Izmjenama i dopunama Pravilnika o proračunskom računovodstvu i računskom planu uvedene su novine u načinu planiranja i knjigovodstvenog evidentiranja prihoda i rashoda projekata financiranih iz EU-ovih sredstava.
O njima se može više pročitati u ovom članku. Takav se način evidentiranja mora primijeniti od 1. siječnja 2017. godine.
1. Uvod
2. Izvori financiranja za EU-ova sredstva u državnom proračunu
3. Prihodi koji se ostvaruju po EU projektima
4. Sredstva europskih strukturnih i investicijskih fondova i ostalih programa EU-a – izvori financiranja 56 I 57
5. Sredstva pomoći EU-a – izvor financiranja 51
6. Refundacije iz pomoći EU-a – izvor financiranja 55
Autorice u članku daju primjere knjigovodstvenih evidencija prihoda i rashoda iz EU-ovh sredstava na primjeru jedinica lokalne, područne (regionalne) samouprave i njihovih proračunskih korisnika kao krajnjih korisnika EU-ovih sredstava, uzimajući u obzir izmjene i dopune Pravilnika o proračunskom računovodstvu i računskom planu koje se u računovodstvenim evidencijama primjenjuju od 1. siječnja 2017. godine.
1. Uvod
2. Knjigovodstvene evidencija EU sredstava
Autori: Ivana VARGAŠEVIĆ ČONKA , dipl. oec Hana ZORIČIĆ , dipl. oec.
S obzirom na to da se uskoro moraju predati godišnji financijski izvještaji iz sustava proračunskog računovodstva, ovim se člankom na to podsjeća. Njime se ujedno daju bitne napomene za sastavljanje nekih od financijskih izvještaja te se najavljuju neke promjene u propisima koje će se morati uzeti u obzir pri njihovu sastavljanju i popunjavanju. Dakle, postoje neke razlike u odnosu na istovrsne financijske izvještaje za 2015. godinu.
1. Uvod
2. Okvir financijskog izvještavanja za 2016. godinu
3. Obveznici i rokovi predaje godišnjih financijskih izvještaja
4. Predaja i konsolidacija izvještaja decentralizirnih korisnika
5. Priznavanje prihoda i rashoda u 2016. godini
6. Napomene uz sastavljanje Izvještaja o rashodima prema funkcijskoj klasifikaciji
Donesen je Državni proračun za 2017. godinu i njegove projekcije za 2018. i 2019. godinu. Uz državni proračun donesen je odgovarajući zakon kojim se uređuje njegovo izvršavanje za 2017. godinu. U ovom članku dan je kratak sažetak oba zakona s osvrtom na njihove bitne odrednice.
1. Uvod
2. Izvršavanje državnog proračuna
3. Zaduživanje, kompenzacijske mjere i pomoći JLP(R)S-u
4. Materijalna i ostala prava
5. Korištenje namjenskih i vlastitih prihoda
Približava se zatvaranje operativnih programa u Republici Hrvatskoj koji se financiraju strukturnim fondovima i Kohezijskim fondom Europske unije za financijsko razdoblje 2007. – 2013. Godine.
Ovim se člankom na pristupačan način približavaju pravila i postupci za njihovo zatvaranje.
1. Uvod
2. Prihvatljivost izdataka
3. Dokumenti o zatvaranju i rokovi podnošenja
4. Funkcionalni i nefunkcionalni projekti
5. Projekti koji se provode u fazama
6. Projekti koji ostvaruju prihode
7. Obustavljeni projekti
8. Izračun završnog doprinosa (fleksibilnost)
9. Zaključak
Prema Zakonu o javnoj nabavi koji se počinje primjenjivati od 1. siječnja 2017., kao jedan od postupaka javne nabave naveden je i pregovarački postupak bez prethodne objave. Istoimeni je postupak bio uređen u prijašnjem sustavu javne nabave.
U ovom se članku objašnjava „novi“ pregovarački postupak javne nabave bez prethodne objave uz istodobno upućivanje na razlike u odnosu na prethodni istoimeni postupak.
1. Uvod
2. Osnovna pravila primjene postupka
3. Zakonske pretpostavke za početak postupka
4. Komunikacija naručitelja i gospodarskih subjekata
5. Tijek postupka, sudionici, poziv na dostavu inicijalne ponude
6. Razlozi isključenja natjecatelja odnosno ponuditelja iz postupka javne nabave
7. Kriteriji za odabir gospodarskog subjekta (uvjeti sposobnosti)
8. Kriterij odabira ponude
9. Otvaranje ponuda
10. Pregovori naručitelja i ponuditelja
11. Postupak pregleda i ocjene ponuda
12. Obavijest za dobrovoljnu ex ante transparentnost
13. Dostava odluke o odabiru ili poništenju
14. Rok mirovanja
15. Učinak odluke o odabiru
16. Žalba
17. Obavijest o dodjeli ugovora
Poslovi državne uprave neposredna su provedba zakona, donošenje propisa za njihovu provedbu, obavljanje upravnog nadzora te drugi upravni i stručni poslovi. Navedene poslove obavljaju tijela državne uprave.
S obzirom na nedavno, konstituiranjem Hrvatskoga sabora i uspostavom Vlade Republike Hrvatske bilo je prihvatljivo reorganizirati tijela državne uprave i njihov ustroj, o čemu se piše u ovom članku.
1. Uvod
2. Izmjene ustrojstva državne uprave
3. Izmjene u sustavu državne uprave