrsti prihoda koji prikuplja te ima li pravo na odbitak pretporeza.
U članku se daju knjigovodstvene evidencije kod jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, države te njihovih proračunskih korisnika ako oni imaju obveze u sustavu poreza na dodanu vrijednost.
1. Jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u sustavu poreza na dodanu vrijednost
2. Proračunski korisnik u sustavu poreza na dodanu vrijednost
3. Prijenos porezne obveze
4. Stjecanje dobara i usluga unutar EU-a
5. Zaključak
Nema prijepora da je dokumentacija o nabavi u provedbi postupka javne nabave bitna sastavnica koja je u odnosu na onu kojoj su temeljna načela bila postavljena u prethodnom sustavu javne nabave od 1. siječnja 2017. godine neznatno promijenjena. U ovom se članku daje ogledni primjerak dokumentacije o nabavi u skladu s važećim Zakonom o javnoj nabavi i provedbenim propisom koji se na nju primjenjuje.
1. Uvodno razmatranje
2. Ogledni primjerak dokumentacije o nabavi
Autori: Ivica PRANJIĆ , dipl. oec. Ante LOBOJA, dipl. iur.
Ministarstvo financija, nadležna ministarstva i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, u skladu sa Zakonom o fiskalnoj odgovornosti i Uredbi o sastavljanju i predaji Izjave o fiskalnoj odgovornosti i izvještaja o primjeni fiskalnih pravila, imaju obvezu tijekom godine provjeriti Izjave o fiskalnoj odgovornosti koje su im dostavili proračunski korisnici iz njihove nadležnosti. U ovom članku autorice daju pregled provedbe formalnih i sadržajnih kontrola te skreću pozornost na određena pitanja o kojima korisnici trebaju voditi računa.
1. Uvod
2. Obveznici predaje Izjave o fiskalnoj odgovornosti
3. Kontrole Izjava o fiskalnoj odgovornosti
4. Kako organizirati kontrole
5. Postupanje po nepravilnostima
Redovni lokalni izbori održavaju se svake četvrte godine treće nedjelje u svibnju. Stoga, iako još u vrijeme pisanja ovog članka nisu raspisani, oni će se održati 21. svibnja. Na tim će se izborima birati članovi predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i izvršna tijela tih jedinica odnosno općinski načelnici, gradonačelnici i župani te njihovi zamjenici.
Ovim se člankom daje presjek postupaka, sudionika, načina glasovanja i ostalih zanimljivosti u vezi s provedbom lokalnih izbora.
1. Uvod
2. Biračko pravo – aktivno i pasivno
3. Izborna promidžba
4. Tijela za provedbu izbora
5. Sastav izbornih povjerenstava i biračkih odbora
6. Biračka mjesta
7. Način glasovanja
8. Rezultati izbora za predstavničko i izvršno tijelo
9. Zastupljenost nacionalnih manjina
10. Troškovi provedbe izbora
11. Zaštita izbornog prava
U nedjelju 21. svibnja 2017. godine održat će se lokalni izbori. Izborni postupak sastoji se od niza radnji: postupka kandidiranja i ostvarivanja biračkog prava, glasovanja i provedbe samih izbora, promatranja izbora, provedbe izborne promidžbe te u konačnici zaštite izbornog prava. U ovom će se članku prikazati sam početak izbornog postupka: ostvarivanje aktivnoga i pasivnoga biračkog prava te procedura kandidiranja.
1. Uvod
2. Biračko pravo
3. Predlaganje kandidacijskih lista i kandidatura te prikupljanje potpisa
4. Kandidiranje
5. Kandidacijske liste i kandidature
Potpisan je novi kolektivni ugovor za službenike i namještenike u javnim službama. Njime su, prema riječima sindikalnih čelnika uključenih u njegovo potpisivanje, sačuvana sva prava koja su postojala i u vrijeme važenja istovrsnoga kolektivnog ugovora koji je bio u primjeni do potpisa ovoga kolektivnog ugovora.
U tijeku su i pregovori za sklapanje granskih kolektivnih ugovora iz područja javnih službi.
1. Uvod
2. Usporedba izvornog teksta „starog“ kolektivnog ugovora i „novog“ kolektivnog ugovora
3. Granski kolektivni ugovori
4. Dnevnice i terenski dodatak
5. Pregled prava iz TKU-a
6. Neka tumačenja povjerenstva
7. Zaključak
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL , dipl. oec., ovl. rač., ovl. rev. i porezni savjetnik